Henriik Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Hei! Vurderer og selge min stasjonere maskin, og lurer på hvor mye jeg kan maksimalt få for den. Specs, 8GB RAM - DDR3 - 2GB x4 Radeon HD 5850 1GB Intel i7 860 @ 2.80 1 TB HDD W7 64bit OS Noe mer informasjon som trengs? Bare til og si ifra, så skal jeg gjøre mitt beste Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Kan være greit å tilføye skjerm og tastatur på listen over om dette er inkludert. Strømforsyning , kabinett og eventuelt DVD andre enheter bør være med. Bruk også litt mer tid på emnetittelen (du legger sikkert merke til at den er noe endret). Utifra specs blir det nok ikke mange tusenlappene , relativ svak cpu , gammelt skjermkort , ok mengde minne og ok Os. Antar 1500 - 2000. Lenke til kommentar
Henriik Skrevet 9. april 2012 Forfatter Del Skrevet 9. april 2012 (endret) Kan være greit å tilføye skjerm og tastatur på listen over om dette er inkludert. Strømforsyning , kabinett og eventuelt DVD andre enheter bør være med. Bruk også litt mer tid på emnetittelen (du legger sikkert merke til at den er noe endret). Utifra specs blir det nok ikke mange tusenlappene , relativ svak cpu , gammelt skjermkort , ok mengde minne og ok Os. Antar 1500 - 2000. Dette er en pc som makser BF3. Trooooor du er litt på jordet, men ellers takk for resten Edit: Skjerm er ikke med, mus og tastatur muligens, men det kan jeg prise selv Endret 9. april 2012 av Henriik Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 det grafikkortet makser ikke BF3... hvis du har ett kabinett med masse lys og sånt kan du kanskje selge den for rundt 2500kr Lenke til kommentar
Grøvdal Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Om det er fullt utstyrt med psu og godt luftet kabinett, kan det gå for rundt 4000 kr. Lenke til kommentar
Grøvdal Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Og nei henrik, denne makser ikke bf3. Du kan kjøre på ultimate settings med 40 fps average, men vil slite om du sniper osv. Har selv bedre specs og kjører på medium/high. Men da har jeg ca 60 fps konstant Jeg kan selv kjøre på ultimate, men da blir det nok av fps drops og forsinkelser her og der. Lenke til kommentar
Henriik Skrevet 9. april 2012 Forfatter Del Skrevet 9. april 2012 (endret) Takk for fornuftige svar fra alle sammen, greit hvis dere sier at den ikke makser, jeg har prøvd selv. Men, som wolf sier blir ganske mye fps drops innimellom. Men gir meg ikke akkurat med at en pc som dette her går for 2-2,5k? Det er en solid gaming pc som kjører bf3 bra, makser mw2, mw3. @Malvado, 8GB minne er vell ikke "ok" heller, det er mer normalt? Ikke er cpu´en svak heller akkurat.. @Wolf, PC´en er fult utstyr med komponenter og kan startes når som helst Endret 9. april 2012 av Henriik Lenke til kommentar
Switters Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Solgte noe tilsvarende i høst, en klokket 860 på 3,5ghz, 4GB minne, litt svakere GPU(HD4770), Noctua NH U12P SE2-kjøler, Antec 180 kabinett+++ Fordelen der var en SSD. Slang på en kombinert skriver/scanner/kopi. Solgte dette for 3k. Gitt at dette var i høst, tror jeg ikke du skal forvente så veldig mye for noe slikt. Kjøper man litt rundt kan du få tak i 2500k, SSD og greit skjermkort til ikke mye over 6k, og da er alt nytt. Men, som nevnt over, på Finn kan du nok pushe dette for litt mer, ved å nevne ord som Gaming, og katode . Personlig sover jeg heller bedre på natta 2 Lenke til kommentar
Henriik Skrevet 9. april 2012 Forfatter Del Skrevet 9. april 2012 Solgte noe tilsvarende i høst, en klokket 860 på 3,5ghz, 4GB minne, litt svakere GPU(HD4770), Noctua NH U12P SE2-kjøler, Antec 180 kabinett+++ Fordelen der var en SSD. Slang på en kombinert skriver/scanner/kopi. Solgte dette for 3k. Gitt at dette var i høst, tror jeg ikke du skal forvente så veldig mye for noe slikt. Kjøper man litt rundt kan du få tak i 2500k, SSD og greit skjermkort til ikke mye over 6k, og da er alt nytt. Men, som nevnt over, på Finn kan du nok pushe dette for litt mer, ved å nevne ord som Gaming, og katode . Personlig sover jeg heller bedre på natta Takk skal du ha! Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 det grafikkortet makser ikke BF3... Hvis vi snakker maks aa og af og 1920x1080 saa er jeg enig i at nei, det gaar aldri med ok fps. Sitter selv paa 5870 og kan fint spille paa ultra, men jeg kj0rer 4xaa, hbao avskrudd og 1680x1200. