Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Pop Up

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

For det første, hverken lavasoft Ad-aware eller Spybot stopper pop-up vinduer. Bruker selv EMS Free Surfer til denne jobben, har nå brukt det i litt over ett år og er fornøyd med gratis programmet. Programmet klarer jobben det er laget for på en god måte. Så jeg vil i likhet med finnipinni også anbefale dette programmet!.

NB! Lavasoft Ad-aware og Spybot brukes til å fjerne spyware, ikke til å stoppe pop-up vinduer..

Du finner forresten EMS Free Surfer (gratis versjonen) på denne siden.

Ikke helt sant. Spybot fjernet et lignende problem for en venn. Tror ikke popup "bare kan komme når som helts når du er koblet til internett". Enten må du være inpå en side eller så må du ha noe spyware eller lignende (kan være jeg tar feil)

Lenke til kommentar
Tror ikke popup "bare kan komme når som helts når du er koblet til internett". Enten må du være inpå en side eller så må du ha noe spyware eller lignende (kan være jeg tar feil)

Du har helt rett i at du tar feil. Ta deg bryet med å lese hele tråden. :wink:

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg vet hva du mener. Du snakker om "Messenger" som en Windows service, og ikke som en beskjed fra programmet MSN Messenger? Isåfall, hvis det er den innebygde messenger-funksjonen som sender beskjed slik at du får opp en grå boks, kan du løse problemet på denne måten:

Gå på Start, Instillinger, Kontrollpanel, Administrative verktøy, Computer management/databehandling, Tjenester og applikasjoner, Tjenester. Et stykke ned på lista over tjenester vil du finne 'Messenger'. Gå inn på properties på Messenger, og velg 'Disabled' alltid eller noe i den dur. På denne måten vil du slippe alle Messenger-popups.

Lenke til kommentar
Jo det kan det nok dessverre, på samme måte som med virus som kommer seg inn på pcen, da "programmene" kommer seg via port 80. Selvfølgelig kan det også være spyware, men det er alltid lurt å ha ett program som stopper pop-up meldinger, det var vel egentlig det vi (hvertfall jeg) skulle fram til.

Uff. Slike som -tror- de har kunnskaper om sikkerhet er farlige. Uten at man åpner infiserte filer eller sider selv må det være sikkerhetshull i operativsystemet eller programmer med tilgang til internet for at man skal pådra seg ormer, virus eller trojanske hester. "Programmer" kommer da åpenbart ikke hoppende inn gjennom port 80, og jeg lurer virkelig på hvor denne personen har fått dette fra. Dersom det hopper opp andre popups enn de som kommer gjennom messenger-service når man spiller og ikke surfer, er det et eller annet program på pcen som gjør dette mulig. Det kan være noe så enkelt som en råtten Kazaa eller et lite program som spytter reklame. De programmene som andre her har nevnt, vil normalt fjerne slike problemer. For en mer permanent løsning på små møkkaprogrammer som gir deg tilfeldig reklame, kan det være en idé å installere en personlig brannmur som skriker ut når programmer du ikke kjenner til forsøker å akessere internet.

Lenke til kommentar
Tror ikke popup "bare kan komme når som helts når du er koblet til internett". Enten må du være inpå en side eller så må du ha noe spyware eller lignende (kan være jeg tar feil)

Du har helt rett i at du tar feil. Ta deg bryet med å lese hele tråden. :wink:

Forstår ikke helt hva du mener. Hvis du sikter til port-80 så virker det jo som det er feil (?) //ihverfall delte meninger.

Hvis du mener posten om at det skjedde uten at han var på internett, så skyldes vel det spyware..(?)

Fint hvis du kunne fortelle hvilket innlegg du sikter til.

Lenke til kommentar

Tingen er at windows har noen servere som tar imot ting (RPC, messenger, etc) så man trenger faktisk bare være tilkoblet for at det skal komme ting.

EDIT: Port 80 ja. Ingen standard installasjoner av windows lytter på den porten så skal noe komme inn der må det installeres noe.

Lenke til kommentar

NB! Lavasoft Ad-aware og Spybot brukes til å fjerne spyware, ikke til å stoppe pop-up vinduer..

Ikke helt sant. Spybot fjernet et lignende problem for en venn.

Jo, helt sant. Spybot gjorde det ved å fjerne spywaren som forårsaket popup vinduet. Fjerningen av popuper er en bivirkning.

Lenke til kommentar

Innlegg nummer seks på side to:

Det er en service som heter messenger (som ikke har noe med Windows messenger eller MSN messenger å gjøre) som kjører på maskiner som har Win 2k, NT eller XP. Denne funksjonen kan utnyttes til å sende pop-ups og dermed reklame uten at det har noe med Internet Explorer å gjøre. Alternativet er å blokkere det med en brannmur eller å stoppe denne servicen. For å stoppe denne kan du (i XP) klikke Start, Kjør, skrive cmd og klikke OK. I dos-vinduet skriver du net stop og trykker enter. Du kan også slå den helt av ved å åpne kontrollpanel, Administrative verktøy, Tjenester. Deretter høyreklikker du på Messenger, velger Egenskaper og Deaktivert under Oppstartstype.
Lenke til kommentar

Mr-CEO

Jeg har nå beslaglagt en annen Pc. Den har mye høyere spesifikasjoner enn min (2,53-533). Mekkeren fant 3+3+9+1=16 feil. Det var jo litt bedre da. Men jeg tror jeg er enig med deg i at CD-en mangler noe. Jeg venter til jeg har kjøpt ny med full lisens.

Takker deg for gode råd !

vil mekke litt på ordspråket ditt :

Det at alle andre gjør det kan tyde på at det er en god ide - eller er umoralsk. :oops:

Lenke til kommentar
....vil mekke litt på ordspråket ditt :

Det at alle andre gjør det kan tyde på at det er en god ide - eller er umoralsk. :oops:

åh, moral er nuh avhengig av hva flertallet mener at det er ;) Man skal ikke reise så veldig langt får du finner at standard moral er anderledes enn det man har hjemme. Desuten, hvis alle andre er umoralske kan det det tyde på at det er en god ide ;)

Lenke til kommentar

At du "mister lyden" er vel at programmet henger ??

Prøvd å fjerne den grønne haken ved messenger i msconfig??

Det fjerner jo ikke driten, men tar kanskje fra det verktøyet det bruker.

Du må jo på en eller annen måte identifisere og fjerne driten.

Sikker på at du har brukt nevnte programmer riktig ??

Bare spør ?

Lenke til kommentar

Eg har prøvd Free Surger, Ad-Aware og Spy-Bot men ingenting virker, Spy-Bot slettet til og med KaZaA og iMesh. Ingen andre som har noen forslag ? Har hørt det hjelper visst eg bytter til Opera, men tror ikkje noe særleg på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...