The Crusher Skrevet 9. april 2012 Rapporter Del Skrevet 9. april 2012 Hei. Jeg lurer på hva AMD radeon HD 6670 fungerer bra til? Fungerer det greit til en htpc? 1080p? Bluray? Er det muligheten til å kjøre to i crossfirex? Hvordan virker det i crossfirex (om det er mulig)? Hvordan er det i spill? Skal bygge en htpc og vurderer å slenge inn 1 eller 2 av dette kortet. Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 9. april 2012 Rapporter Del Skrevet 9. april 2012 > HD 6670 fungerer ypperlig til HTPC, Både 720p, 1080p og 1080i. BD såvell som DVD. > Ja, om du har et hovedkort med 2 PCIe spor så kan du kjøre disse i Crossfire. NB: Kjører du en AMD A serie CPU, som eksempel AMD A8-3870K, kan du med HD 6670 kjøre begge disse i Crossfire (kjøre APU og GPU i tandem) Du vil få en ytelsesøkning og kan om du ser ytelse per krone være bedre enn å kjøre to HD 6670 i Crossfire. Se: Asymmetric CrossFire Se 1 Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 10. april 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. april 2012 Nice, høres jo ut som at de kan brukes Vant to stykker på TG så jeg lurte bare på hva jeg skal bruke de til. Men, hvordan får man de i crossfire? Er jo ingen crossfirebro tilkobling på de. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. april 2012 Rapporter Del Skrevet 10. april 2012 De er for svake til å trenge CFX-bro. Bare plugg begge inn, installer drivere og kjør igang. Hadde ikke forventet særlig mye fra 6670 CFX, men det kan sikkert være spennende å benke. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 10. april 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. april 2012 Hvilken cpu bør jeg kombinere kortene med? Har egentlig tenkt å bygge maskinen for å teste, overklokke litt og til slutt sette den som hovedpc hos faren min Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. april 2012 Rapporter Del Skrevet 10. april 2012 Hvorfor ikke bare teste med det du har nå? Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 10. april 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. april 2012 Kan teste med det jeg har nå, men skal jo kjøpe inn nytt hovedkort og cpu til den andre maskinen. Så hva ambefaler du, som ikke blir flaskehals, eller gjør gpu'ene til flaskehalser? Helst AMD siden det skal være en billig maskin. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. april 2012 Rapporter Del Skrevet 10. april 2012 Personlig hadde jeg bare brukt det ene kortet i en aktiv rigg, og da med en A8-3870K eller en A6-3670K i et mATX eller mITX-system. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 10. april 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. april 2012 Hvorfor bare det ene kortet? Hvorfor ikke to av de i tilleg til en A6? Bare lurer, for jeg vurderer å kjøpe mATX, men om du ambefaler å bruke bare ett så kan jeg jo kjøre mITX og en E-450? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. april 2012 Rapporter Del Skrevet 10. april 2012 <ol> <li>Hybrid crossfire fungerer ikke med 2x 6670.</li> <li>SLI/Crossfire er noe dritt utenom benking</li> <li>En E450 er alt for svak til å kjøre noe som helst av spill på</li> </ol> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå