Itek Skrevet 4. mars 2015 Del Skrevet 4. mars 2015 (endret) Jeg tror jeg vet hvem han er (hint: super-rørlegger og starter på t) Endret 4. mars 2015 av Itek Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 Jeg husker godt jakta på kistene. Var morro Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 (endret) Hvordan blir man godkjent egentlig? Må man søke? Kom over denne serveren for et par dager siden, da en kompis snakka om at den er bra og med masse hyggelige folk. Så ser jeg at det er Lakus fra forumet Da stoler jeg enda mer på folket Har selv hatt en server stående hjemme, med et par kompiser (som er begge godkjent på denne forøvrig), men det er dritt å måtte holde den oppe hele tiden. Så da kan denne være kjekk Endret 6. mars 2015 av Kenny Bones Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 6. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2015 Aldri stol på Lakus fra forumet. Han er grunn #1 til serverkræsj. Om du allerede kjenner folk på serveren er du omtrent garantert en plass omtrent automatisk. Med mindre du kjefter på alle som sier hei til deg for første gang. Logg på sometime, si hei, og smisk med noen som har grønt/blått navn (de liker det) så ordner det seg. Viktigste for oss er å si hei til nye folk, ikke lese søknader. Enten det, eller at vi bare er late. Litt av begge. Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 8. mars 2015 Del Skrevet 8. mars 2015 Lakus, er det grense på villagers? Må ha ca 30 til jernfarmen, men det blir jo maks 20 av breeding. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 8. mars 2015 Del Skrevet 8. mars 2015 Tipper det er fordi du ikke har nok dører der de breedes. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 8. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2015 Jepp, jeg la inn noen flere dører og plutselig pulte de som kaniner igjen 1 Lenke til kommentar
Sementblander Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Hvor er alle sammen? Lite aktivitet i det siste.. jeg vil ha flere å spille med! Og svele, status på jernfarmen? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 13. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2015 Jeg har bestemt meg for å fullføre Witcher 2 før treern kommer, så er distrahert der Er det noen som forresten har noen forslag eller tips til forbedringer eller noe annet? Werewolf foreslo å roe ned respawningen til dragen, Svele lurte på Hopper innstillingene (Fosi, halp?) og litt sånn her og der. Åpen for alt av forslag egentlig. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 (endret) Tja.. roe ned respawning? 7 drager 1 dag i uka da? Hoppere? - Jeg kan sikkert svare - men trenger noen spørsmål! Endret 13. mars 2015 av Itek Lenke til kommentar
Sementblander Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Tja.. roe ned respawning? 7 drager 1 dag i uka da? Øy, det var hardt nok med 2 den gangen, blir det 7 får du ta deg av de Er det egentlig noen andre enn haddock som dreper den? Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Tja.. roe ned respawning? 7 drager 1 dag i uka da? Hoppere? - Jeg kan sikkert svare - men trenger noen spørsmål! "For those building this on Spigot, DO NOT BOTHER unless your admin is willing to change some of the server settings. There are several things that break this in Spigot servers: 1. Hopper-check in the spigot.ylm has to be set to 1. Otherwise hopper clocks go nuts, which breaks the farm and you have no way of building this using hoppers. If your hoppers work properly, the rest can be fixed in game. You have to ask your admin to change this. They should be willing to do so since the default settings cause lag anyway. 2. The creation and destruction of a village takes a different time than normally. On top of that, the time is not always the same. You have to wait more for each village to be formed/destroyed. 3. entity-activation-range is set to 32 by default, which mean that unless you stand in the middle of the farm, your villages will get unloaded and rearranged after a minute. This means that every time you walk elsewhere, you have to restart the farm. You can teleport away and back though." Lakus sa du hadde bedt om forandring på hoppers, usikker på kva slags innstilling. Og redstonen min berre fortsetter å resette seg i det uendelige, skjønner egentlig ikkje kretsen nok til å finne feilen. Usikker på om det kan vere byggefeil eller spigot. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Så det du sier er at pretty much hele Fossvik kommer til å "go nuts" ? HVORFOR skal spigot tukle med hoppere Lenke til kommentar
Sementblander Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Det er en til slik jernfarm på serveren som er akkurat lik, var en dude som viste meg på map tidligere her en dag.. Nå finner jeg den selvsagt ikke Men om noen kan finne ut hvor den er kan du jo teste den, funker den er det byggefeil på vår.. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 14. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2015 Tja.. roe ned respawning? 7 drager 1 dag i uka da? Hoppere? - Jeg kan sikkert svare - men trenger noen spørsmål! "For those building this on Spigot, DO NOT BOTHER unless your admin is willing to change some of the server settings. There are several things that break this in Spigot servers: 1. Hopper-check in the spigot.ylm has to be set to 1. Otherwise hopper clocks go nuts, which breaks the farm and you have no way of building this using hoppers. If your hoppers work properly, the rest can be fixed in game. You have to ask your admin to change this. They should be willing to do so since the default settings cause lag anyway. 2. The creation and destruction of a village takes a different time than normally. On top of that, the time is not always the same. You have to wait more for each village to be formed/destroyed. 3. entity-activation-range is set to 32 by default, which mean that unless you stand in the middle of the farm, your villages will get unloaded and rearranged after a minute. This means that every time you walk elsewhere, you have to restart the farm. You can teleport away and back though." Lakus sa du hadde bedt om forandring på hoppers, usikker på kva slags innstilling. Og redstonen min berre fortsetter å resette seg i det uendelige, skjønner egentlig ikkje kretsen nok til å finne feilen. Usikker på om det kan vere byggefeil eller spigot. Spigot.yml innstillingene våre: # This is the main configuration file for Spigot. # As you can see, there's tons to configure. Some options may impact gameplay, so use # with caution, and make sure you know what each option does before configuring. # For a reference for any variable inside this file, check out the Spigot wiki at # http://www.spigotmc.org/wiki/spigot-configuration/ # # If you need help with the configuration or have any questions related to Spigot, # join us at the IRC or drop by our forums and leave a post. # # IRC: #spigot @ irc.spi.gt ( http://www.spigotmc.org/pages/irc/ ) # Forums: http://www.spigotmc.org/ config-version: 8 messages: whitelist: You are not whitelisted on this server! unknown-command: Unknown command. Type "/help" for help. server-full: The server is full! outdated-client: Outdated client! Please use {0} outdated-server: Outdated server! I'm still on {0} restart: Server is restarting settings: save-user-cache-on-stop-only: false sample-count: 12 bungeecord: false late-bind: false player-shuffle: 0 filter-creative-items: true user-cache-size: 1000 int-cache-limit: 1024 moved-wrongly-threshold: 0.0625 moved-too-quickly-threshold: 100.0 timeout-time: 60 restart-on-crash: true restart-script: ./start.sh netty-threads: 4 attribute: maxHealth: max: 2048.0 movementSpeed: max: 2048.0 attackDamage: max: 2048.0 global-api-cache: false debug: false commands: tab-complete: 0 log: true spam-exclusions: - /skill silent-commandblock-console: false replace-commands: - setblock - summon - testforblock - tellraw stats: disable-saving: false forced-stats: {} world-settings: default: verbose: true mob-spawn-range: 4 nerf-spawner-mobs: false anti-xray: enabled: true engine-mode: 1 hide-blocks: - 14 - 15 - 16 - 21 - 48 - 49 - 54 - 56 - 73 - 74 - 82 - 129 - 130 replace-blocks: - 1 - 5 growth: cactus-modifier: 100 cane-modifier: 100 melon-modifier: 100 mushroom-modifier: 100 pumpkin-modifier: 100 sapling-modifier: 100 wheat-modifier: 100 entity-activation-range: animals: 32 monsters: 48 misc: 16 entity-tracking-range: players: 144 animals: 48 monsters: 48 misc: 32 other: 64 hopper-alt-ticking: true ticks-per: hopper-transfer: 7 hopper-check: 7 hopper-amount: 1 random-light-updates: false save-structure-info: true max-bulk-chunks: 10 max-entity-collisions: 8 dragon-death-sound-radius: 0 seed-village: 10387312 seed-feature: 14357617 hunger: walk-exhaustion: 0.2 sprint-exhaustion: 0.5 combat-exhaustion: 0.3 regen-exhaustion: 3.0 max-tnt-per-tick: 100 item-despawn-rate: 6000 merge-radius: item: 1.0 exp: 3.0 arrow-despawn-rate: 1200 enable-zombie-pigmen-portal-spawns: true wither-spawn-sound-radius: 0 view-distance: 15 hanging-tick-frequency: 100 zombie-aggressive-towards-villager: true chunks-per-tick: 650 clear-tick-list: false Så det du sier er at pretty much hele Fossvik kommer til å "go nuts" ? HVORFOR skal spigot tukle med hoppere Har sikkert sagt det før, men skal vel ikke å gjenta Fordi Spigot var en avgreining av Bukkit fokusert på å øke serverytelsen/senke stress på serveren. Og det gjør Spigot ved å forandre på en del mekanikker, noe Bukkit aldri gjorde.I den grad at Bukkit ikke engang rørte kjente bugs i Minecraft (en veldig sjelden gang), mens Spigot mer aktivt fikser bugs. Kort sagt så er Spigot mye raskere, men det er takket være at de har skrudd på mange settings. Så kommer det store spørsmålet: Hvorfor i helvete har de ikke noe dokumentasjon noe sted hvor de opplyser hva de har forandret, og hva vanilla-settings er? *grumpycat* Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 14. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2015 (endret) Gjeste/Graveverden er restartet. Go dig. Also. Experiment. Endret 14. mars 2015 av Lakus 1 Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Eg vil ha sånne fjell lars. Sånne fjell oppå prosjektet mitt! Lenke til kommentar
Sementblander Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 Kartet oppdaterer seg ikke selvom det er dag inne på serverenLåste dører kan åpnes men lukker seg ikke automatisk/spawn funker ikkeportaler funker, men vises ikke som aktiveSikkert mere bugs også, men alt det funka jo i går Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 15. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2015 Holder på med å finne oppdateringer nå, så får vi fikset det. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 16. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2015 Problem løst! Fikk svar fra han som lager en av pluginene våre, og gjett hvilken setting jeg brukte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå