Itek Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 Uuuuh jeg kan nada om redstone, men jeg vil ha racingbane . Lenke til kommentar
Sushifire Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 Da har man satt opp skilt hos sprea. Han har forvillet seg inn på mitt område og startet å bygge. Jeg er snill, så skal vente 48 timer før eg jevner alt med jorden. Var ikke klar over at man kunne reservere så store områder. Jeg har flyttet meg nå. Jeg flytter meg til andre siden av kartet. Send en due hvis det er for nærme. 5 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 13. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2014 Om du trenger noe, Sprea, så let me know. Å flytte er ikke gøy Lenke til kommentar
Sushifire Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 Ikke noe stress. Tok med meg det viktigste Lenke til kommentar
Itek Skrevet 14. februar 2014 Del Skrevet 14. februar 2014 (endret) Ser ut som serveren har problemer med ?, ? og ? ! (?=æ, ?=ø og ?=å) Endret 14. februar 2014 av Itek Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 14. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2014 Serveren, eller announcementpluginen? Den pluginen liker like æøå. Skal fikse det, men glemmer det for ofte Lenke til kommentar
Itek Skrevet 14. februar 2014 Del Skrevet 14. februar 2014 Ja, announcementpluginen. (som jeg vil si er en del av serveren) Men så kan det jo argumenteres at serveren er den fysiske maskinen som står ett eller annet sted i sheepia... Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 14. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2014 Maskinen - Den fysiske maskina Serveren - Minecraft/Bukkit programvaren Plugin - Ekstrafunksjoner til Bukkit Min personlige bibel (dagens kverulantinnlegg) Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 14. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2014 (endret) Forslag til noe å gjøre... 1: Månedlige mål/utfordringer/randomshit. Hver måned kan vi sette utfordringer som går ut på å lage noe. Månedens lengste vei, peneste havn, største tre, mest awesome skip, laget en rail på en viss lengde, rareste ting osv. Generelt ting man kan gjøre der man bor eller sammen med andre om man vil. Poenget er bare at man hver månede har en slags utfordring som man kan delta i om man vil. Den/de som bygger f.eks den fineste havna eller en viss lengde med vei (om det er den månedens utfordring) får en premie og navnet skrevet opp som månedens vinner/vinnere på den (ikke enda) lange lista over tidligere utfordringer. Vinnerne blir stemt frem i slutten av hver måned her i tråden. Månedens mål er å ha den peneste havna Vinneren får XXX Månedens mål er å lage pixelart Vinneren får XXX 2: Større fellesprosjekter Disse kan være prosjekter som er beregnet for å være flere som gjør noe sammen og vil kjøre uavhengig av whatever månedens utfordring er. For eksempel, som vi snakket om ingame i dag, en spillerbygget by som kan, etter konkurransen er ferdig, fungere som f.eks en tradingby. En skyrail som knytter steder på serveren sammen med en jernbane er et annet forslag. Eller hva som helst. Tanken bak er at man har flere små grupper som bygger hver sin del av prosjektet og som indirekte konkurrerer med hverandre samtidig som man samarbeider om prosjektet som en helhet. Vi er jo en gjeng på serveren, hvorfor ikke slå sammen kreftene og lage noe kult? F.eks et spillerby-prosjekt kunne fungert som dette: Først blir vi enige om byggestil. Fantasy, sci-fi, moderne osv. Deretter blir prosjektet delt opp i forskjellige oppgaver. Bymur, tempel, husområde, gater osv. Man kan melde seg på en av oppgavene, og da har man ansvar for den delen av prosjektet. Når prosjektet står ferdig kårer man vinnergrupper ut ifra hvem som utførte sin oppgave mest i stil med byggestilen avtalt i punkt 1. Konkurransedelen av dette er jo "bare" en gulrot for å få igang samarbeid om større prosjekter, men why not? EDIT: Opinions wanted Endret 14. februar 2014 av Lakus 1 Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 Syns det hørtes gøy ut! Spesielt forslag nummer 2. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 15. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2014 Jepp, men nå må ikke alle svare samtidig her da. Blir litt for mange på èn gang. Alt det engasjementet, liksom. 2 Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 Don't worry, vi klarer fint å lage en by vi....ehhh......to . Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 16. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2014 Med våre reproduktive organ kan vi skape en ny verden! Too much? Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 Med våre reproduktive organ kan vi skape en ny verden! Too much? Neida, eg er med på den. Må bare finne en jente først Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 (endret) Diverse bilder fra fjern og nær. Vanskelig å ta bilder i mørke eller under bakken med shader mod, da alt blir veldig mørkt. Endret 19. februar 2014 av Zetheus 5 Lenke til kommentar
Sennepo Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Ville bare si at jeg gjerne kjøper to eller flere beacons (send meg pm) Også har jeg ett område en kan grave stein om det skulle gå tomt i lageret til Netrum Poster ett bilde og kordinater når jeg kommer hjem fra forlesningene. Glhf Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Så mye kult vi har på serveren! Mange flinke folk altså! Lenke til kommentar
Sennepo Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 (endret) Om det skulle trengs eller om noen rett og slett bare vil ha stein og mineraler. Da er det bare å komme på besøk for å grave i vei Må vell passe greit for å få samlet stein til vegg prosjektet? Veibeskrivelse: Bruk portalen til "Bukta" og gå til koordinatene x: -3185 z: -971 Der finner du 5 stk. beacon lys og ved koordinatene over en høy stein pillar. Hopp ned i hullet og vips så er du ved tunnelen. Før og etter: Slik ser det ut nå (ca. 500 blokker i lengden, og en ca. 40 i bredden) Og slik skal det helst bli (er bare å se rett opp og grave til det ikke går lenger opp samtidig som du løper fremover) Kjapt og enkelt og masse skrive feil. Oppdaterer denne posten så det er mer forståelig om det er flere som graver her. Nå går jeg og lager middag Endret 20. februar 2014 av Sennepo Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Lakus de nyere oppskriftene mangler på hjemmesiden. Du glemte å legge de til Lenke til kommentar
Itek Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Forslag til fellesprosjekt! Rive lageret mitt i fossvik. Neida, mer seriøst: Trenger hjelp. Ta kontakt, så finner vi en god deal! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå