Lakus Skrevet 4. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2013 Apropos massive fjell. Er alt for mye fjell i det jeg har klart å komme med i generatoren Lenke til kommentar
HerrGhost Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Var moro å klatre i de iallfall. Lenke til kommentar
Mr Serious Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 (endret) Lakus din kløne.. FIX! (server crash) Edit: Å vi er tilbake... Endret 5. februar 2013 av Mr Serious Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 7. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2013 (endret) Drage vs ikke Drage Okei. Respawnende drage som kan ødelegge landskapet er utelukket, men det var jevnt mellom respawnende drage og ikke respawnende drage. Avgjørende avstemning for om vi skal ha en respawnende drage i End, nuh. Merk at dragen ikke kan ødelegge noe, akkurat som creeperne på serveren. PVP vs PVE og områdebeskyttelse De som har spilt på serveren en stund husker vel sikkert at vi har prøvd å løse PVP/PVE problematikken en stund. Noen kunne tenke seg PVP og noen kunne tenke seg PVE. Nå har vi forskjellige områder med PVP og PVE, men nesten alle som spiller nå er ganske vennlige så jeg tror egentlig ikke det har noe å si om vi har disse sonene eller ikke. Jeg vil foreslå å bruke Factions-pluginen slik at de som vil ha PVP kan lage seg klaner og sloss mot hverandre. Hvem som helst kan lage en klan, men kun de klanene som har satt hverandre som fiender kan drepe hverandre. For de som ikke er i en klan eller de som er i en "peaceful" klan vil det ikke være mulig å skade andre. Man må altså aktivt melde seg inn i en PVP-klan for å ha PVP og de som ikke vil ha PVP forblir upåvirket. En annen ting med Factions som kan være positivt for flere enn bare de som vil ha PVP-muligheter er at klaner kan "claime" områder. Området de kan claime er begrenset og er avhengig av hvor mange spillere som er med i klanen. Dette betyr at om du er med i en klan som har claimet et visst område så kan ingen som ikke er med i klanen din eller dens allierte påvirke dette området. I praksis er dette spillerstyrt anti-griefing. Om du og en kompis vil bygge noe og dere ikke vil at andre skal kunne ødelegge det så claimer dere området og dermed kan ingen ødelegge eller stjele noe fra dere. Om dere vil at en annen spiller skal kunne bygge på deres område kan dere slippe han/hun inn i klanen deres eller alliere dere med klanen han/hun er med i. Og Factions er 100% frivillig. Om du ikke vil bruke noe av dette og bare spille som vanlig er det ingenting i veien for det. Du må ikke lage en eller være medlem av noen klan og som "klanløs" kan ingen angripe deg. Plizzzzzzzz tell me what u are thinking about this. Custom Map Jeg har snakket med en dude de siste dagene om å lage et 12800x12800 custom map for serveren med custom biomes. For de som lurer på hva custom biomes vil si, her er noen eksempler: Nei, det gode gamle kartet vårt forsvinner ikke - ingen fare. Jeg synes dog at det vanlige Minecraftlandskapet har blitt temmelig kjedelig etterhvert. Det er liksom ikke noen skikkelig kule steder i det Minecraft genererer lenger. Dere som har spilt Minecraft en stund husker sikkert både flytende øyer som spawnet randomly rundt omkring, enorme overheng og rare huler i landskapet. Vel, man finner ikke sånt som det i Minecraft lenger, og det er ganske lenge siden man kunne det - og derfor har jeg lyst på et stort og spenstig landskap man kan utforske. Dette blir en egen verden man kan dra til om man vil i tillegg til det vi har nå - ingenting blir borte. BTW: Jeg har planer om å få serveren vekk fra hosting i Frankrike og over på min egen servermaskin i løpet av sommeren - hvis jeg får netthastigheten jeg håper på. Da skal jeg prøve å få til en Hunger Games server også. Kanskje andre lignende typer moduser og. Grunnen til at vi ikke har det nå er at flere verdener på samme server drastisk øker tiden som kreves for å holde serveren oppdatert og stabil - for ikke å snakke om hvor mye jeg må betale i mnd for å få nok kraft til å drive flere verdenen godt nok med litt spillere. Med en egen servermaskin er ikke dette noe problem. Endret 7. februar 2013 av Lakus 6 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 7. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2013 Så alle kan se det: Mrzz som trygler og ber! 3 Lenke til kommentar
SLi Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 .... Hadde prøvd alt sååå, siste utvei ble da trygling Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Laaaakus kan eg få en øy med svære fjell og huler på?? Eg skal lage noe som vil overgå noria Lenke til kommentar
SLi Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 (endret) Lakus er informert. Edit: Krasj. Endret 9. februar 2013 av SLi Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 10. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2013 Åkei, nå har det vært nok kreæsjing og nedetid i det siste synes jeg. Sitter å overfører serveren til ny host nå og håper på å være tilbake relativt fort Oh btw, Mumble is coming back. Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Mumble har vært etterspurt leeeeenge nå lakus. Men blir bra med ny host ja. Hvor er det du flytter oss nå ? Lenke til kommentar
SLi Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Lakus kommer til å skrive 5 sider med tekst, så jeg skriver litt kort før han: VMLweb fungerer, men han er lei av krasj. Nå laster han ned mappet fra VMLweb, og laster det opp på FragNet. Det tar sin tid. Serveren kommer opp når den kommer opp. Baiiiii Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Jeg får abstinenser, kjapp deg lakus D: Jeg har ikke vært på lakusland i hele dag! Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 10. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2013 Det er så jævlig mange småfiler som må overføres og det tar sykt lang tid. Jeg prøver å få sendt alt i større biter, men det har jeg hatt mindre hell med foreløpig Lenke til kommentar
LithitiumS Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Tror jeg skal lage pasta imens jeg venter. Når regner du med at serveren er oppe igjen? Lenke til kommentar
SLi Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 (endret) Før Lakus rakk å sette opp den nye serveren hos FragNet, startet dumme VMLweb(de gamle) opp serveren igjen. Det betydde at Lakus måtte ta enda en backup, stoppe serveren permanent, og starte den opp på en annen host Serveren er tilbake straaaaks. Edit: Kjøp en server på fragnet og last ned 3GB fra dem, da ser dere hvor lang tid det er til serveren åpner igjen Endret 10. februar 2013 av SLi Lenke til kommentar
lals Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 går det an å få sandgeneratorene til å funke igjen? søkte litt på nettet og fant denne: http://www.minecraftforum.net/topic/1671592-craftbukkitmech-restore-sand-generators/ og denne: men vet ikke om de funker då.. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 10. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2013 Kartet som jeg tok backup av i sted er ca 30% på vei opp nå. Som jeg sa til GhostViper for fem minutter siden så håper jeg alt går helt smertefritt nå, men erfaringsmessig går det sikkert til helvete Grunnen til at det har tatt så lang tid er at det har vært et helvete å få ting ned fra VMLweb sine servere. Men nå er det siste på vei opp. Kryss ballene folkens. Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 går det an å få sandgeneratorene til å funke igjen? søkte litt på nettet og fant denne: http://www.minecraft...and-generators/ og denne: men vet ikke om de funker då.. Sandgeneratorene er en glitch. Dette blir fikset hele tiden av Mojang. Ikke noe lakus kan gjøre med det, men jeg har hørt rykter om at de jobber med en alternativ metode for å lage sand som også da ikke blir "cheaty". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå