Gå til innhold

Nvidia Beta 301.24 for GTX 5xx osv.


Anbefalte innlegg

Det er sant det du sier. Med microstutter har en fortsatt presisjon.. Men spilleopplevelsen blir forferdelig med enten microstutter eller input lag. Når jeg spiller online skytespill så bruker jeg aldri Vsync eller noe for å begrense frameraten selv om jeg får tearing. Når jeg spiller rollespill (online eller offline) så merker jeg ikke noen spesiell forskjell med Vsync. Nå er jo refleksforskjellen mellom RPG og FPS spill ganske stor..

Du har da aldeles ikke noen presisjon med microstutter, når man må vente >30 ms på hver bildeoppdatering mister man all form for presisjon.

 

Med input lag har du riktignok følelsen av at du spiller i sirup, men det er i det minste konsekvent sirup i motsetning til microstutter som minner mer om å spille i en ujevn blanding av sirup og sement.

Syntes det er merkelig at ikke alle spill har en innebygd framerate limit.

Nevn en spilltittel som ikke har det er du snill.

Disse spillmotorene vet jeg har framerate-cap innebygd: Unreal Engine, Frostbite, Cryengine, Source, EGO Engine, Hero Engine, IW Engine, MT Framework, Avalanche Engine, ID Tech

Endret av arni90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er sant det du sier. Med microstutter har en fortsatt presisjon.. Men spilleopplevelsen blir forferdelig med enten microstutter eller input lag. Når jeg spiller online skytespill så bruker jeg aldri Vsync eller noe for å begrense frameraten selv om jeg får tearing. Når jeg spiller rollespill (online eller offline) så merker jeg ikke noen spesiell forskjell med Vsync. Nå er jo refleksforskjellen mellom RPG og FPS spill ganske stor.. Syntes det er merkelig at ikke alle spill har en innebygd framerate limit.

Nevn en spilltittel som ikke har det er du snill.

Disse spillmotorene vet jeg har framerate-cap innebygd: Unreal Engine, Frostbite, Cryengine, Source, EGO Engine, Hero Engine, IW Engine, MT Framework, Avalanche Engine, ID Tech

 

Edit: Med andre ord så blir spillopplevelsen forferdelig uansett som nevnt tidligere.

 

Det er veldig få spill som jeg har spilt de siste fem årene som har en framerate limiter annet enn konsoll ports og/eller Vsync i innstillingene. Battlefield 3 har ikke en framerate limiter i innstillingene, man må skrive inn en kommando mens man spiller. Dette gjelder også Crysis 1 og crysis 2 (tror du kan redigere en config fil i stedet). Det er hovedsakelig dette jeg mener. Det er ingen klar "Limit my framerate to (X)" i noen spill - hvorfor? Det er veldig dumt..

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...