Gå til innhold

Lakusland v3 - 1.14.4 endelig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvem slo av saken?

Fragnet. Jeg spurte dem om de kunne forandre porten serveren brukte slik at "mc.lakusland.net" skulle virke igjen. Og det gjorde de, for nå virker addressen igjen. Visste dog ikke at de bare forandret porten uten å stanse serveren først. Det gjorde at serveren tok en rollback automatisk :(

 

Men nå fungerer adressen igjen og vi har backups gående hver halvtime.

Lenke til kommentar

Oh, jesus christ fucking buddhakiller -_-

 

Etter dette skjedde den første gangen rekonfigurerte jeg backup-pluginen slik at jeg skulle være 100% sikker på at den fungerte. Men jeg hadde ikke peiling på at en forandring i konfigen fikk pluginen til å SLETTE ALLE tidligere backups. Så når da dette skjedde 7 minutter før pluginen tok sin neste backup hadde ikke serveren noen backup å gå til og rollbacket på magisk vis X antall timer tilbake.

 

Nå har jeg satt opp backup direkte gjennom hosten hvert 30 minutt, tatt ny backup og fjernet alt som viste tegn til avvik i serverloggen. Om dette skjer igjen nå, da driter jeg på meg.

Lenke til kommentar

"Unntakstilstand" blir vel mer riktig. Verken jeg eller hosten klarer å finne noe galt i verken serverlogg, "hardwarelogg" eller crash-reports loggene, men vi vet jo at noe er galt.

 

Har dog oppdatert Bukkit til Dev 1.4.7 R1.1. Vi får se hva det er verdt.

 

EDIT: Om ikke noe annet, nyt dette.

 

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Serveren kommer til å leve, må bare finne hvor feilen ligger. Den har vært flink til å gjemme seg foreløpig, men lista over gjemmesteder begynner å bli kort. I mellomtiden stoler jeg ikke 100% på at den vil være helt stabil.

 

Du får logge på en dag så går nok resten av seg selv :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...