Gå til innhold

Lakusland v3 - 1.14.4 endelig

Anbefalte innlegg

Har forandret det du nevnte. Satse på at det funker...

Hopper timingen er god nå! fungerer slik det gjorde i bukkit. :)

Men Merge fungerer ikke på noen ny måte. Kan det tenkes at "0" = default? kanskje vi skulle sette denne til fra 2.5 (default) til feks 0.5?

Når jeg tester i creative, får jeg merge på ca 2.5.

I vanilla minecraft (SP) har jeg testet og får maks 0.5.

Men funker sortering/redstone nå som i vanilla? Det er det som er målet.

Merging er en av måtene å få til den oppførselen på OFC, men om sortering etc fungerer uten å sette merge til 0 så sparer man noen serverressurser (ikke at det er så mye spart at man ikke kan droppe det).

Nei, ikke helt som vanilla enda. Det er kun "merge" som jeg vet om som ikke er som vanilla og som påvirker redstone-systemene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har fått gjort enormt mye i prosjektet de siste dagene!

Har bygget ferdig slusene ned til den underjordiske havnen min.

Teraformet rundt omkring.

Laget nye veier og satt opp flere skilt.

Fikset opp minecart systemet og laget nye stasjoner.

Alt i alt mye som skjer for tiden! :D

Lenke til kommentar

Etter blod, svette og mange tårer fulførte vi idag guardian farmen. Den er hvertffall i brukende stand, fortsatt noe småplukk. Tok bare 72 dødsfall pga den fucking fisken, nøyt synet av den brenne :3

attachicon.gifSkjermbilde 2015-01-04 kl. 01.55.07.pngattachicon.gifSkjermbilde 2015-01-04 kl. 01.55.17.png

Har lagt ned rails på strekningen dere laget.

Ikke på langt nær like mye jobb som dere har gjort da.

Men er en liten hjelp i det minste :)

Lenke til kommentar

Jeg la ned powered rails, slik at det skulle bli enklere å legge vanlig rails. Så da har de faktisk fått litt hjelp av mange.

Lurer likevel litt på hvor det ble av de 9 stack med glassblokker som jeg gav bort til railen...

Til Lakus (og andre industrell ovn-brukere):

Du spurte om industriell ovn her om dagen. Det fungerer slik det gjorde før igjen etter at du endret hopper timingen. Har dessuten startet på ett nytt design da jeg fikk inntrykk av at forrige ovn viste seg å være litt for komplisert i bruk.

Den nye typen har bare tre dobbelkister. En for Input av materiale, en for input av fuel og en for output. Svært enkelt.

Jeg har ikke sjekket hvordan det er med merging av items i grupper.

Lenke til kommentar

Oisann!

Railcart starten er fikset, satte på plass tripwire som setter igang railen og la inn nye carts. Dobbel cart spawning har jeg ikke sett noe til, testet et par ganger...

Klokka har blitt resatt i farmen, slik at enderperlesuging, søppel kasting osv osv fungerer igjen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ett par punkter av interesse:

• PVP er nå disablet overalt, etter en "hendelse" og en avstemning blant online spillere.
  • Nå kommer straks muligheten til å forandre navn i Minecraft og i den sammenheng er Lockette utdatert. Utvikleren har sagt han ikke vil støtte UUID. Vi må nesten tenke litt fremover og prøve å finne en løsning. En løsning som helst inneholder skilt-basert beskyttelse som i dag. Lett synlig og ingen kommandoer nødvendig liksom.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Folk snakket om at de ville lage arenating. Jeg klarer ikke å ikke tenke på det :p

Mitt forslag.... lobbyen er et feriehotell på en ferieøy. Man starter gamet i hotellet/lobbyen og blir plassert på random steder på veien når man starter.

post-96473-0-85068000-1421007012_thumb.png

Hvite prikker er spawnpunkter.

Røde prikkene er vannbøyer, og markerer kanten av arenaen.

Rosa tingen er hotell/lobby

Grå strekene skiller mellom fire temaer som dekker øya

Gråe klumpen er et tårn

Det var meg. Takk for det. Andre som har ideer? En vanlig arena der man bare banker hverandre er jo også like greit :p

Lenke til kommentar

Lagd kart:

post-214279-0-96507600-1421347187_thumb.jpg

Og plotter inn rails og netherhubs:

post-214279-0-22045900-1421347191_thumb.jpg

Noen som ikke er med?

Det skal gå en fra Hyggenes og nordover, men finner den ikke.

Hvis det var en netherhub fra Hyggenes, kan jeg ikke finne noen nether portal derfra heller.

Noen som kan hjelpe? - noen som har flere rails/hubs som skal være med?

Lenke til kommentar

Hmm. god ide!

Min plan er at fossvik skal bli en samling av redstone-farmer åpen for alle.

Jeg hadde også tenkt å lage gate i muren min. Det er bare å begynne å bygge på en landsby rett utenfor muren :)

Redstonefarmene skal inn i de byggene som står i fossvik nå. Mulig noen flere bygg også kommer opp etter hvert. Har begynt designene på redstone-farmene på creative-plotten min (ved siden av redstoneplotten).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...