Gå til innhold

Lakusland v3 - 1.14.4 endelig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan blir man godkjent egentlig? Må man søke? :p Kom over denne serveren for et par dager siden, da en kompis snakka om at den er bra og med masse hyggelige folk. Så ser jeg at det er Lakus fra forumet :) Da stoler jeg enda mer på folket :)

 

Har selv hatt en server stående hjemme, med et par kompiser (som er begge godkjent på denne forøvrig), men det er dritt å måtte holde den oppe hele tiden. Så da kan denne være kjekk :)

Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar

Aldri stol på Lakus fra forumet. Han er grunn #1 til serverkræsj.

 

Om du allerede kjenner folk på serveren er du omtrent garantert en plass omtrent automatisk. Med mindre du kjefter på alle som sier hei til deg for første gang. Logg på sometime, si hei, og smisk med noen som har grønt/blått navn (de liker det) så ordner det seg. Viktigste for oss er å si hei til nye folk, ikke lese søknader. Enten det, eller at vi bare er late. Litt av begge.

Lenke til kommentar

Jeg har bestemt meg for å fullføre Witcher 2 før treern kommer, så er distrahert der :p

 

Er det noen som forresten har noen forslag eller tips til forbedringer eller noe annet? Werewolf foreslo å roe ned respawningen til dragen, Svele lurte på Hopper innstillingene (Fosi, halp?) og litt sånn her og der.

 

Åpen for alt av forslag egentlig.

Lenke til kommentar

Tja..

roe ned respawning? 7 drager 1 dag i uka da?

Hoppere? - Jeg kan sikkert svare :)

- men trenger noen spørsmål!

 

"For those building this on Spigot, DO NOT BOTHER unless your admin is willing to change some of the server settings.

There are several things that break this in Spigot servers:

1. Hopper-check in the spigot.ylm has to be set to 1. Otherwise hopper clocks go nuts, which breaks the farm and you have no way of building this using hoppers. If your hoppers work properly, the rest can be fixed in game. You have to ask your admin to change this. They should be willing to do so since the default settings cause lag anyway.

2. The creation and destruction of a village takes a different time than normally. On top of that, the time is not always the same. You have to wait more for each village to be formed/destroyed.

3. entity-activation-range is set to 32 by default, which mean that unless you stand in the middle of the farm, your villages will get unloaded and rearranged after a minute. This means that every time you walk elsewhere, you have to restart the farm. You can teleport away and back though."

 

Lakus sa du hadde bedt om forandring på hoppers, usikker på kva slags innstilling. Og redstonen min berre fortsetter å resette seg i det uendelige, skjønner egentlig ikkje kretsen nok til å finne feilen. Usikker på om det kan vere byggefeil eller spigot.

Lenke til kommentar

 

Tja..

roe ned respawning? 7 drager 1 dag i uka da?

Hoppere? - Jeg kan sikkert svare :)

- men trenger noen spørsmål!

 

"For those building this on Spigot, DO NOT BOTHER unless your admin is willing to change some of the server settings.

There are several things that break this in Spigot servers:

1. Hopper-check in the spigot.ylm has to be set to 1. Otherwise hopper clocks go nuts, which breaks the farm and you have no way of building this using hoppers. If your hoppers work properly, the rest can be fixed in game. You have to ask your admin to change this. They should be willing to do so since the default settings cause lag anyway.

2. The creation and destruction of a village takes a different time than normally. On top of that, the time is not always the same. You have to wait more for each village to be formed/destroyed.

3. entity-activation-range is set to 32 by default, which mean that unless you stand in the middle of the farm, your villages will get unloaded and rearranged after a minute. This means that every time you walk elsewhere, you have to restart the farm. You can teleport away and back though."

 

Lakus sa du hadde bedt om forandring på hoppers, usikker på kva slags innstilling. Og redstonen min berre fortsetter å resette seg i det uendelige, skjønner egentlig ikkje kretsen nok til å finne feilen. Usikker på om det kan vere byggefeil eller spigot.