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 det grafikkortet makser ikke BF3... Hvis vi snakker maks aa og af og 1920x1080 saa er jeg enig i at nei, det gaar aldri med ok fps. Sitter selv paa 5870 og kan fint spille paa ultra, men jeg kj0rer 4xaa, hbao avskrudd og 1680x1200. Det er et preset som heter Ultra i BF3 og da må man faktisk bruke Ultra presetet om man skal kalle det for ultra. Ultra preset inkluderer da maks AA og AF. Siden 1920x1080 med god margin er den mest vanlige oppløsningen er det også gitt at man kjører denne. Jeg sitter selv med et 7970 kjørende på 1250/1750, som er ærlig talt godt og vel dobbelt så kraftig som et 5850, og garantert dobbelt så kraftig i BF3. Med mitt 7970 i BF3 på 1920x1080 på Ultra kan jeg lett falle under 45 fps på Sharqi Peninsula, jeg tviler sterkt på at et 5850 da vil være akseptabelt på Ultra når BF3 er rimelig ekkelt å spille med under 50 fps. 2 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 @Malvado, 8GB minne er vell ikke "ok" heller, det er mer normalt? Ikke er cpu´en svak heller akkurat.. @Wolf, PC´en er fult utstyr med komponenter og kan startes når som helst Jeg tar utgangspunkt i at datamaskinen din allerede har noen år på seg , utifra denne posten så er den snart 2 år og det er ikke unormalt at datakomponentene faller kraftig i verdi. Man kan heller ikke ta utgangspunkt i prisene på minne når du kjøpte pcen, med dagens priser og trekke fra en sum i forhold til bruktverdi , feks man kan i dag få kjøpt 16Gb med minne til det du kjøpte 4Gb med minne for. Skjermkortet som flere påpeker her kan ikke dra BF3 på ultra settings og når ikke opp til dagens toppkort ei heller middelklassen ( 7870 / 7950 ) , det har heller ikke noen av forbedringene som man får med tanke på mindre strømforbruk og lavere støynivå på Idle. Cpu'en din er heller ikke akkurat noe av det beste på markedet i dag men gjør jobben sin , det er dog ingen tvil om at den har falt i verdi og ikke helt kan konkurrere i samme klasse som noen av de store gutta hos Intel. Du svarte heller ikke på kabinett og Psu så jeg antar du valgte Mist 800W (som selv med japanske konds har en tendens til å ta kvelden når som helst ) og Fractal Design Miditower. Som jeg sa før, jeg antar at du ikke kommer til å få så mye for denne pcen, det er soleklart at bruksverdien er langt høyere enn salgsverdien , men jeg hadde nok ikke gitt deg mer enn noen tusenlapper her ja og sannsynligvis ikke særlig over 2000 som jeg sa før. 2 Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 3 tusen er realistisk Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 Det er et preset som heter Ultra i BF3 og da må man faktisk bruke Ultra presetet om man skal kalle det for ultra. Ultra preset inkluderer da maks AA og AF. Siden 1920x1080 med god margin er den mest vanlige oppløsningen er det også gitt at man kjører denne. Godt mulig det er en preset, men bruker aldri preset innstillinger uansett. Tidene der jeg kjøpte 5000kroners skjermkort (9800pro og x800xtpe) er forbi, så jeg ofrer glatt innstillinger som gir minimalt med forbedring. Inkluderer feks. Ultra preseten Vsync? For min del er det ubrukelig da jeg aldri legger merke til tearing. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 (endret) Det er et preset som heter Ultra i BF3 og da må man faktisk bruke Ultra presetet om man skal kalle det for ultra. Ultra preset inkluderer da maks AA og AF. Siden 1920x1080 med god margin er den mest vanlige oppløsningen er det også gitt at man kjører denne. Godt mulig det er en preset, men bruker aldri preset innstillinger uansett. Tidene der jeg kjøpte 5000kroners skjermkort (9800pro og x800xtpe) er forbi, så jeg ofrer glatt innstillinger som gir minimalt med forbedring. Inkluderer feks. Ultra preseten Vsync? For min del er det ubrukelig da jeg aldri legger merke til tearing. Ultra preset styrer ikke Vsync, oppløsning eller FOV. Det styrer kun i hvor stor grad effekter, teksturer, modeller, polygoner, tesselation, detaljert dekorasjon, AF og AA skal skaleres ned. Uansett står poenget mitt: du kan ikke påstå du "kjører Ultra uten MSAA", i det øyeblikket du endrer på settings opphører det å være Ultra. Endret 14. april 2012 av arni90 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå