N o r e n g Skrevet 11. april 2012 Rapporter Del Skrevet 11. april 2012 (endret) Det er sant det du sier. Med microstutter har en fortsatt presisjon.. Men spilleopplevelsen blir forferdelig med enten microstutter eller input lag. Når jeg spiller online skytespill så bruker jeg aldri Vsync eller noe for å begrense frameraten selv om jeg får tearing. Når jeg spiller rollespill (online eller offline) så merker jeg ikke noen spesiell forskjell med Vsync. Nå er jo refleksforskjellen mellom RPG og FPS spill ganske stor.. Du har da aldeles ikke noen presisjon med microstutter, når man må vente >30 ms på hver bildeoppdatering mister man all form for presisjon. Med input lag har du riktignok følelsen av at du spiller i sirup, men det er i det minste konsekvent sirup i motsetning til microstutter som minner mer om å spille i en ujevn blanding av sirup og sement. Syntes det er merkelig at ikke alle spill har en innebygd framerate limit. Nevn en spilltittel som ikke har det er du snill. Disse spillmotorene vet jeg har framerate-cap innebygd: Unreal Engine, Frostbite, Cryengine, Source, EGO Engine, Hero Engine, IW Engine, MT Framework, Avalanche Engine, ID Tech Endret 11. april 2012 av arni90 Lenke til kommentar
Symmetrical Skrevet 11. april 2012 Rapporter Del Skrevet 11. april 2012 (endret) Det er sant det du sier. Med microstutter har en fortsatt presisjon.. Men spilleopplevelsen blir forferdelig med enten microstutter eller input lag. Når jeg spiller online skytespill så bruker jeg aldri Vsync eller noe for å begrense frameraten selv om jeg får tearing. Når jeg spiller rollespill (online eller offline) så merker jeg ikke noen spesiell forskjell med Vsync. Nå er jo refleksforskjellen mellom RPG og FPS spill ganske stor.. Syntes det er merkelig at ikke alle spill har en innebygd framerate limit. Nevn en spilltittel som ikke har det er du snill. Disse spillmotorene vet jeg har framerate-cap innebygd: Unreal Engine, Frostbite, Cryengine, Source, EGO Engine, Hero Engine, IW Engine, MT Framework, Avalanche Engine, ID Tech Edit: Med andre ord så blir spillopplevelsen forferdelig uansett som nevnt tidligere. Det er veldig få spill som jeg har spilt de siste fem årene som har en framerate limiter annet enn konsoll ports og/eller Vsync i innstillingene. Battlefield 3 har ikke en framerate limiter i innstillingene, man må skrive inn en kommando mens man spiller. Dette gjelder også Crysis 1 og crysis 2 (tror du kan redigere en config fil i stedet). Det er hovedsakelig dette jeg mener. Det er ingen klar "Limit my framerate to (X)" i noen spill - hvorfor? Det er veldig dumt.. Endret 11. april 2012 av Symmetrical Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 11. april 2012 Rapporter Del Skrevet 11. april 2012 Du kan sende mail til TotalBiscuit, så får du nok et fornuftig svar ;-) Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 11. april 2012 Rapporter Del Skrevet 11. april 2012 Nvidia har hatt en frameratelimiter tilgjengelig via Nvidia Inspector en god stund nå. En cap på 59fps og inputlaggen jeg opplever med vanlig Vsync forbedres betraktelig, spesielt merkbart i BF3. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå