Zetheus Skrevet 17. april 2014 Del Skrevet 17. april 2014 Jepp, chicken jockey er en rimelig uvanlig sak. Har bare sett et par stykker så langt. De er veldig kjappe, og spesiellt irriterende om de har sverd/armor i tillegg... Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 Liker veldig godt nye spawn. Så da kan vi gjennomføre min ide om å gjøre om gamle spawn til en ruin. Med end portalen delvis skjult inni en plass 1 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 20. april 2014 Forfatter Del Skrevet 20. april 2014 Det er da ikke bare din mening som teller 1 Lenke til kommentar
Tom__ Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 må komme innpå snart å sjå da Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 Det er da ikke bare din mening som teller Alle vet at det eg sier er loven. Så per definisjon så er det bare min mening som gjelder. Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 Kommet ny spawn jeg ikke vet om? Har ikke vært innom på altfor lenge. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 20. april 2014 Forfatter Del Skrevet 20. april 2014 Tester ut en Hub fremfor "tradisjonell" spawn. Med tradisjonell spawn mener jeg da en spawn som står i verdenen man bygger i. En Hub er da altså at "spawn" er en egen miniverden med kun portaler til de verdenene man spiller i. Det er i praksis slik spawn har vært frem til i dag (en isolert øy med kun portaler), men forenklet og satt til en egen verden fremfor å stå midt i Lakusland v2 Har vel vært der en uke ca nå, så slang opp en avstemning på om vi skal bruke "Hub" eller "tradisjonell" spawn. Trenger dog ikke bruke den som er der nå dersom konseptet blir godt likt, men ikke nødvendigvis den utgaven. Så ja, du er slow, men vi få nå se hva det blir. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 Hmm må logge inn og se på denne hubsaken...er generelt skeptisk til forandring.. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 22. april 2014 Forfatter Del Skrevet 22. april 2014 (endret) I 1.8 vil det komme en mulighet for å tilpasse verdenene sine 99% selv. Høyde, menge vann, mendge fjell, osv. Dette er både AWESOME og litt awkward. Det som er AWESOME er jo at vi kan få spektakulære fjell, dype daler, store sletter osv. Det mer awkward er hvordan skal vi løse dette på en server? Skal jeg prøve å klippe og lime så vi får flere kontineter på ett stort kart, eller skal jeg lage flere kontinenter over flere separate kart? Fordeler/ulemper med ett stort kart med flere kontinenter: + Man kan f.eks reise mellom alle stedene via tog, hest eller hvordan man vil uten å trenge spesielle portaler osv. + Man slipper å generere en Nether-verden for hvert nye kontinent, da de automatisk vil bruke det eksisterende Nether + En mer sammenhengende verden, no doubt. - Det blir et veldig stort kart... - Nye kontineter må genereres først og så limes inn inn kartet, som er veldig tungvindt. Fordeler/ulemper med separate kart for forskjellige kontinenter: + Hvert kart vil være ukjent og uutforsket frem til man selv utforsker det. + Ikke noe klipp/lim. Dette reduserer muligheten for feil under prosessen betraktelig og er bare enklere sånn sett. + Hvert kart blir lettere å håndtere pga mindre størrelser per kart. x Veldig mye variasjon i hva vi kan legge til. Men vi kan ikke bare legge til 1000 nye verdener heller. - Separate kart gjør at vi må ha spesielle portaler for å reise mellom dem. Type de som nå er i havner og Spawn/Hub. - Kan ikke transportere dyr mellom verdener. EDIT: Dette er det mest spennende for min del i Minecraft på minst to år... men WTF skal vi gjøre med det uten å fullstendig overdrive. Endret 22. april 2014 av Lakus Lenke til kommentar
DeepSpawn Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Hmm, som sakt er det mange pluss og minus med stort kart, men tror nesten det hadde vært best. Ser at det antakelig blir veldig tungvindt og en halvlang prosess. Men slik du seier, kan frakte ting over kontinenter da, som dyr og ta "tog". Hadde vert nice det da me stort togsystem. Ser for meg at seperate verdener blir tungvindt for oss, spillerene. Besteme kor me ska bygga osv, pluss reise fram og tilbake fra verden til verden. Sett opp ein slik ein avstemning du oppe her på sida. Min går til større verden Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 22. april 2014 Forfatter Del Skrevet 22. april 2014 Skal la denne avstemningen stå litt til så foilk får gitt sin stemme der. Er tross alt en ganske stor forandring det å gjøre ting med spawn. Så får man litt tid på å snakke om mulighetene da til 1.8 også. Lenke til kommentar
DeepSpawn Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Noen som har en pakke til en fancy sol? fant igjen sky pakke til lakus, men sola drog den litt ned Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 26. april 2014 Forfatter Del Skrevet 26. april 2014 Hmm, det er jo noen fancy solansikter der ute da. Hva med den fre Teletubbiene? Finnes sikkert. Jeg sitter i den nordlige delen av Norge og tenker på hvor ironisk det er at akkurat når Netrum skal nesten til Oslo, så skulle jeg opp hit. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 26. april 2014 Forfatter Del Skrevet 26. april 2014 (endret) Fjell i 1.8. Such wow Stappfulle av nye steintyper :3 Endret 26. april 2014 av Lakus 2 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 26. april 2014 Forfatter Del Skrevet 26. april 2014 (endret) DObbelpost... nvm.... Endret 26. april 2014 av Lakus Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 Endelig ferdig med jobb/påske/etc. Da blir det tid til litt MC igjen. Gleder meg til å leke med nye typer stein Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 30. april 2014 Forfatter Del Skrevet 30. april 2014 (endret) Endret 30. april 2014 av Lakus 3 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 1. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2014 Alle hadde dem 1. april Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 Hehe okei, må bli slitsomt etter en stund. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå