Archeron Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 (endret) Jeg søker litt rundt på google i forsøk på å finne en windows vista oem-cd til en laptop jeg prøver å reparere. Jeg har en produkt-nøkkel, og mener vel derfor at jeg ikke gjør noe galt i å laste ned en sånn cd, skulle jeg finne den. Noen er sikkert uenig i akkruat det. Men dette er forhistorien, poenget følger: Nederst på googles liste over søketreff står det plutselig, i kursiv: På grunn av en klage vi har mottatt, regulert under USDigital Millennium Copyright Act, har vi fjernet 1 søketreff fra denne siden. For flere detaljer kan du lese klagen fra DMCA som gjorde at vi fjernet disse treffene på ChillingEffects.org. Har jeg for første gang blitt sensurert av Google i mine søk?? Ikke at jeg tror det var akkurat DENNE linken som inneholdt svaret på problemet mitt, men jeg føler meg likevel en smule tråkket på. Og bare tanken får det til å gå kaldt nedover ryggen min. "På grunn av en klage vi har mottatt [...]". Inne på siden står det noe om hvordan man kan sende inn en "counter complaint" hvis man mener noe er gjort feil, men det virker som man må bevise sin uskyld etter at straffen er iverksatt... Creepy... Teksten linker til denne siden. Det virker tydelig at den har inneholdt endel linker til warez, men likevel... Endret 9. april 2012 av Archeron Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Det er nok ikke ditt søk som er sensurert, men Googles indeksering av nettsiden. En eller flere eiere til filer som lå på siden har nok klaget til Google for at Google viser treff til siden. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Major fail at sensuren ledet deg til en liste over ikke bare det som var sensurert, men en hel dunge til med linker til ulovlige Windows-cder. 1 Lenke til kommentar
Archeron Skrevet 12. april 2012 Forfatter Del Skrevet 12. april 2012 (endret) Det er nok ikke ditt søk som er sensurert, men Googles indeksering av nettsiden. En eller flere eiere til filer som lå på siden har nok klaget til Google for at Google viser treff til siden. Det var i grunnen det jeg mente. Litt spesielt at når ISP'er ikke tørr å ta grep for å fjerne uønsket materiale så påtar verdens største søkemotor seg jobben med å begrense brukeres søk på bakgrunn av klager fra tredjepart. Trodde det var nettopp dette SOPA prøvde å innføre, til krass kritikk. Endret 12. april 2012 av Archeron Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå