pantherus Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Hei Jeg har ei venninde osm har vært plaget med søvn i 4 år å prøvd mye forskjellig, det startet etter en lengere periode det ting ikke var så lett, å endte opp i klaustrofobi som gjør at det blir vanskelig å sove. Jeg lurer på om noen har noen lignende erfaring eller tips? Jeg har også vært plaget med søvn pga spenningshodepine å har gått til en kiropraktor som har funnet årsaken å det hjelper, men jeg tviler på at det kan hjelpe i dette tilfellet. Lenke til kommentar
Valkyrex Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 (endret) Wait what? plaget med søvn? Trodde dette var noe man måtte gjøre jeg... Klaustrofobi er jo klasifisert som en, hmm, psykologisk ting? Så denne rekkefølgen er den vanlige å gå: venner -> fastlege -> henvisning til utredning -> videre hjelp etter eventuell diagnosering. Hvis hun får klaus, så prøv å sov i et større rom? Og Diskusjon.no er ikke et sted for å spørre om medisinsk / psykologisk hjelp, siden hvem som helst kan si hva som helst... its the internets... P.s. nei, tror ikke en kiropraktor kan hjelpe med klaustrofobi =) Endret 9. april 2012 av Valkyrex Lenke til kommentar
Oda1982 Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Noe som hjelper meg i perioder, er å bruke en 7 kg tung kuledyne. Dynen er full av bordtennisballer. Hensikten med en slik kuledyne, er at den skal virke betryggende og beroligende. Dette er jo et alternativ som ikke har noen medisinske bivirkninger. Man kan få låne slike dyner fra sykehus og om du er under 26 år kan du søke om det fra NAV. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå