Gå til innhold

Trim og firmware problemer

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg trenger litt hjelp med trim og firmware. Har en Corsair Nova 2 ssd som går utrolig sakte. Kan ta 4-5 minutt fra jeg starter pcen til å jeg får lasta inn en side på Chrome.

Jeg tenker at jeg må oppdatere en driver eller noe sånt. Har hørt om trim og firmware, prøvde å google det men fant ikke så veldig mye om det til min SSD. Firmware er vel nesten det samme som en driver? Og trim vet jeg ikke så veldig mye om.

Om noen kunne ha linka til en oppdatering etc. så hadde det vært veldig bra, trenger ikke å bli forklart hva trim er osv. men hvis noen har tid til å forklare det litt kort så hadde det vært kjekt å vite hva det er.

-WilliamMJ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå inn i bios, gå til advanced mode, så videre inn på Advanced fanen, trykk på SATA configuration og sjekk at SATA mode står til AHCI.

Videre så laster du ned Anvil sitt testprogram så vi kan bruke til å finne ut hvorfor ytelsen føles dårlig.

Du finner den her. Kjør testen en runde og så poster du en skjermdump her etterpå. Bruk knappen Screenshot så slipper du å få hele skrivebordet med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...