Jentungen2 Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 I skyggen av ett speil Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
40D Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Jeg er absolutt ikke erfaren, men jeg tror du kunne valgt å undereksponere her. Beholdt blender, men prøvd en raskere lukkertid. Her er noen videoer du kanskje finner intressante. Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Det er ikke så lett å få til med et kompaktkamera av den typen du har da det har få muligheter for manuell kontroll. Samtidig er kontrastene for store for at både skygger og solbelyste områder skal bli bra på en gang. En måte å løse det på er å ta to eller flere bilder med litt forskjelleig eksponering og sy sammen disse til et bilde i et program på PCen etterpå. Det krever imidleritid at blidene tas (nesten) uten at du beveger kameraet. Det er ikke så enkelt uten å bevege kameraet, enste mulighet du har er å bruke eksponeringskompensasjon og for å justere den uten at kameraet beveger seg må du nesten ha det på et stativ. Ellers er videoene som 40D linket til sikkert nyttige for å forstå hvordan dette skal gjøres, men som sagt er det litt kronglete å få det til med ditt kamera. Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Synes som alltid du er god på linjer og komposisjon Gleder meg til neste tur ut :O Lenke til kommentar
karoald Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Stili-litt uvanleg bilde men med fine farger/lys Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg