Gå til innhold

Lakusland v3 - 1.14.4 endelig

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, de skriver at 1.8 og videre ikke vil ha noen form for bukkit. Om Mojang kommer med et eget alternativ, er usikkert. I alle fall noe som er like nevenyttig som bukkit har vært. Jeg håper derimot at det kommer, eller allerede eksisterer i en eller annen form. Jeg tror de har vært ute etter å ta servere som kjører en hard form for pay-to-win.

Realiteten er vel enkel. Om de ikke kommer med et alternativ til bukkit som er like velfungerende, har de skutt seg selv i foten. Og armen. Og den andre foten. Mer eller mindre alt servermessig er vel bygget på bukkit.

Edit: Mojang har jobbet med en egen API for plugins siden 2010. Jeg forventer nesten en announcement om at den er ferdig...

Endret av Zetheus
Lenke til kommentar

Ja, jeg tror det er grunnen til at Mojang anskaffet Bukkit for noen år siden. Jeg har lest litt om saken siden de først feilaktig meldte en nedleggelse. Bukkit er høyst levende, men om EvilSeph fortsatt skal fungere som leder, er usikkert etter det stuntet der...

Andre plugin/mod-baser lever derimot litt mer farlig. Det ser ut som f.eks Spigot, som bygger på bukkit, og har mer muligheter for å ta penger for items gjennom systemet, over tid kan få problemer med EULAen til Minecraft.

Lenke til kommentar
Server:

Dårlige nyheter:

En del rare feil jeg ikke aner hvor kommer fra da alle configs er korrekte (har gått gjennom...)

• Portalene funker, men "fyllet" i dem synes ikke.
  • Kartet funker i 1 sek etter boot.
  • /spawn og /home vet jeg ikke.
  • Dører lukker seg ikke
  • Sikkert flere

GODE NYHETER!

Det er ikke noe direkte galt!

Backupen jeg tok av hele serveren før flyttingen som jeg har offline fungerer strålende og det er jo ikke noe i veien med å spille online til tross for feilene som er online nå. Jeg skal fikse serveren offline mens dere som gidder spiller videre online. Når det er fikset offline laster jeg det opp på nytt og tar med kartene som dere spiller på online. Så da blir ting fikset og ingenting dere gjør i mellomtiden blir borte. (i teorien :p )

Please dont be dicks i mellomtiden, awsmnauts ;)

Bukkit:

Keep calm and carry a towel.

Jeg tror dette løser seg ganske problemfritt. Som Dinnerbone og Jeb sier så eier Mojang Bukkit (de har visst en kvittering også :p ) og det forsvinner ikke før de sier det. Mojang vet hvor verdifult Bukkit er for dem så lenge de selv ikke har noe Plugin API på plass. Om EvilSeph fortsatt er lederen av Bukkit etter dette er dog en annen historie... en historie jeg egentlig ikke bryr meg særlig om. Om han ikke vil fortsette så er det ingen som tvinger han til å fortsette.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...