Aleks855 Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Hei igjen, Har lyst til å begynne med kreatin-tilskudd sammen med treninga, men jeg har hørt så mye vekslende om det, at jeg tenkte jeg skulle spørre her også. Jeg leste artikkelen på http://myrevolution.no/s/kreatin-naturens-egen-muskelbygger/ og nederst står det i tykk skrift: Anbefalingen er å innta 3-6g kreatin hver dag hele året for maksimale resultater, gjerne delt opp i 1-2g doser fordelt 2-3 ganger utover dagen. Gjelder dette fast gjennom alle dager? Altså både treningsdager og hviledager? Og den såkalte "oppladningsfasen"... Er den obligatorisk, eller kan jeg bare hoppe rett på den doseringen som jeg nevnte ovenfor? Og kanskje det viktigste spørsmålet: Side-effects?! Er det noen som har erfaring med, eller sett dokumenterte tilfeller av negative bivirkninger ved bruk av kreatin-tilskudd? Jeg ser at "oppblåsthet" nevnes, og en romkamerat jeg hadde mens jeg var i forsvaret prompa noen skikkelige myrdere, men jeg tenker da på mer alvorlige ting. Litt fis tåler man. Igjen, på forhånd takk! Mvh Aleksander Lenke til kommentar
NilsJohan Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Har ikke studiene foran meg nå, men mener å huske at de viste at den såkalte oppladningsfasen er unødvendig og at man oppnår best resultater ved å innta omtrent 5g per dag hele året. Har aldri hørt noe om hvorvidt man bør spise alt på en gang eller ikke. Personlig pleier jeg å merke at jeg blir veldig tørst i starten når jeg begynner med kreatin og legger meg på en del vekt i form av vann, som jeg så mister igjen når jeg slutter å ta det. Har ikke merket noen andre bieffekter og det skal være ufarlig med mindre du har alvorlig nyresykdom. 2 Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 9. april 2012 Forfatter Del Skrevet 9. april 2012 Når du sier at du mister vannvekta når du slutter å ta det, betyr det at du IKKE tar kreatin hele året? Lenke til kommentar
NilsJohan Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 (endret) Aleks, ja - det hender jeg går tom, jeg er på ferie. Er ikke noen spesiell grunn til at jeg stopper av og til. Endret 9. april 2012 av NilsJohan 1 Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 9. april 2012 Forfatter Del Skrevet 9. april 2012 Ah skjønner. Det blir vel naturlige opphold i rutinen ja. Er vann-vekta sånn at den gjemmer six-pack, eller er den bare vekt? Rutinen min har litt ekstra små-snacks fordi jeg prøver å gjøre six-packen enda mer synlig til sommeren. Lenke til kommentar
NilsJohan Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Har ikke tenkt veldig mye om hvorvidt det skjuler sixpacken osv, men jeg mister vel ca en kilo når jeg slutter. Siden jeg vet kroppsbyggere prøver å bli kvitt så mye vann som mulig før konkurranser tenker jeg nok at det skjuler 'sixpacken' ja. 1 Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 9. april 2012 Forfatter Del Skrevet 9. april 2012 Jeg vil anta det ikke er så drastisk, for ellers ville det vel ikke vært særlig mye brukt. Det sies mye om god kreatin vs dårlig kreatin med tanke på produksjonskvalitet. Ville du anbefalt en spesifikk leverandør, eller er de store norske nettbutikkene som regel goodstuff? Tusen takk for alle svarene så langt! Veldig hjelpsom på en mandags morgen, gitt Lenke til kommentar
NilsJohan Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 (endret) Jeg er i USA nå, har egentlig aldri kjøpt kreatin i Norge. Bare i USA og England.. Tidsforskjellen er også grunnen til at jeg er så hjelpsom mandag morgen Er midnatt på Søndag her! Kan være mye rart i kosttilskudd så er lurt å kjøpe fra en ordentlig leverandør. Pleier å kjøpe dette: http://www.amazon.co...33955566&sr=8-1 Drit hvertfall i å kjøpe kapsler og slikt, det er dyrt og tviler på at det gjør noen forskjell. Personlig pleier jeg å putte det i frokostblandingen om morgenen. Du skal helst spise det sammen med noen andre karbohydrater. Endret 9. april 2012 av NilsJohan Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 17. april 2012 Forfatter Del Skrevet 17. april 2012 Har fått pakken nå, og det står at det skal tas med vann eller frukt-juice, men det funker med melk også, eller hva? Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 17. april 2012 Forfatter Del Skrevet 17. april 2012 Ble til at jeg tok det med appelsinjuice. Hører mye prompehistorier om kreatin+melk. Lenke til kommentar
TXfosh0 Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Kjører selv en oppladningsfase der jeg kjører 3-4 ganger dagen med en ca 5 grams inntak hver gang i en uke. Deretter kjører eg kreatinet ut i fra treningsprogram. Fullkropps så kjører jeg parallellt med programmet, slik at når evt pause fra programmet og skifte så blir det pause fra kreatinet. Kjører selv ca 5-8 uker på kreatin og dermed 1-3 uker av. Kommer veldig mye an på hvordan ukene har vært osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå