Gå til innhold

Lakusland v3 - 1.14.4 endelig

Anbefalte innlegg

Der kom 1.6.2 ut.

Og serveren e ikke oppdatert. Hvis du er like oppmerksom som meg og oppdaterer, så kan man gå tilbake til 1.6.1:

Man går inn i launcheren, trykker på Profile Editor, dobbelklikker på profilen din, finner release 1.6.1 under "Use Version" også trykker du Save Profile.

Og da er det bare å joine serveren igjen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må innrømme at jeg digger hestene (til tross for ale bugs og dilldall). Krysser ballene for flere dyr i de neste updatene.

post-96473-0-21346800-1373326524_thumb.png

Dro på ridetur på veien ut fra spawn og fant ut at jeg hadde glemt portalen til Jax og Zeth :D

• Liker 3
Lenke til kommentar

Innstallerte en liten plugin siden jeg ikke sover. AutoItemBarReload.

Når du plasserer den siste blokken i en stack vil den se om du har mer av samme typen blocks i inventory. Om du har mer av samme type blocks så drar den opp til 64 nye automatisk inn i itembaren din og dfu kan bare fortsette å plassere shit.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Litt småfrustrerende at folk som har rævva full av diamonds får kreve inngangspenger til en endgrinder og attpåtil får protection..

Menmen, Det skal koste å komme inn til lakusland's beste grinder, så sånn sett forstår jeg jo valget ^^ :33

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

Fositek brukte rimelig god tid på å bygge grinderen, så hvis man vil ha et raskere alternativ enn den originale, så syns jeg han fortjener betaling.

Selv har jeg bare brukt den da "døra" stod åpen i noen dager, men det er greit å ha alternativet hvis det skulle knipe.

Lenke til kommentar

Om du bygger en grinder kan du kreve hva vil du for at andre skal bruke den. Eieren kunne bare låst hele inne om han ville :p

Stemmer, det var min første tanke. Så fant jeg ut hvordan jeg kunne lage en betalings-mekanisme med redstone, og siden jeg er den jeg er... redstone <3

Lenke til kommentar

Siden jeg var kommet litt i gang med den Itembar-pluginen... her noen recipes for f.eks Mossy Cobble. (Please ignore 64-stackene på de øverste der. Du trenger ikke en stack cobble for å lage èn moss stone osv :p) (Also, når man crafter et hode... ehm... ja, det er ditt eget)

mosscobble_zps106d6aaf.png

Resten er i spoileren.

chiseledbricks_zps7ca43d9e.png

crackedbrick_zps05b75c1d.png

mossybrick_zps4c82c205.png

chainchest_zps8f8ed117.png

chainhelmet_zps6844d573.png

chainboots_zpsff86a562.png

chainleggings_zpsf63030fe.png

playerheads_zps6c2c534d.png

And this is for the funs! (Du trenger sugar for å bruke dem)

simple_zps1760ddb5.png

main: pearl

secondary: fireball

firey_zps20dfe130.png

main: firepearl

secondary: aoefireball

Icy_zpsd95f75da.png

secondary: ice

healing_zpscd48fc12.png

main: healing

secondary: regen

support_zps0427d4a5.png

main: speed

secondary: strength

lightning_zps0ef8b10b.png

secondary: lightning

poisonous_zpsdcfc207f.png

secondary: poison

wicked_zps5224995c.png

main: weakening

secondary: disenchant

mending_zps2d9a47f2.png

main: healing

secondary: mending

• Liker 3
Lenke til kommentar

Ooooog enda en. Denne er mer nyttig for grønne dudes og oppover. Det er en addon til CoreProtect, pluginen vi bruker for å holde logg over griefing osv.

http://www.youtube.com/watch?v=LYTemjOzTM0

Kort fortalt: Når en spiller fjerner en annen spiller sine blokker blir den spilleren advart mot grief og en rapport blir lagret. Om du får beskjed om at du griefer fra pluginen er det ikke farlig. Pluginen kan ikke kicke eller banne deg eller noe sånt. Om du får opp en advarsel uten at du vet hva du gjorde galt eller at du bare bygde på huset til en venn så bare si det til den som sjekker rapporten. Rapportene er bare så vi kan sjekke at det ikke griefes uten at vi får fikset det :)

Kommandoer for Vakter +

Folk med grønne navn kan skrive /ag for å se en liste over rapporter, og så skrive /ag *tall fra listen* for å se info om en enkelt rapport. I disse rapportene står det hvem som fjernet blokkene, hvem som eide dem og hvor mange blokker det er snakk om. Videre kan man skrive /ag tp *tall fra lista* for å bli teleportert til stedet hvor det skjedde. Automatisk vil de påvirkede blokkene bli markert og man kan enkelt se hva som har skjedd. Siden de grønne ikke kan ta /co rollback er "jobben" deres å skrive "/ag confirm *tall fra lista", /ag drop *tall fra lista* eller /ag ignore *tall fra lista* slik at de som kan bruke /co rollback (blåe spillere og opp) kan finne de som trenger fiksing enkelt.

/ag -for å sjekke lista

/ag 4 - for å sjekke en enkelt rapport (i dette eksempelet, rapport nr 4)

/ag hl 4 - for å markere blokkene som er forandret i den rapporten

/ag tp 4 -for å TP til stedet og se hva som har skjedd (du trenger ikke ta de forrige kommanoden først, du kan TP rett til stedet om du vil)

/ag confirm 4 - for å bekrefte grief og la en blå dude se det trengs /rollback.

/ag drop 4 - for å slette rapporten om det ikke er noe "ulovlig" som har skjedd.

/ag ignore 4 - for de gangene du er usikker på WTF happened.

/ag trust *spiller1* *spiller2* - For å slippe rapporter om noen som bygger sammen f.eks kan du bruke denne for å sette dem som trusted for hverandre.

Det er lettere enn det kanskje ser ut som når du først er i spillet :;P

For vanlige spillere!

/ag trust *spiller* - Om du bygger med en annen eller flere kan du bruke denne kommandoen for å slippe at rapporter blir laget når dere bygger sammen :)

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...