Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

NO Signal på TV Fra PC HDMI

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en 51" Samsung PS51D535 TV Og denne har jeg koblet til PC'en for og ha til film og spill som jeg bruker Xbox kontrollen min på.

Den fungerte helt fint med en gang jeg kjøpte den og har fungert i vel rundt en måned. Men nå så har den sluttet å fungere, jeg satte PC'en på sleep og neste gang jeg skrudde den på så sa tven bare "no signal"

Jeg har prøvd å oppdatere drivers, installere gamlere drivere, sette tilbake pcen til et tidligere tidspunkt, ingenting fungerer og TV'en sier fortsatt "no signal" Viss jeg høyreklikker skrivebordet og går inn på "screen resolution" (Har W7 Ultimate 64x vel og merke) så står det at pcen finner TV'en og tror at den får signal fra PC'en, det står "Samsung" og hvilken oppløsning den sender til TV'en.

Jeg bruker HDMI Kabel til tven, og skjermkortet er et Gainward GTX 580 Phantom 3

Har googlet rundt og finner ikke noe løsning, takk for hjelpen på forhånd!

Endret av Qepz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke sikker på hvilken oppløsning PCen din sender ut...

Men prøv og skru den ned...

Kanskje litt dumt svar, men i blant er det faktisk løsningen.

Har prøvd, dette fungerte på en projektor til en kamerat av meg, men fungerer ikke for meg.

Lenke til kommentar

Oii da, da blir det fort vanskelig å finne ut feilen.

Men har noen spm først...

1. Inngangen som PCen bruker, fungerer denne når f.eks Xbox'en kobles til?

2. Har du en annen skjerm du kan koble pcen til, fungerer dette?

1. Den fungerer, får ikke bilde vis jeg bruker displayport heller

2. Har en samsung 22" skjerm som bruker DVI den fungerer

Lenke til kommentar

Hmm, da vet jeg rett og slett ikke...

Siste løsning er jo feil på kabel, men tviler der...

Kan jo evt klage på enten PC eller TV til kjøps sted?

Kan prøve å formatere SSD Arrayet som os osv ligger på og se om det fungerer med nyformatert array.

Det er ikke kabelen iogmed at jeg har prøvd 2 forsjellige HDMI kabler.

Lenke til kommentar

Hei!

Har du et oppsett i Tv som automatisk finner hdmi, eller må du gå inn på menyen via fjernkontrollen for å sette inngangen hdmi aktiv?

Det fins et valg for alle inngangene, på min er det slik at en må velge mellom schart og antenne eller hdmi. Klikk Source oppe til høyre på kontrollen

Så kan du bla fram hdmi.

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Hei!

Har du et oppsett i Tv som automatisk finner hdmi, eller må du gå inn på menyen via fjernkontrollen for å sette inngangen hdmi aktiv?

Det fins et valg for alle inngangene, på min er det slik at en må velge mellom schart og antenne eller hdmi. Klikk Source oppe til høyre på kontrollen

Så kan du bla fram hdmi.

BmOnline

Jeg har det på rett source, har valg Mellom "TV" (Intern risk tv) SCART,HDMI/DVI.HDMI 2 og USB

Jeg bruker HDMI/DVI og denne har fungert før. Har også, prøvd med HDMI 2 Ingangen (og brukt rett source vel og merke)

Endret av Qepz
Lenke til kommentar

Høres ut som noe med oppsettet i PCen din ja. Har hatt et lignende problem her med en laptop og en 42" LCD. Tven har to HDMI kontakter hvor den ene er koblet til en satelitt tuner. Har drevet og byttet rundt på kabler i diverse kontakter etc og prøvd meg frem. Har også rota litt i menyen til nvidia kontroll panelet samt i menyen for skjerm oppløsning. Der fikk jeg greiene til å virke igjen. (Ikke som før, men det virker i allefall(tidligere gikk det automatisk når man koblet til kabelen. Nå må jeg trikse rundt med oppløsningen))

Lenke til kommentar

Høres ut som noe med oppsettet i PCen din ja. Har hatt et lignende problem her med en laptop og en 42" LCD. Tven har to HDMI kontakter hvor den ene er koblet til en satelitt tuner. Har drevet og byttet rundt på kabler i diverse kontakter etc og prøvd meg frem. Har også rota litt i menyen til nvidia kontroll panelet samt i menyen for skjerm oppløsning. Der fikk jeg greiene til å virke igjen. (Ikke som før, men det virker i allefall(tidligere gikk det automatisk når man koblet til kabelen. Nå må jeg trikse rundt med oppløsningen))

Klarer du å si mer spesifikt hvilke instillinger du prøvde deg fram med på NVIDIA Kontrollpanelet, har allerede prøvd alle mulige oppløsninger på kontrollpanelet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...