Arildos78 Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Har nettopp kjøpt med en Harman Kardon AVR 165. Inn på den har jeg HDMI fra Get HD dekoder, BD-spiller og Popcorn Hour A-200. Ut til TV har jeg en HDMI kabel. I tillegg til disse har jeg Nintendo Wii med den orginale analoge kabelen på analog inngang på reciveren. Men når jeg velger inngangen fra Wii'en på reciveren, får jeg bare en grønn skjerm. Spørsmålet mitt er: Vil ikke reciveren "konvertere" et analogt signal (fra Wii'en) til HDMI (ut fra reciveren til tv'en)? Lenke til kommentar
gholie Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Hei, ser desverre slik ut at den recieveren ikkje støtter konvertering av analog -> digitale signal. Har samme saken på recieveren til foreldra, og då løyste eg det med å dele ledningen slik at video signalet går rett i tven, mens lydsignala går til recieveren slik at høgtaleren blir tatt i bruk. Lenke til kommentar
Arildos78 Skrevet 9. april 2012 Forfatter Del Skrevet 9. april 2012 (endret) Jeg går ut i fra om jeg bytter ut den orginale AV kabelen som fulgte med Wii'en med den digitale componentkabelen (rød, grønn og blå) vil dette problemet bli løst? f.eks denne Endret 9. april 2012 av Areindos Lenke til kommentar
gholie Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Det er eg ikkje sikker på, men trur det fortsatt er eit analogt signal, slik at det då ikkje blir konvertert til digital HDMI. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Det er eg ikkje sikker på, men trur det fortsatt er eit analogt signal, slik at det då ikkje blir konvertert til digital HDMI. Component er fortsatt analogt, så det vil ikke fungere. Samt at jeg har hatt problemer med component koplingen og gamle NES spille via Wii. Da har jeg rett og slett ikke fått noe bilde. Har nok noe med oppløsningen osv tror jeg. Enkleste løsning er å splitte kabelen, og kjøre gul i TV, og rød/hvit i forsterker. Eventuelt om TV og forsterker takler ARC, kople hele Wii til TVen, og lyd ned igjen via HDMI kabelen. Lenke til kommentar
Arildos78 Skrevet 28. april 2012 Forfatter Del Skrevet 28. april 2012 Takker for godt svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå