Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Pop Up

Anbefalte innlegg

På min data kommer det heille tida pop up, til og med når eg spiller spill som Counter Strike Og Vice City detter eg ut av spillet. Noen som veit ein måte eller ein bra Pop-Up Stopper som eg ikkje får beskjed kver gang den har stoppet ein Pop-Up som med Panicware sin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

For det første, hverken lavasoft Ad-aware eller Spybot stopper pop-up vinduer. Bruker selv EMS Free Surfer til denne jobben, har nå brukt det i litt over ett år og er fornøyd med gratis programmet. Programmet klarer jobben det er laget for på en god måte. Så jeg vil i likhet med finnipinni også anbefale dette programmet!.

NB! Lavasoft Ad-aware og Spybot brukes til å fjerne spyware, ikke til å stoppe pop-up vinduer..

Du finner forresten EMS Free Surfer (gratis versjonen) på denne siden.

Lenke til kommentar
For det første, hverken lavasoft Ad-aware eller Spybot stopper pop-up vinduer. Bruker selv EMS Free Surfer til denne jobben, har nå brukt det i litt over ett år og er fornøyd med gratis programmet. Programmet klarer jobben det er laget for på en god måte. Så jeg vil i likhet med finnipinni også anbefale dette programmet!.

NB! Lavasoft Ad-aware og Spybot brukes til å fjerne spyware, ikke til å stoppe pop-up vinduer..

Hvordan forklarer du da at han får opp popups til og med når han spiller spill som f.eks counterstrike og vicecity? Om han ikke sitter å surfer samtidlig da. :o Jeg tror nok det er noe annet snusk som driver med slibrigheter, og det fjernes lett med Ad-aware og Spybot. :wink:

Lenke til kommentar
Alt som trengs er tilknytting mot internett, dermed kan pop-ups komme fritt som de vil.. Trenger du dette bedre forklart?

Rofl, hvor tar du det fra? Man får ikke bare popups uten at man enten har spyware eller besøker en internettside. Det kan ikke bare komme popups tytentde ut av nettverkskebalen bare man er koblet til

Lenke til kommentar

Jo det kan det nok dessverre, på samme måte som med virus som kommer seg inn på pcen, da "programmene" kommer seg via port 80. Selvfølgelig kan det også være spyware, men det er alltid lurt å ha ett program som stopper pop-up meldinger, det var vel egentlig det vi (hvertfall jeg) skulle fram til.

Lenke til kommentar
Jo det kan det nok dessverre, på samme måte som med virus som kommer seg inn på pcen, da "programmene" kommer seg via port 80. Selvfølgelig kan det også være spyware, men det er alltid lurt å ha ett program som stopper pop-up meldinger, det var vel egentlig det vi (hvertfall jeg) skulle fram til.

Ikke ****** :)

Har aldri hørt om noe sånt i hvertfall. Hvis dette var mulig ville man jo blitt oversvømmet med reklame 24/7 :o

Lenke til kommentar
Ikke alltid nei.. Men nok om det, gidder ikke å diskutere dette med "unger" på 14 år. Voks opp, les på inernett og bli klok. Evt. snakk med noen som har med dette å gjøre til daglig, noe jeg har gjort da jeg kjenner en som jobber med dette.

Kremt. Jeg blir ikke helt klok på den første biten av innlegget ditt, "men nok om det" Du kunne ikke tenke deg å forklare hvordan og hvorfor popups kan komme seg inn på pc'n, uten at man sitter å surfer eller har innlagt spyware?

En ting til. Virus kommer sjelden av seg selv. Man er selv skyld i problemet. Åpnet et infisert vedlegg/fil etc.

Lenke til kommentar

Du har helt rett i mye av det du sier, nå snakket jeg egentlig om enkelt tilfeller der enkelte virus, spy-ware programmer og pop-ups kommer seg inn bare ved at maskinen er tilkoblet internett. Dersom en prioriterer sikkerhet en smule høyere vil sannsynligvis ikke dette gjenta seg. Dessverre er ikke jeg særlig flink til å forklare dette temaet grundig, men det er der i mot denne personen jeg kjenner. Kort skrevet ned gjelder det port 80 som er åpnet mot internett, via denne porten kan slike fenomener komme seg inn på maskinens harddisk(er) dersom sikkerheten er lav.

Lenke til kommentar

Hei lazio.

Jeg har egen spillemaskin som ikke er tilkoblet internett, og jeg har ikke det problemet som du beskriver. Har lest fort igjennom alle svar du har fått og er nok enig med dem som ikke vil kalle dette popups. Pupups er jo en reklame som popper opp når du kommer til et visst sted på siden. Jeg trur dette kan være noe lignende "hotbar" eller "gratisadd". Det er egentlig ekte spyvare og den kan muligens poppe opp imens du kjører andre programmer - etter at den har kommet seg inn i registeret. Og det gjør den bla. via port 80 som nevnt. Ad-aware tar denne !

Du har fått flere linker dit, så det er bare å "trøkke" - eller spørre mer .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...