Gå til innhold

Lakusland v3 - 1.14.4 endelig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Drage vs ikke Drage

 

Okei. Respawnende drage som kan ødelegge landskapet er utelukket, men det var jevnt mellom respawnende drage og ikke respawnende drage. Avgjørende avstemning for om vi skal ha en respawnende drage i End, nuh. Merk at dragen ikke kan ødelegge noe, akkurat som creeperne på serveren.

 

PVP vs PVE og områdebeskyttelse

 

De som har spilt på serveren en stund husker vel sikkert at vi har prøvd å løse PVP/PVE problematikken en stund. Noen kunne tenke seg PVP og noen kunne tenke seg PVE. Nå har vi forskjellige områder med PVP og PVE, men nesten alle som spiller nå er ganske vennlige så jeg tror egentlig ikke det har noe å si om vi har disse sonene eller ikke.

 

Jeg vil foreslå å bruke Factions-pluginen slik at de som vil ha PVP kan lage seg klaner og sloss mot hverandre. Hvem som helst kan lage en klan, men kun de klanene som har satt hverandre som fiender kan drepe hverandre. For de som ikke er i en klan eller de som er i en "peaceful" klan vil det ikke være mulig å skade andre. Man må altså aktivt melde seg inn i en PVP-klan for å ha PVP og de som ikke vil ha PVP forblir upåvirket.

 

En annen ting med Factions som kan være positivt for flere enn bare de som vil ha PVP-muligheter er at klaner kan "claime" områder. Området de kan claime er begrenset og er avhengig av hvor mange spillere som er med i klanen. Dette betyr at om du er med i en klan som har claimet et visst område så kan ingen som ikke er med i klanen din eller dens allierte påvirke dette området. I praksis er dette spillerstyrt anti-griefing. Om du og en kompis vil bygge noe og dere ikke vil at andre skal kunne ødelegge det så claimer dere området og dermed kan ingen ødelegge eller stjele noe fra dere.

 

Om dere vil at en annen spiller skal kunne bygge på deres område kan dere slippe han/hun inn i klanen deres eller alliere dere med klanen han/hun er med i.

 

Og Factions er 100% frivillig. Om du ikke vil bruke noe av dette og bare spille som vanlig er det ingenting i veien for det. Du må ikke lage en eller være medlem av noen klan og som "klanløs" kan ingen angripe deg.

 

Plizzzzzzzz tell me what u are thinking about this.

 

Custom Map

 

Jeg har snakket med en dude de siste dagene om å lage et 12800x12800 custom map for serveren med custom biomes. For de som lurer på hva custom biomes vil si, her er noen eksempler:

 

burckhart-biome-testworld.jpg

 

BeachSeychelles.png

 

pillars_new.jpg

 

ForestCaveFallsAndLake.jpg

 

arches_river.jpg

 

Cedarberg.jpg

 

newcascades.jpg

 

newcave1.jpg

 

 

 

Nei, det gode gamle kartet vårt forsvinner ikke - ingen fare. Jeg synes dog at det vanlige Minecraftlandskapet har blitt temmelig kjedelig etterhvert. Det er liksom ikke noen skikkelig kule steder i det Minecraft genererer lenger. Dere som har spilt Minecraft en stund husker sikkert både flytende øyer som spawnet randomly rundt omkring, enorme overheng og rare huler i landskapet. Vel, man finner ikke sånt som det i Minecraft lenger, og det er ganske lenge siden man kunne det - og derfor har jeg lyst på et stort og spenstig landskap man kan utforske. Dette blir en egen verden man kan dra til om man vil i tillegg til det vi har nå - ingenting blir borte.

 

BTW: Jeg har planer om å få serveren vekk fra hosting i Frankrike og over på min egen servermaskin i løpet av sommeren - hvis jeg får netthastigheten jeg håper på. Da skal jeg prøve å få til en Hunger Games server også. Kanskje andre lignende typer moduser og. Grunnen til at vi ikke har det nå er at flere verdener på samme server drastisk øker tiden som kreves for å holde serveren oppdatert og stabil - for ikke å snakke om hvor mye jeg må betale i mnd for å få nok kraft til å drive flere verdenen godt nok med litt spillere. Med en egen servermaskin er ikke dette noe problem.

Endret av Lakus
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Før Lakus rakk å sette opp den nye serveren hos FragNet, startet dumme VMLweb(de gamle) opp serveren igjen. Det betydde at Lakus måtte ta enda en backup, stoppe serveren permanent, og starte den opp på en annen host :)

 

Serveren er tilbake straaaaks.

 

Edit: Kjøp en server på fragnet og last ned 3GB fra dem, da ser dere hvor lang tid det er til serveren åpner igjen :rofl:

Endret av SLi
Lenke til kommentar

Kartet som jeg tok backup av i sted er ca 30% på vei opp nå. Som jeg sa til GhostViper for fem minutter siden så håper jeg alt går helt smertefritt nå, men erfaringsmessig går det sikkert til helvete :p

 

Grunnen til at det har tatt så lang tid er at det har vært et helvete å få ting ned fra VMLweb sine servere. Men nå er det siste på vei opp. Kryss ballene folkens.

Lenke til kommentar

går det an å få sandgeneratorene til å funke igjen? søkte litt på nettet og fant denne: http://www.minecraft...and-generators/

 

og denne:

 

men vet ikke om de funker då..

Sandgeneratorene er en glitch. Dette blir fikset hele tiden av Mojang. Ikke noe lakus kan gjøre med det, men jeg har hørt rykter om at de jobber med en alternativ metode for å lage sand som også da ikke blir "cheaty".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...