Gå til innhold

Hva må til for å få en slik kropp?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg holder på å slanke meg for tiden men lurer på hvor lang tid det vil ta å få den kroppen jeg vil ha..

Jeg veide 120 på mitt verste for 2 år siden.. Gradvis etter jeg kuttet ut alt av godterier og brus så gikk jeg ned litt og litt for hver måned.

Har ikke drevet noe spesielt med kardio-trening eller styrketrening. Men har en jobb hvor jeg må bevege meg en del fysisk. Spiser for det meste kylling, egg og brødskiver med noe magert pålegg. Spiser bare 2 ganger daglig..

Er nødt å legge meg i hardtrening iløpet av uka regner jeg med. Beklager bildene av min mildt sagt fucked up kropp... Litt hair-removal og tanning kommer iløpet av sommeren vil jeg tro.

2. November 2011 - 99 Kg

post-272678-0-49002400-1334008505_thumb.jpg

post-272678-0-95513100-1334008546_thumb.jpg

Nå - 87 Kg

post-272678-0-28515500-1334008596_thumb.jpg

post-272678-0-48320700-1334008634_thumb.jpg

Målet mitt:

post-272678-0-03197800-1334008815_thumb.jpg

Hva tror dere jeg klarer å få til på 3-4 måneder?

Hva slags trening bør jeg fokusere på og hvor mye?

Vil være så nært målet mitt innen Juli i år..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hørt no rykter om at trening er 85% kosthold.

Kosthold er viktig ja. Skal selvfølgelig ha et sunt og variert kosthold når jeg begynner å trene. Glemte å nevne at jeg helt til nå bare har sultet meg ned 33 Kg så og si. Ikke den måten man skal gjøre det på, men det har funket så langt. Føler meg litt lettere til beins så vil begynne å få fortgang i sakene nå

Endret av Reptilia
Lenke til kommentar

Det første du må gjøre er å ordne deg et bra treningsprogram og kosthold. RYP er et bra nybegynnerprogram, og kan lastes ned på TN.no. Det står veldig godt beskrevet hvordan du skal gå frem.

Det første du bør gjøre er å kvitte deg med den overflødige fettprosenten. Det er nok det første du bør tenke på ettersom du har såpass mye. Dette gjøres ved at du trener styrke rundt 3-4 dager i uka, samtidig som du kombinerer det med et kalorioverskudd. Når du har redusert fettprosenten din kan du begynne å fokusere mer på muskelbygging. Jeg vil som sagt anbefale deg å lese gjennom programmet. Da får du en god innledning om hva jeg snakker om.

Lenke til kommentar

Hvor høy er du?

Uansett, målet ditt er å se ut som Gosling på 3-4 måneder? Det kan bli tøft. Du kan sikkert klare å bli ganske tynn på den tiden, men Ryan har også litt muskler under fettet. Jeg tror det blir ganske vanskelig å gå fra ditt utgangspunkt til målet i år, men ingenting i veien for at du kan klare det til neste sommer f.eks :)

Først; fiks kostholdet. Om du holder på med et drøyt kaloriunderskudd så vil du gå ned i vekt, men miste mye muskler på veien ned. Spis mer protein, det reduserer tap av muskelmassen og holder deg mett lengre enn karbs.

Deretter kan du begynne å trene. Vil anbefale styrketrening ala. 5x5 tre ganger i uken. Begrens kardioen til maks et par intervall-økter i uken. Du vil dra ut flere kalorier med kardioen, men samtidig vil du også bidra til større muskeltap.

Du kan løpe deg grønn på mølla, men spørsmålet er egentlig hva du vil se ut som...

RYP er forsåvidt et bra program, men som nybegynner har man mye mer å hente på å trene tunge baseøvelser.

marathoner_sprinter2.jpg

Har selv gått ned fra rundt 130 kg til rundt 93 i dag. I starten drev jeg med det samme som deg og spiste generelt for lite. Holder nå på med LeanGains for å gå ned i fettprosent og opp i masse. Det blir ingen sommerform i år, men jeg har det ikke travelt...

Endret av OlafG
Lenke til kommentar

Ville heller kjørt et 12x3 program, med tanke på raskere økning i volum ;)

Har selv kjørt 12x3 veldig lenge og får veldig raske resultater, deretter minge litt på reps og få litt mer styrke!

Feks. 6x3 eller 4x3

Noe jeg ihvertfall foretrekker ;)

Lenke til kommentar

Er nok ikke så dumt det, men 5x5 er et ganske godt kompromiss mellom det å bygge masse og det å bli sterkere. Det er nok bedre å bygge seg litt grunnleggende styrke før man satser hardt på et hypertrofi-program, det er uansett begrenset hvor mye masse du kan bygge i underskudd.

Lenke til kommentar

Hei! Velkommen til forum!

Bra at du har bestemt deg for å forandre kroppen og livstilen. Du har gjort ein kjempejobb så langt!

Det vanskeligaste med å gå ned i vekt, er vel dietten. Og det ser ut som du har full kontroll der.

Sikt på å slanke rund 3-4kg i månad (dvs ca 1000kcal i underskud kvar dag).

Samtidig, begyn å jogge litt og trene i gymmen. Du kan gjerne trener heile kroppen 2-3 gonger i uka.

Konsentrer deg mest om teknikk.

Eg trur ikkje du vil få drømmekroppen til juli. Det er litt for lite tid til det. Men til høst, evt til slutten av året, er det meget realistisk mål.

Eg skjønner at du har lyst å "presse deg selv" for å nå målet, men ikkje gjør det. Då øker sjansen for skaden veldig mye, som vil sette deg ut i 2-3 månad kanskje. Det er ikkje verdt det. Ta din tid, stå på og til høst/vinter vil du ha drømmekroppen.

Lenke til kommentar

Er startet smått med styrketrening, men er det noen som vet om noen bra Youtube-kanaler som viser hvordan man tar forskjellige øvelser riktig? På apperatene tenker jeg på.. Føler meg litt noob og vet ikke helt hvor jeg skal starte :p

Endret av Reptilia
Lenke til kommentar

Er startet smått med styrketrening, men er det noen som vet om noen bra Youtube-kanaler som viser hvordan man tar forskjellige øvelser riktig? På apperatene tenker jeg på.. Føler meg litt noob og vet ikke helt hvor jeg skal starte :p

Scooby er veldig flink til å forklare og vise! Kan mye også! Viser ikke så mye apparater, mest hjemme trening. men du finner hundrevis av andre "fitness" kanaler som har videoer av alle apparatene!

Lykke til!

http://www.youtube.c...scooby1961?ob=0

Endret av Flex-it
Lenke til kommentar

TN.no -> øvelseguide.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...