Hayabuuza Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Hei! Skal muligens kjøpe nye høyttalere snart. Har tenkt på Cerwin vega cls 12 eller ve12-f. Nå har jeg Wharfedale diamond 7.3 som jeg synes spiller litt for dårlig etter min smak. Forsterkeren jeg har er en Aiwa NSX-F7 som har 100W i 6 ohm. Hvor mange watt/ohm trenger jeg for å dra et par cerwin vega fullt? Lenke til kommentar
ShyFx Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Hei. Hvor mange watt man trenger kommer an på hva slags forsterker en skal bruke/ bruker, er ikke noe fasit svar. Men sånn generelt fra 200w og opp bør holde. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Det du trenger er en skikkelig strømforsyning - ikke nødvendigvis et høyt antall watt. Aiwaen din veier rundt 10 kilo, drar maksimalt 680 watt fra strømnettet (om google images har vist riktig vei). Jeg vil anta at du kan få litt pusteproblemer i bassen. Hold deg til VE-serien som er mer følsom (3db i forskjell som gir en effektiv halvering av effektkrav) i alle fall, og spar opp penger til en litt større forsterker på sikt. Lenke til kommentar
Hayabuuza Skrevet 11. april 2012 Forfatter Del Skrevet 11. april 2012 Okei, takker for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå