Gå til innhold

Lakusland v3 - 1.14.4 endelig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hipphapp, back up.

 

Om noen lurer på hvordan det går: Tror jeg har fått dreisen på Linux/dedikerte serveren. Burde ikke være kjempelenge til.

 

EDIT: Sorry for at jeg var treig forresten. Var ikke ved PC og blablabla

Endret av Lakus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha, sorry for at det har gått treigt uten noen oppdatering, må få oppdatert de announcementene med ny info :p

 

Greia er at jeg har fått besøk av snosck og fikk med det litt mindre tid hver dag til å gjøre det jeg egentlig burde. Jeg har dog likevel fått den dedikerte opp på Linux og skal ved hver ledige mulighet "rigge plugins". Lista over ønsker og tingtang er skrevet og jeg prøver å gå gjennom den for å gjøre det klart for kartene. Jeg har sikkert glemt noe så rop og kall meg en idiot om du kommer på noe jeg har glemt. Målet er at jeg kan gjøre den dedikerte klar, stenge serveren i noen timer, laste ned/opp kartet til den dedikerte og være oppe igjen samme dag. Så ja, jeg er litt treig, men det er forsåvidt ikke noe nytt og jeg vet det ikke synes, men til tider har jeg et liv jeg også :p

 

 

Liste over stuffs:

 

 

*Sandgenerator

- Fosi har ventet alt for lenge allerede

 

*Donor-perks slik at donorer får noe ekstra

- Farget stjerne foran nicket

- /hat for funs. Hvilken som helst blokk du har i hånda kan brukes som hatt

- 1 /sethome og /home med ti sekunders delay. Man må stå stille i de ti sekundene

- /kit med XX timer cooldown? Hva slags kit?

- Min evige takknemlighet for å hjelpe med å holde serveren gående. Seriously.

 

*Fikse verdenen

- Har lastet ned en kopi av det gamle kartet og skal se om jeg finner noen korrupte chunks. Hvis jeg finner noe galt skal jeg laste ned "siste versjon" av det gamle kartet og fikse det i sammenheng med å "lansere" den dedikerte serveren. Hvis jeg ikke finner noe er vi tilbake ved start egentlig :hm:

- Til tross for at jeg trodde jeg hadde fikset det er det veldig mye ... ores ... i deler av det nye kartet. Det er ikke meningen og om noen finner området med uvanlig mye materialer, pleeeease si ifra med koordinater på PM her eller ingame med /mail send Lakus.

 

*Creative verden?

- Slapp av, det blir ikke free-build creative. Det blir en flatworld-verden delt opp i tomter hvor man kan eie en tomt for å eksperimentere med redstone/whatever. Kun en tomt per spiller og separate inventories mellom denne verdenen og de andre.

 

*Komplette fylker

- På tide å få fylt opp med fylker slik at de forskjellige delene av verdenene ikke er isolerte

- Fylker i den nye verdenen vil kobles mot den blå portalen i Spawn og vil bli behandlet som en "extension" av den gamle verdenen og ikke to verdener med separate spawns.

 

*Oppdatere alle plugins

- Mest for å være sikker på at alt er up to date når den dedikerte er oppe.

 

*Fikse Desert-biomes i Dunland

- Da Dunland ble opprettet skulle jeg sette det som Desert-biome slik at man slapp regn der. Hvorfor er jeg ikke helt sikker på, men et løfte er et løfte

 

*Enderdragon-respawn

- Stemmene er talte og Enderdragen vil gjenoppstå. Grinderen vil være trygg og området akkurat rundt den vil være beskyttet slik at du ikke blir drept der inne

 

*Player shops

- Spillerne selv lager butikker og priser. Med "penger" eller ikke penger?

- Dere bestemmer om dere vil kunne sette prisene i "penger" eller som byttehandler. "Penger" gjør det lettere å sette opp butikkene, basically. Bare for å gjøre handling mellom peeps lettere

 

*Factions

- Nei, jeg har fremdeles ikke gitt opp Factions. 16 stemte ja, mot 8 som stemte nei (Og det står fremdeles PVP i beskrivelsen) :p

 

- Om man vil delta i PVP kan man lage en klan eller melde seg inn i en

- Klaner kan claime områder basert på hvor mange spillere som er med i klanen

- En som er i en nøytral klan kan bli drept av en annen nøytral klan om han er utenfor sin klans område

- Allierte klaner kan ikke drepe hverandre

- Klaner som er "enemies" kan drepe hverandre på tvers av klanenes områder, men angriperne gjør kun 50% mot de som forsvarer

- Griefing er ikke mulig, med mindre klanen faktisk mister et landområde man har bygget på

- Områder rundt portaler og spawn vil være safe-zones hvor ingen kan bli drept, uavhengig av klan

- Spillere som ikke er med i en klan kan ikke drepes og om noen claimer byggene deres vil det straffes som grief/stjeling

... basically så vil spillere som ikke er med i en klan forbli upåvirket av Factions og PVP. Om man vil ha PVP så er en "Faction" muligheten til det. Om man ikke vil ha PVP så bare blir man ikke med i en "Faction"

 

Factions synes jeg er verdt et forsøk og Player Shops kan hjelpe handelen mellom folk. Er 100% åpen for forslag og blablabla. Om ingen har noen forslag eller meninger føles det bare unødvendig :p

 

 

Det meste er ting som ikke tar veldig lang tid, men jeg må ha tid til å gjøre det. Hele denne prosessen har tatt mye lengre tid enn jeg egentlig ville, men nå kræsjer iallefall ikke serveren hele tiden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sandgenerator, weeeee

:love: :love: :love: :love: :love: :fun: :fun: :fun: :fun: :fun: :fun: :dribble: :dribble: :dribble: :grin2: :grin2: :grin2: :new_woot:

 

 

Ellers høres dette utrolig kult ut, digger denne serveren, mulig jeg kommer til å digge den enda mer!

 

Menne, Lakus, mulig å redigere litt på biomes akkurat rundt husene i spawn. Slimes er irriterende, vet også at det er flere som gjerne skulle hatt dem bort akkurat rundt husene...

Lenke til kommentar

Menne, Lakus, mulig å redigere litt på biomes akkurat rundt husene i spawn. Slimes er irriterende, vet også at det er flere som gjerne skulle hatt dem bort akkurat rundt husene...

Skal legge det til på lista ;)

 

Vil folk som ikke er med i en klan kunne bygge overalt? Selv om en klan har claimet området?

Om en klan har claimet et område vil kun medlemmer av klanen kunne bygge der, utover det kan hvem som helst bygge hvor de vil. Vi må selvfølgelig se litt an hvilke områder som blir claimet også. Om en klan claimer området rundt huset ditt f.eks vil dette området bli unclaimet igjen av en som kan gjøre det. Om noen viser seg å stadig være i veien eller til bry kan man oppløse hele klanen. Til syvende og sist må vi nesten bare prøve Factions å se hvordan det går. For min del synes jeg iallefall det virker som en bedre løsning på PVP enn å dele opp kartet i PVP og PVE-områder som begrenser begge sine muligheter. Mer dynamisk virker som et godt begrep :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bad news.

  1. Det gamle kartet sine crashes er ikke pga korrupte chunks eller verden. Eneste feilen er 1 chunk som er feilplassert, men ingen av crash-reportene har noen sammenheng med denne chunken.
  2. Det nye kartet er, på godt norsk, rævkjørt allerede. Store deler av kartet inneholder så mye ores at det er 100% ubalansert. Å generere en ny verden er egentlig eneste alternativ.
  3. Jeg begynner å gå lei av hele sulamitten og akkurat nå frister en reset av alt mer enn noen andre alternativer.

Om noen har noen strålende meninger, så fyr løs.

Lenke til kommentar

Nå er jeg helt ny og har nesten ikke spilt siste uken, men jeg stemmer for reset (om det er mulig å dra med noen ressurser?). Det virker ikke som det er noen klar løsning på problemet, og det må være kjedelig og frustrende for deg å prøve å fikse ting konstant.

Endret av Juliess
Lenke til kommentar

Bad news.

  1. Det gamle kartet sine crashes er ikke pga korrupte chunks eller verden. Eneste feilen er 1 chunk som er feilplassert, men ingen av crash-reportene har noen sammenheng med denne chunken.
  2. Det nye kartet er, på godt norsk, rævkjørt allerede. Store deler av kartet inneholder så mye ores at det er 100% ubalansert. Å generere en ny verden er egentlig eneste alternativ.
  3. Jeg begynner å gå lei av hele sulamitten og akkurat nå frister en reset av alt mer enn noen andre alternativer.

Om noen har noen strålende meninger, så fyr løs.

 

Reset? Da bør folk jaffal få lov til å få midler til å starte på ny. Alt er ødelagt nå med den nye verdenen i hvert fall.

Lenke til kommentar

Det mest fornuftige er en resett, men hvordan vil folk reagere når man har så mange mineraler osv og plutselig starter på 0? Det er nok til å få folk til å droppe hele serveren.

 

 

Slik jeg ser det er en resett med begrenset creative for å få lagd seg hus osv igjen det mest fornuftige.

 

 

 

Hva om vi gjør slik som dette?

 

En stor verden der klaner er i pvp og klanløse er vanlig pve, og her er det et tempel med portaler inn til andre verdener.

Hver klan kan ha sin egen verden, og vi setter et maks antall klaner på serveren slik mengden ikke blir for stor.

 

Det kan ikke tillates at folk får creative enkelte steder når jeg tenker meg om, blir uansett misbrukt.

Endret av LithitiumS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...