Gå til innhold

Lakusland v3 - 1.14.4 endelig

Anbefalte innlegg

http://www.minecraftwiki.net/wiki/Villager

Bla ned til population and mating. Visstnok må antall "outside blocks" på en dide av døren, i en rett linje av 5 blocks fra døren, være ulikt antall "outside blocks" på den andre siden av døren, i en linje av 5 blocks. "Outside block" er en block som er truffet av sollys.

Sagt enkelt; lag et hus med tett tak på en side og sollys på andre siden. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Annonse

"Det er godt å vite, når en er i nød,

man er aldri langt unna Villandens Brød."

post-115644-0-30171200-1369586664_thumb.png

/spawn -> Pakusland -> Metropoliae -> Høyre

Såeh.. ja.

Edit: Satt ned pris betraktelig. 32 for 32,-

Endret av Villanden
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ehm, jeg tenkte jeg skulle prøve å bygge et lite kjøpesenter i Metropoliae og sette opp en servershop i en av butikkene der inne. Servershoppen kommer kun til å selge ting som er veldig sjeldne/umulige å få tak i, som chiseled stone brick, skeleton/creeper/zombie hoder og mossy cobblestone.

Noen som har flere forslag til hva som kan være i denne butikken? Trenger også litt hjelp med å finne et materiale som kan selges til serveren slik at ikke folk blir blakke på å kjøpe fra den. Tenkte emeralds, men de er så lette å få fra villagers at de blir ubrukelige til det.

Lenke til kommentar

Hva med å kjøpe mat til lav pris?

Noe alle lett kan få tilgang på, men som krever bittelitt innsats i store kvanta.

Basic mat da... ala vannmelon og rotten flesh? Noe som er mettende, men ikke noe man vanligvis velger å spise seg mett på.

Ellers vil det jo bli litt for enkelt (som om det ikke er enkelt nok å sette opp en automatisk chicken farm...)

Lenke til kommentar

Artig at du sier det, ZZ. For jeg har fortalt deg hvordan jeg ønsker å gjøre det mange ganger før. Trodde du hadde lært, Zz ;)

Servershops skal SELGE sjeldne/uoppnåelige ting.

Servershops skal KJØPE et foreløpig ukjent materiale for å UNNGÅ at serveren går TOM for penger.

Om spillere kjøper av hverandre er det ikke noe problem fordi da bytter bare pengene hender. Når spillere kjøper noe av serveren derimot forsvinner pengene ut av økonomien. Derfor må servershoppen også ha en mulighet til å kunne tjene penger - så man ikke går i minus totalt sett på serveren.

Jeg går direkte inn for å forebygge at folk blir millionærer, men som i resten av verden: Der det er penger er det også rike mennesker. Det at du og ruuroo har en konkurranse om størst e-peen er greit for meg. Problemet oppstår når begge dere to har 500000 dorrals og ingen andre på serveren har en krone. Det funker ikke. Derfor må servershoppen også være en mulighet til å tjene penger, ikke bare bruke penger. Problemet i praksis er å finne noe som kan fungere som innvekslingsvaluta og prisen på dette slik at ikke enkelte sitter med ONE BILLION DOLLARS og resten med 2000.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Fisk og brød til lav pris, og høye utsalgspriser, burde Jeg vet ikke. Men burde være noe man ikke kan automatisere.

Vil det bli muligheter for å "leie" butikkplass i nevnte kjøpesenter, Lakus? Vært greit med en samlet plass, så folk vet hvor de kan få tak på saker og ting.

Hadde vært kult hvis man måtte betale for butikkplass, så man får luka bort de "useriøse".

Lenke til kommentar

Ruuroo og jeg har mye av alle items, BRING IT ON BITCH! :D

Do u have many HORSEY SADDLES ? :ph34r:

Er rotete nå med folk som har butikker på random plasser som ingen egentlig helt veit om. Ingenting galt med det egentlig, viser bare at kapitalismen kanskje ikke sitter så godt i folket likevel (HA-HA). Men ja, jeg regner med at det vil bli plass til et par andre i senteret mitt, men er usikker på om jeg skal sette opp noe spesifikt for leie av områder osv. Sånt har en tendens til raskt å bli mer vedlikehold enn moro, spesielt når folk begynner å lage sine egne butikker rundt omkring. Tips: ikke lag butikken din sidenav huset ditt 3000 blokker inni skogen. Ingen finner den der. P^lass in mah mall blir gratis tenkte jeg, men en viss mengde smisk kreves og jeg vet ikke helt hvor stort det blir. Hadde liksom håpet på at folk skulle klumpe seg sammen om å lage butikker selv, men på en annen side... jeg kan kreve penger for plass i mallen min. Mafia-style, siden Metro er i PVP område foreløpig :D JEG ER RIK :p

EDIT, sånn btw: Greia med at jeg bare ga alle muligheten til å sette opp butikkskilt uten noen begrensninger på hvor eller hva er fordi jeg tror mer på et "åpent marked" enn et hvor serveren skal selge alt på enkelte steder. Det å ha en plugin som gir leiepriser osv er jo ikke en dum ide, men det er litt mas i praksis. Hva skal maksgrensen på buitikkområder være? Hvor skal folk kunne sett opp butikker? Hvor mange skal de kunne ha? Hvordan skal de markere områdene osv. Å bygge et stort bygg, si at man skal ha 5000 dorrals for ett rom og så ta betalt for å "gi bort" rom er fint mulig nå med "/pay Lakus ONE BILLION DORRALS", bare at om man skal leie må man huske det selv, da det ikke går automatisk.

But I have no face. Derfor jeg spør om litt hjelp her så vi finner ut noe som funker ^^

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...