Gå til innhold

Hvordan er kampsystemet i The Witcher 2?

Anbefalte innlegg

Snart kommer The Wither 2 i endret utgave til Xbox 360, og det ser veldig bra ut. Jeg liker "rollespill" som Mass Effect, Skyrim fordi det ikke er for mange rollespillelementer ettersom man kan styre kampene selv. Spill som Star Wars: Old Republic, WoW og Dragon Age er jeg ikke så glad i ettersom kampene stort sett baserer seg rent på rollespill. Så spørsmålet mitt er hvordan dette fungerer i The Witcher?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er eit "actionbasert" kampsystem, altså må du angripe, blokke, parere, hoppe unna og slenge inn signs sjølv.

Mi oppfatning er at det krev meir av deg som spelar enn til dømes Mass Effect og (iallefall) Skyrim gjer, sjølv om patchen som gjorde det enklare sikkert er inkludert i Xbox-utgåva.

Når det er sagt så er det ikkje akkurat uviktig kva for nokre sverd du spring rundt med, og du må framleis velje korleis du skal spesialisere Geralt.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Snart kommer The Wither 2 i endret utgave til Xbox 360, og det ser veldig bra ut. Jeg liker "rollespill" som Mass Effect, Skyrim fordi det ikke er for mange rollespillelementer ettersom man kan styre kampene selv. Spill som Star Wars: Old Republic, WoW og Dragon Age er jeg ikke så glad i ettersom kampene stort sett baserer seg rent på rollespill. Så spørsmålet mitt er hvordan dette fungerer i The Witcher?

før du evt hopper inn i The witcher 2, råder jeg deg til å kjøpe The Witcher 1, Historien er rå bra og gameplayet er bare en klasse for seg selv.

Endret av Dore123m
Lenke til kommentar

Jeg hatet Witcher 1 pga gameplayet, Witcher 2 elsket jeg pga gameplayet :p

Slåssesystemet er helt forandret i Witcher 2 for det bedre. Man styrer sverdet selv og må dodge manuelt. Tror Witcher 2 har en av de mest krevende slåssesystem av alle rollespill. F.eks i Skyrim tåler du utrolig mye så blokkering er knapt nødvendig mens det er motsatt i Witcher 2. Tar bare 4-5 kutt så er du rimelig død.

Lenke til kommentar

før du evt hopper inn i The witcher 2, råder jeg deg til å kjøpe The Witcher 1, Historien er rå bra og gameplayet er bare en klasse for seg selv.

Eneste grunnen til at jeg kjøper Witcher 2 er fordi det kommer til Xbox 360. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...