 

 

Spigot.yml innstillingene våre:

 

 

 

# This is the main configuration file for Spigot.

# As you can see, there's tons to configure. Some options may impact gameplay, so use

# with caution, and make sure you know what each option does before configuring.

# For a reference for any variable inside this file, check out the Spigot wiki at

# http://www.spigotmc.org/wiki/spigot-configuration/

#

# If you need help with the configuration or have any questions related to Spigot,

# join us at the IRC or drop by our forums and leave a post.

#

# IRC: #spigot @ irc.spi.gt ( http://www.spigotmc.org/pages/irc/ )

# Forums: http://www.spigotmc.org/

 

config-version: 8

messages:

whitelist: You are not whitelisted on this server!

unknown-command: Unknown command. Type "/help" for help.

server-full: The server is full!

outdated-client: Outdated client! Please use {0}

outdated-server: Outdated server! I'm still on {0}

restart: Server is restarting

settings:

save-user-cache-on-stop-only: false

sample-count: 12

bungeecord: false

late-bind: false

player-shuffle: 0

filter-creative-items: true

user-cache-size: 1000

int-cache-limit: 1024

moved-wrongly-threshold: 0.0625

moved-too-quickly-threshold: 100.0

timeout-time: 60

restart-on-crash: true

restart-script: ./start.sh

netty-threads: 4

attribute:

maxHealth:

max: 2048.0

movementSpeed:

max: 2048.0

attackDamage:

max: 2048.0

global-api-cache: false

debug: false

commands:

tab-complete: 0

log: true

spam-exclusions:

- /skill

silent-commandblock-console: false

replace-commands:

- setblock

- summon

- testforblock

- tellraw

stats:

disable-saving: false

forced-stats: {}

world-settings:

default:

verbose: true

mob-spawn-range: 4

nerf-spawner-mobs: false

anti-xray:

enabled: true

engine-mode: 1

hide-blocks:

- 14

- 15

- 16

- 21

- 48

- 49

- 54

- 56

- 73

- 74

- 82

- 129

- 130

replace-blocks:

- 1

- 5

growth:

cactus-modifier: 100

cane-modifier: 100

melon-modifier: 100

mushroom-modifier: 100

pumpkin-modifier: 100

sapling-modifier: 100

wheat-modifier: 100

entity-activation-range:

animals: 32

monsters: 48

misc: 16

entity-tracking-range:

players: 144

animals: 48

monsters: 48

misc: 32

other: 64

hopper-alt-ticking: true

ticks-per:

hopper-transfer: 7

hopper-check: 7

hopper-amount: 1

random-light-updates: false

save-structure-info: true

max-bulk-chunks: 10

max-entity-collisions: 8

dragon-death-sound-radius: 0

seed-village: 10387312

seed-feature: 14357617

hunger:

walk-exhaustion: 0.2

sprint-exhaustion: 0.5

combat-exhaustion: 0.3

regen-exhaustion: 3.0

max-tnt-per-tick: 100

item-despawn-rate: 6000

merge-radius:

item: 1.0

exp: 3.0

arrow-despawn-rate: 1200

enable-zombie-pigmen-portal-spawns: true

wither-spawn-sound-radius: 0

view-distance: 15

hanging-tick-frequency: 100

zombie-aggressive-towards-villager: true

chunks-per-tick: 650

clear-tick-list: false

 

 

 

 

Så det du sier er at pretty much hele Fossvik kommer til å "go nuts" ?

 

HVORFOR skal spigot tukle med hoppere :(

 

Har sikkert sagt det før, men skal vel ikke å gjenta :p

 

Fordi Spigot var en avgreining av Bukkit fokusert på å øke serverytelsen/senke stress på serveren. Og det gjør Spigot ved å forandre på en del mekanikker, noe Bukkit aldri gjorde.I den grad at Bukkit ikke engang rørte kjente bugs i Minecraft (en veldig sjelden gang), mens Spigot mer aktivt fikser bugs. Kort sagt så er Spigot mye raskere, men det er takket være at de har skrudd på mange settings. Så kommer det store spørsmålet: Hvorfor i helvete har de ikke noe dokumentasjon noe sted hvor de opplyser hva de har forandret, og hva vanilla-settings er? *grumpycat*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...