Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Brendbånd i Tromsø

Anbefalte innlegg

Jeg skal flytte til Tromsø og har tenkt å skaffe meg bredbånd. Jeg skal flytte til ei leilighet i Prestvannveien. Tror ikke det er fast telefon i den, så jeg får ikke sjekket om det er mulighet for ADSL, men jeg vet det er kabel tv der. Jeg for på Telenor Avidi sine hjemmesider og sjekket priser.

Det jeg lurer på er om det er kvote på kvor mye en kan laste ned via Telenor Avidi slik det er på Telenor ADSL?

Er det dekning for ADSL i Prestvannveien?

Hvem tilbyr ADSL i Tromsø? Telenor sitt tilbud suger nemlig :evil:

Er det fler som tilbyr Kabel TV i Tromsø enn Telenor Avidi?

Hvor stabil er internett via kabel? Gir det god ping? Jeg sitter nemlig nå på trådløst internett og det gir veldig variert hastighet og dårlig ping. (Ubrukelig til CS)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg lurer på er om det er kvote på kvor mye en kan laste ned via Telenor Avidi slik det er på Telenor ADSL?

Hvor stabil er internett via kabel? Gir det god ping? Jeg sitter nemlig nå på trådløst internett og det gir veldig variert hastighet og dårlig ping. (Ubrukelig til CS)

Telenor Avidi har ingen begrensing på nedlasting. Når det gjelder ping, har jeg ingen peiling, desverre.

Lenke til kommentar

Bor i Tromsø og bruker telenor avidi. Synes forøvrig tjenesten fungerer knall bra. For ca. 350 kr/mnd. får du 384kbs downstream og 128kbs upstream hvis jeg husker riktig og det holder for det meste. Tjenesten har INGEN begrensning på hvor mye du kan laste ned/opp. Det som kan koste litt er at de må komme å installere nye kontakter og sånn, men hvor mye aner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Jeg sjekket med telefon nummeret til hun jeg skal leie hos. Tele2 og Bluecom kunne levere ADSL, NGT kunne ikke levere og Telenor viste ikke om de kunne levere. Hvordan kan det ha seg at det er slik? Leier ikke Bluecom og Tele2 linjer hos Telenor? :roll:

Er det bindingstid på internett via kabel hos Telenor Avidi?

Valget står mellom ADSL fra Tele2 (ingen binding, men dyr montering) eller Telenor Avidi (vet ikke om det er binding, billig motering)

Lenke til kommentar

Et lite tips!

Skal du drive med fildeling så bør du finne et abonnement som har mer enn 128kbit upload.

Ellers er kabel ikke noe dårligere enn adsl synes jeg. Har selv fra UPC og det er bra oppetid og lav ping på den. Skal du bare spille og surfe, så velg det billigste.

Lenke til kommentar
Bor i Tromsø og bruker telenor avidi. Synes forøvrig tjenesten fungerer knall bra. For ca. 350 kr/mnd. får du 384kbs downstream og 128kbs upstream hvis jeg husker riktig og det holder for det meste.

Du husker feil, eller så blir du lurt. For 349kr/mnd får du 512/128 hos Avidi. Sitter på ei sånn linje selv.

Til deg som skal flytte til Tromsø: Jeg er bra sikker på at du kan få linje fra Avidi. Jeg på langt ut på Kvaløya ca 2mil fra Tromsø by og her har Avidi bygd ut, så jeg kan ikke fatte annet enn at Prestvannveien, (som jeg ikke vet hvor er, men som må være ved prestvannet en plass) som er 2km fra sentrum, må være utbygd.

Om ikke de kan levere så er det mang en ADSL leverandørutenom Telenor :)

Lenke til kommentar

Hallo!

Må bare spørre da jeg så posten; Noen som vet om hvor mye det er utbygd på sydspissen? Bor i marielund-veien, men har ikke klart å finne noe der... Syns det er litt rart siden det tross alt er bygd ut til langt uti gokk på kvaløya bare... :shrug:

Lenke til kommentar
Disse levere bredbånd i tromsø:

*Telenor

*Tele2

*Bluecom

*NGT

*Netcom

*Firstmile (når de kommer igang)

mulig at det er flere, dette er de jeg kommer på i farta

Bra liste det der, jeg har bredband fra Kvalito (G.SHDSL) bor på Mortensnes. Valgte kvalito da de har nogenlunde grei pris på produktene sine, i tillegg til at man slipper telefonabb. med G.SHDSL/SDSL.

Lenke til kommentar
Bor i Tromsø og bruker telenor avidi. Synes forøvrig tjenesten fungerer knall bra. For ca. 350 kr/mnd. får du 384kbs downstream og 128kbs upstream hvis jeg husker riktig og det holder for det meste.

Holder for det meste....... DU MÅ VÆRE ANSATT I TELEHOR FOR Å SI NO SÅNT... :lol::lol:

Ingen kan seriøst mene at 384/128 er bra.. Over 4k i året for en nesten ubrukelig linje.. Du får ihvertfall ikke laste ned en dritt fra meg da... Mine 4gb++ filer vil vel ta deg 3-4 år for å få ned...

PS: Innlegget ble autosensurert fordi jeg kalte telenor ved sitt virkelige navn... :wink:

Lenke til kommentar

Du husker feil, eller så blir du lurt. For 349kr/mnd får du 512/128 hos Avidi. Sitter på ei sånn linje selv.

Til deg som skal flytte til Tromsø: Jeg er bra sikker på at du kan få linje fra Avidi. Jeg på langt ut på Kvaløya ca 2mil fra Tromsø by og her har Avidi bygd ut, så jeg kan ikke fatte annet enn at Prestvannveien, (som jeg ikke vet hvor er, men som må være ved prestvannet en plass) som er 2km fra sentrum, må være utbygd.

Om ikke de kan levere så er det mang en ADSL leverandørutenom Telenor :)

Jeg vet at det er dekning for Telenor Avidi, lurte bare på om det var dekning for ADSL :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...