tho_kva2 Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Broren min har nå tenkt å kjøpe seg en pc, og er jo tross alt best å kjøpe og bygge selv, men jeg kan veldig lite om å velge deler som passer sammen, så da faller jeg tilbake og spør om hjelp av dere! Så han har tenkt å bruke 6-8k, han er ikke helt sikker enda. Så hva får man for dette? Da jeg brukte 12k på min pc for 3år siden og den drar fortsatt spill som bf3 glatt. Takk for alle svar Lenke til kommentar
greenman Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Så skal du bygge selv eller ikke? Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Prosessorvalg er ganske enkelt, I5-2500k uten tvil. Du kan se på tester osv. hvorfor, og kan også tenke meg at mange her på forumet vil backe meg på det. Hovedkort: Her velger du noe som passer til prosessoren, mao det må ha LGA1155 sokkel. Det er også en god ide å velge det nyeste chipsettet (Z77), slik at det du kjøper ikke er utdatert. Hvilket du velger kommer ann på hvilke funksjoner (USB3, SLI/CFX osv.) du trenger. Skjermkort: Enten bruker du 4k på GTX680, eller så venter du til GTX670 og GTX660 blir released og velger en av de. Du kunne sikkert kjøpt et AMD skjermkort også, men de har ikke jeg peiling på, så da får noen andre komme med innspill. RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600mhz. Bare pass på at de passer med cpu-kjøleren du kjøper. SSD kan du velge å sløyfe, men med tanke på at harddisker koster flesk for tiden så er det smart å skaffe seg en. Jeg bruker 60GB, og det blir knapt til tider, så gå for en 90/100gb om pengene strekker så langt. Strømforsyning: Denne er et godt kjøp! Kabinett, cd/dvdrom, vifter, cpu-kjøler osv. kjøper du etter hvor mye penger du vil bruke. Lenke til kommentar
tho_kva2 Skrevet 9. april 2012 Forfatter Del Skrevet 9. april 2012 Takk for innspill! det skal bygges selv ja. skal ta en titt Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 uten skjerm, tastatur, mus og headset/høyttalere vil jeg si dette er ett godt oppsett: pris med frakt blir 8049kr Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Oppsettet over er uten tvil det beste man får nå. Hadde dog spart noen kronasjer på windows og brukt de på en litt god cpu-kjøler. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 man sparer ikke kroner på Windows, windows er ett like viktig "komponent" i PCen som Hovedkort og CPU Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Men det kan skaffes på andre alternative måter... Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Men det kan skaffes på andre alternative måter... jeg holder meg heller til å kjøpe alt som trengs jeg da... Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Men det kan skaffes på andre alternative måter... jeg holder meg heller til å kjøpe alt som trengs jeg da... For all del, er mye bedre det enn å laste ned pirat. 1 Lenke til kommentar
LaxMan Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 (endret) Hvis du skal droppe Windows i prisen og kjøpe en CPU-Kjøler så er disse anbefalt CPU-Kjøler PHANTEKS PH-TC14PE CPU COOLER AM3+/1155/1366/2011 WHITE http://www.dustinhom...hProvider_dacsa Pris: 649,- CORSAIR H100 HYDRO CPU COOLER S-775/1155/1366/2011/AM3 http://www.dustinhom...hProvider_dacsa Pris: 829,- Endret 10. april 2012 av bajamsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå