Gå til innhold

[Løst] Trenger hjelp med deler til kjøp av Gamer PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

for det første anbefaler eg amd prossesorene dei er billige og kraftige eit evga gtx 680 er gudd men må no huske at kjøpe ocz eller corsair ssd

 

det jeg fikk ut av innlegget ditt:

 

1. AMD er bedre enn Intel

2. GTX 680 er ett bra kort

3. OCZ og Corsair SSDer er de beste

 

min vurdering:

 

1 = False

2 = True

3 = False

 

begrunnelser

 

1. innenfor dette området for datamaskiner blir AMD gruset av Intel, AMD holder lavbudsjetts markedet innenfor gaming med sine APUer, resten av AMD sine prosessorer blir gruset av i3 prosessorer i gaming

 

3. OCZ og Corsair bruker for det meste SF-2281 kontrolleren i sine SSDer, unntakene er vel Corsair Performance Pro, OCZ Octane og OCZ Vertex 4. disse kontrollerene er godt kjent over hele verden som de verste synderne innenfor SSD markedet, unntaket for SSDer med SF-2281 er Intel 520 som bruker Intel sitt eget firmware til kontrolleren som gjør den til den mest stabile og raskeste SSDen

Lenke til kommentar

H100 bråker som en jævel

 

- hilsen eier av H100

Den bråker ikke som en "jævel", med mindre du vrenger den opp på fullt. Noe som du aldri har behov for å gjøre. Men om du bryr deg om støy, så kjøper du to nye vifter og bytter ut de to originale. Om du har råd til en PC som har behov for H100, så har du råd til 2 nye vifter også.

 

lukkede vannkjølere koster uansett mer enn det smaker...

Den setningen henger overhode ikke på greip.

Hvor mye en slik kjøler "smaker" er da igrunn smak og behag. Og hvor mye penger folk har, er jo ett vesentlig poeng her. Personlig er jeg ikke en av de som har mest penger, men sitter fortsatt med en god følelse etter å ha brukt ca 800kr på kjøleren + ca 300kr på nye vifter.

 

*Edit*

For å ikke gå helt vekk fra poenget ditt, så kan jeg legge til at i forhold til temp, så har du rett. Det er en dyr pris å betale om man kun er ute etter kjølingen. Men det kommer også andre fordeler om man velger H100. Bedre plass, mindre press på hovedkort, finere "look", enkel montering.

Endret av Sending!
  • Liker 1
Lenke til kommentar

ok da, H100 er en av de få vannkjølerene jeg ville anbefalt, fordi den kjøler faktisk best

 

men hvis man da ser på H80 mot Noctua NH-D14, så koster Noctuaen mindre og kjøler bedre, selv om du kjøper nye vifter til H80 så vil den da ligge omtrent på Noctuaen sitt nivå, men til en dobbel pris... det handler ikke om hvor mye penger fok har, men hvor mye penger folk skal bruke på unødvendige ting...

Endret av olestokk
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Den eneste gode grunnen til å kjøpe h100 er grunnet vekt på Hovedkort. Ikke noe annet godt i kjøleren en at den er festet direkte til kabinettet. Fungerer på samme måte som en luftkjøler ellers. Bråker til og med like mye. (BRA JOBBA CORSAIR!) :thumbdown:

Endret av bajamsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...