Sangesland Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 er student som har en fast jobb med 50% stilling. annenhver uke har jeg vakt tirs + ons. har fått beskjed at hvis jeg vil ha fri begge dagene må jeg ta ut 1 uke ferie. stemmer dette? Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Stort sett ja. Du vil ikke ha 5*5dager med ferie, men 5*2dager. Så systemet vil la dine 2 arbeidsdager telle som en uke. Hadde du hatt 25 dager ferie i en stilling der du er på jobb rundt 10 dager i måneden ville det blitt vanskelig for arbeidsgiver. For noen har dette systemet virkelig blitt knotete. Jeg jobbet 2 dager i uken gjennom videregående. (10 dager fri = 5 uker) Følgelig ble det å ta fri disse 2 dagene reknet som en uke. Men i alle skoleferier jobbet jeg hele uken og fikk bare trekt 2 dager på en uke med fri. For noen i klassen ble dette styr da de jobbet 3 dager i påskeuken og ville ha fri. De ble trekt 3 dager mot 1 eller 2 som de skulle blitt trekt. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Det stemmer, det følger av ferieloven § 5 nummer 1 at selv om mandag, torsdag, og fredag iht din arbeidsplan er fridager regnes de fortsatt som "forbruk av ferietid" når de faller inn i den perioden du ønsker å ta ut ferie. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå