Gå til innhold

Lakusland v3 - 1.14.4 endelig

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes dette var en ganske awesome skrivefeil:

ssssassasa.png

Btw, jeg har et lite forslag til dere, dudes og dudettes.

En liten konkurranse?

Jeg sa for leeeeenge siden at det ville bli lagt til flere fylker på kartet for å balansere ut PVE-områdene med PVP-områdene. Det har frem til nå vært mye mer PVP-områder enn PVE. Slik som jeg ser det for meg nå vil det bli lagt til tre nye fylker. Ett vil ligge mellom Vindfang og Spawn, ett til høyre for Steinheim og imellom Steinheim og Dunland. Fylkene vil da danne en PVE-sone som strekker seg langs midten av kartet og litt oppover (sånn ca grovt sett), med masse landområder både rundt og nedover som er PVP. Mer enn nok av plass for begge typer spillere. I den sammenheng vil jeg finne tre stykker som kan bygge "sentrene" i disse tre fylkene. Om noen lurer på hva jeg mener med "senter" så er et senter stedet der fylkesportalen står - Spawnbygget i Spawn, Steinheim by i Steinheim osv. Måten jeg har lyst til å finne disse tre er ganske enkel. Vi har jo en Creative-verden hvor det snart blir litt mer plass å bygge i, så hvorfor ikke bruke den. Jeg foreslår en liten "build-off". Hvem som helst kan lage noe de mener passer som et fylkesentrum og de tre som får flest stemmer i denne tråden får bygget sitt flyttet inn i en av fylkene og litt tid til å gjøre så det passer inn i landskapet.

Ikke begynn å bygg før tomtene i creative-verden har blitt utvidet - dette er bare et forslag til en konknurranse. Den har ikke faktisk startet enda.

Og forresten, til de som ikke visste det fra før: Kartet er firkantet, ikke rundt. Det ser bare sånn ut :p

Regelendring:

Når konkurransen er over og byggene er på plass vil det også tre i kraft en regelendring når det kommer til kister og andre låsbare ting. Det vil blir eieren av en kiste sitt ansvar og sørge for å låse kistene sine - i både PVP og PVE. Om noen tar fra en ulåst kiste så er det eierens "skyld" for ikke å ha låst den. Det tar så lite tid å sette et skilt på kistene sine i forhold til å holde styr på hvem som tok hva fra hvor (selv om de fleste er snille <3 ) at jeg egentlig angrer litt på at jeg ikke gjorde denne endringen tidligere. Merk at reglene om låste rom, altså rom hvor den eneste inngangen er gjennom en låst dør, fremdeles vil gjelde. Dersom du låser et rom og ikke låser kistene inni rommet vil tyven bli straffet akkurat som før.

Jeg sier ifra nå slik at dere kan få tid til å finne ut om det er kister noe sted dere vil ha låst før endringen skjer.

Lenke til kommentar

Nå er Creative-verdenen nygenerert med 64x64 tomter. Fire ganger større enn tidligere.

Ja, alle bygg er borte.

Ja, jeg har kopier av alle.

Ja, alle som spør får byggene "tilbake".

Claim en tomt i Creative og si ifra til meg om du vil ha bygget ditt tilbake. Villanden sitt tårn er allerede kopiert inn som et bevis på at det går ann :p

Samtidig kan vi vel bare si at neste søndag så setter jeg opp en avstemming her i tråden hvor vi avgjør de tre beste byggene i konkurransen som jeg skrev om noen innlegg lenger opp her (sitert under). Søndag 12. Mai "stenges" altså konkurransen.

En liten konkurranse?

Jeg sa for leeeeenge siden at det ville bli lagt til flere fylker på kartet for å balansere ut PVE-områdene med PVP-områdene. Det har frem til nå vært mye mer PVP-områder enn PVE. Slik som jeg ser det for meg nå vil det bli lagt til tre nye fylker. Ett vil ligge mellom Vindfang og Spawn, ett til høyre for Steinheim og imellom Steinheim og Dunland. Fylkene vil da danne en PVE-sone som strekker seg langs midten av kartet og litt oppover (sånn ca grovt sett), med masse landområder både rundt og nedover som er PVP. Mer enn nok av plass for begge typer spillere. I den sammenheng vil jeg finne tre stykker som kan bygge "sentrene" i disse tre fylkene. Om noen lurer på hva jeg mener med "senter" så er et senter stedet der fylkesportalen står - Spawnbygget i Spawn, Steinheim by i Steinheim osv. Måten jeg har lyst til å finne disse tre er ganske enkel: Vi har jo en Creative-verden, så hvorfor ikke bruke den. Jeg foreslår en liten "build-off". Hvem som helst kan lage noe de mener passer som et fylkesentrum og de tre som får flest stemmer i denne tråden får bygget sitt flyttet inn i et av fylkene og litt tid til å gjøre så det passer inn i landskapet.

Eneste reglene er disse:

• Bygget må kunne fungere som et portalrom for to portaler
  • Det skal være veldig enkelt å komme seg til og fra portalene
  • Bygget skal kunne passe inn i verdenen

Bygg i hva slags stil dere vil. Dere kan egentlig bygge hva dere vil, men jeg kommer nok ikke til å ta med en gigapenis i avstemningen

Endret av Lakus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, alle bygg er borte.

Ja, jeg har kopier av alle.

Ja, alle som spør får byggene "tilbake".

Claim en tomt i Creative og si ifra til meg om du vil ha bygget ditt tilbake. Villanden sitt tårn er allerede kopiert inn som et bevis på at det går ann :p

Phew. Hjertet stoppet litt etter:"Ja, alle bygg er borte"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...