Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Forsterke trådløst nett

Anbefalte innlegg

Jeg har flyttet inn i et hus som har fiber. Hjemmesentralen som er sendt fra leverandør Altibox er Zyxel P2812HNU-F1. Jeg har fått svar fra kundeservice at LAN port 1 er til internett (for andre enheter) mens LAN port 2-4 er for TV.

Jeg har også en Time Capsule og Airport Express, men disse har jeg slitt med å få koblet til. Det jeg ønsker er å ta i bruk disse for å forsterke det trådløse nettet slik at det dekker hele huset.

Det er flere enheter som trenger internett tilgang som f.eks Ipad, Iphone, Apple TV, laptop, Playstation 3 o.l.

Jeg har også kjøpt Delovo Poweradapter for å slippe kabling og ikke minst ha fleksibilitet for å kunne få internett via strømnettet.

Idag har jeg trådløst via Zyxel'en og det er ikke sterkt nok for hele huset. Den gir også signaler til TV'en, men jeg får ikke koblet til Time Capsule eller Airport Express. Forslag på hvordan jeg skal få løst dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg hadde en lenger prat med Altibox og fikk de til å sette Zyxel i bridgemode og så deaktiverte jeg trådløse nettet på den. Koblet så Time Capsule til LAN port 1 i Zyxel, og satte opp trådløst nett på den. Forsterket signalene med Airport Express, så nå har jeg god dekning i hele huset. Så case closed:)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Sorry at jeg bumper denne opp, men jeg har samme hjemmesentral og sliter med trådløshastighet. Skal kjøpe Time Capsule. Må jeg altså ringe Altibox for å få dem til å sette i bridgemode eller kan man gjøre det selv, f.eks. Via Min side? Og viktigst: ble trådløsforholdene markant bedre?

Irriterer meg grønn på hakkingen når jeg streamer fra Wimp via Airport Express og til stereoen. Det hakker dersom flere er på nett. Har 60/60 linje så det burde holde til alle :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...