olegunnaro Skrevet 9. april 2012 Rapporter Del Skrevet 9. april 2012 (endret) Hei Etter å ha solgt steroanlegget i fjorsommer, kjenner jeg at savnet for godlyd begynner å bli temmelig stort. Siden jeg ikke har plass til stereo, er hodetelefoner nok løsningen. Har i dag et AKG-set i 2-300krs-klassen, som er greit når jeg er på farta - men når jeg er hjemme ønsker jeg noe bedre. Kopierer hemingsløst fra stickyen i forumet: Budsjett: Rundt 5000 kr for klokker, amp og dac kanskje? Opp eller ned etter hva som er fornuftig. Størelse og type: Spiller ingen rolle, så lenge de er behagelige å ha på i timesvis. Trenger ikke støyfjerning eller lukkede klokker, da de nok blir mest brukt hjemme. Bruksområde: 90% musikk, 8% tv-serier og 2% film. Musikk er defintivt viktigst. Tillegsinfo: Jeg hører mest på halvgammel rock. Pink Floyd, The Doors, Led Zeppelin, Frank Zappa, og den gjengen der er nok det jeg hører mest på. Men jeg kan også finne på å høre på hardere saker som Mastadon, eller klassisk musikk. For min del gjør det ingen ting om utstyret farger lyden, så lenge det passer meg. Kilde: Stort sett musikk fra macen i enten Apple Lossless CD-rips eller ACC fra iTunes. Har også ei grei LP-samling som jeg brukte å spille litt fra mens jeg fortsatt hadde stereoanlegg. Har hørt litt på en kompis sine Grado SR-125, og jeg likte lyden i de, selv om jeg mistenker at egen forsterker og dac nok hadde vært mer optimalt... Ser at Grado SR-325i koster 295 dollar på BH Photovideo - er det et greit utgangspunkt? Isåfall: Hvilken dac og forsterker passer til de klokkene? Håper på noen lure svar - for tråling av forum er det vanskelig å bli mer klok av, er jo tusen valg. Endret 9. april 2012 av olegunnaro Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 9. april 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. april 2012 Skal forøvrig innom Pantip Plaza de neste ukene - er det noe jeg burde se etter mens jeg er der, som kan tenkes å være billigere enn i Norge? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 9. april 2012 Rapporter Del Skrevet 9. april 2012 Er selv hekta på mine AKG-701. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 9. april 2012 Rapporter Del Skrevet 9. april 2012 Jeg bestilte nettopp FIio E-17 dac/amp til bærbart bruk, den kan også dockes til Fiio E9 ved stasjonært bruk, da brukes dac-delen av E-17 og forsterkeren i E-9. E-17 har også en billigere forgjenger i E-7, jeg vet ikke hvor stor forskjellen er. Ganske mye å spare på å bestille fra utlandet heller enn Soundgarden så lenge du godtar å ikke få norsk garanti. Burde være en bra match med AKG K/Q-701 også. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 9. april 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. april 2012 Har lest litt om Flio, ja. Virker som at det er konsensus om at det er bra saker. Får se hva jeg finner i Bangkok om et par uker... Finnes det noen greie butikker (i Norge først og fremst) hvor de har et godt utvalg av både forsterkere, dacer og klokker? Betaler gjerne litt ekstra for å få prøve før jeg kjøper. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 9. april 2012 Rapporter Del Skrevet 9. april 2012 Det blir vel de vanlige, det.. Soundgarden selger Fiio og blant annet AKG klokker, Hifiklubben selger Denon klokker og Argon dac/forsterker og Stereofil selger blant annet AKG og Grado, de selger vel noen DAC/forsterkere også. De fleste Hifiklubben-butikkene jeg har vært i har ganske godt utvalg av hodetelefoner til å prøve, på Soundgarden er det litt mer varierende, de største butikkene har naturlig nok best utvalg, de i Oslo er bra. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 9. april 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. april 2012 Får ta meg en runde neste gang jeg er i hovedstaden da. I Trondheim finnes vel både Soundgarden og Hifiklubben om jeg ikke tar feil? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå