Lakus Skrevet 23. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2014 Okei, jeg er i tvil angående PVP. Har prøvd å tenke frem litt forskjellige rutiner rundt det, men vil høre hva folk sier. Som det er nå er det litt for lett å rape noen flere ganger. Forskjellige forslag: Autojail i X antall minutter når man dreper noen og man vil bli sluppet ut utenfor fengselet når tiden er over. Man kan fremdeles drepe, men man må være klar for å ta et opphold i fengsel for dyden. Offeret vil slippe å bli drept flere ganger den samme natten siden gjerningsmannen er i fengsel. Mulighet for å sette opp "anti-PVP soner" selv. En diamantblokk vil f.eks gjøre et område på 40x40 til PVE istedenfor PVP. MAYHEM & ANARCHY ???? Skru av spillerposisjoner på kartet om nettene. Kan jo eventuelt bare skru av PVP også, men jeg føler PVP i større eller mindre grad er en del av Minecraft som burde være der. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Jeg liker iallfall ideen med diamantblokk 2 Lenke til kommentar
Noeellerannet Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Vet ikke om det er mulig, men hva om man får en cooldown? Jeg dreper person X. Jeg kan da ikke drepe person X før om 2 min. Hvis jeg forsøker å angripe person X innen disse to minuttene havner jeg i fengsel eller så blir ikke angrepet registrert(ingen liv mistet for person X). Kunne fungert bra. I tillegg til å skru av kartet om natten selvfølgelig.. Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Ikke jail personer som dreper, det er litt av morroa med natten. Men synes det at morderen kunne fått en straff i form av 1 liv resten av natten eller noe slikt, da ville det bli mindre lukrativt å drepe. Jail må være forbeholdt ulydigheter, ikke noe så simpelt som et drap. Det er megalett å få tilbake levlene. Lenke til kommentar
Noeellerannet Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Så vidt jeg har skjønt er noe av problemet at ikke alle bare tar lvl dine, men også tingene.. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 En annen ting jeg kom på var jo en reciepe på en rustning/lue som gjør at du ikke tar skade av andre spillere... Vet ikke om det finnes en slik mod men.. søke.. søke.. Klarte ikke å finne noe.. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Er det flere enn jeg og Kleppus som har trege iron golem farmer? Jeg mistenker at serveren har fått irondilla og at antall villagers er blitt så mange at iron golem spawning nesten stopper helt opp... Lenke til kommentar
Noeellerannet Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Apropo iron farm. I det siste snapshoten av minecraft 1.8 så slutter designet iron foundry å fungere. Fikk med meg dette i en av DocMs siste videoer på YouTube. Check it out. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 25. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2014 Det er visst likevel flere design som kommer til å fortsette å fungere ganske så bra. Jeg har ikke peiling på hva som er hvilke av de forskjellige utgavene, men på Reddit ser jeg det er en del som Sherlock Holmser hvilke som vil fortsette å fungere i 1.8+ Lenke til kommentar
DeepSpawn Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 iron farmer funker fortsatt i 1.8. dette skulle egentlig tas vekk, men jeb ombestemte seg. og ja fosi, min iron farm er også ganske treg atm Lenke til kommentar
Noeellerannet Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Iron farmer skal fremdeles fungere ja. Men iron foundry, det kanskje mest effektive ironman farm designet, skal slutte å fungere. So have i heard. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 (endret) Prøver å få igang iron-farmene på serveren igjen, derfor. De som har iron farm eller villagers, les dette! Oversikt over ironfarmer: STED - DESIGN - EIER - VILLAGERS 1: Skyland [-875,53] - Iron trench - Fositek - 28 villagers 2: Skyland [-646,146] - Gammelt design - Hvem eier denne? - (Hvor mange villagers?) 3: Skyland [-206,359] - Gammelt design - Hvem eier denne? - (Hvor mange villagers?) 3: Lakusland (Hakkebakken) - Gammelt design - Hvem eier denne? - (Hvor mange villagers?) 4: Lakusland (Admah) - Iron trench - Hvem eier denne? - 28 villagers 5: Lakusland [-3372, 1723] - Iron trench - Kleppus - 28 villagers 6: Lakusland [229, 1802] - Gammelt design - D33pspawn - 12 villagers Vær snill og si ifra dersom det er en farm jeg ikke har fått med, si ifra om hvem som eier farmen og omtrent hvor mange villagers du har i farmen din! Er det andre som har villagers løse? feks for trading? Hadde vært kjekt om vi fikk igang farmene igjen! Endret 26. januar 2014 av Itek Lenke til kommentar
Noeellerannet Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Hei, Hakkebakken har enda ikke fått villagers. Og btw, så vidt jeg har fått med meg, så vil det designet være det beste når 1.8 kommer ut, da iron foundry ikke vil fungere mer Lenke til kommentar
DeepSpawn Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Iron farmer skal fremdeles fungere ja. Men iron foundry, det kanskje mest effektive ironman farm designet, skal slutte å fungere. So have i heard. Noop, funker fortsatt den og se på xisuma sinn siste hermitcraft video. Men betyr det noe anyways. Må ha spawnchunck til den, derfor eg maste om det Lenke til kommentar
DeepSpawn Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Har en i rett innforbi hakkebakken grensa. Ca 12 villigares Lenke til kommentar
Itek Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 (endret) Takker, da er den lagt til: Prøver å få igang iron-farmene på serveren igjen, derfor. De som har iron farm eller villagers, les dette! Oversikt over ironfarmer: STED - DESIGN - EIER - VILLAGERS 1: Skyland [-875,53] - Iron trench - Fositek - 28 villagers 2: Skyland [-646,146] - Gammelt design - Hvem eier denne? - (Hvor mange villagers?) 3: Skyland [-206,359] - Gammelt design - Hvem eier denne? - (Hvor mange villagers?) 3: Lakusland (Hakkebakken) - Gammelt design - Hvem eier denne? - (Hvor mange villagers?) 4: Lakusland (Admah) - Iron trench - Hvem eier denne? - 28 villagers 5: Lakusland [-3372, 1723] - Iron trench - Kleppus - 28 villagers 6: Lakusland [229, 1802] - Gammelt design - D33pspawn - 12 villagers Vær snill og si ifra dersom det er en farm jeg ikke har fått med, si ifra om hvem som eier farmen og omtrent hvor mange villagers du har i farmen din! Er det andre som har villagers løse? feks for trading? Hadde vært kjekt om vi fikk igang farmene igjen! (oppdatert 26.01.14 kl 12.10) Endret 26. januar 2014 av Itek Lenke til kommentar
Itek Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 (endret) Ey! Ny nettside! Ser awesome ut! http://www.lakusland.net Endret 26. januar 2014 av Itek Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 26. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2014 Jeg fant ut at drømmen min om å ha alt i førstepost ikke var helt god. Prøver å få med mest mulig og da ender jeg opp med en helvetes forvirrende førstepost. Tror det hadde gjort at færre hadde skjønt noe som helst Men skal strø det viktigste inn i førstepost og så får siden bli infodumpen vår. Lenke til kommentar
mortensol Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Takker, da er den lagt til: Prøver å få igang iron-farmene på serveren igjen, derfor. De som har iron farm eller villagers, les dette! Oversikt over ironfarmer: STED - DESIGN - EIER - VILLAGERS 1: Skyland [-875,53] - Iron trench - Fositek - 28 villagers 2: Skyland [-646,146] - Gammelt design - Hvem eier denne? - (Hvor mange villagers?) 3: Skyland [-206,359] - Gammelt design - Hvem eier denne? - (Hvor mange villagers?) 3: Lakusland (Hakkebakken) - Gammelt design - Hvem eier denne? - (Hvor mange villagers?) 4: Lakusland (Admah) - Iron trench - Hvem eier denne? - 28 villagers 5: Lakusland [-3372, 1723] - Iron trench - Kleppus - 28 villagers 6: Lakusland [229, 1802] - Gammelt design - D33pspawn - 12 villagers Vær snill og si ifra dersom det er en farm jeg ikke har fått med, si ifra om hvem som eier farmen og omtrent hvor mange villagers du har i farmen din! Er det andre som har villagers løse? feks for trading? Hadde vært kjekt om vi fikk igang farmene igjen! (oppdatert 26.01.14 kl 12.10) Jeg har noen villagers i Skyland. En liten øy like ved spawn, gjennom zz sitt hus og rett frem. Jeg håper jeg husket å gjøre breedingcellen inaktiv, hvis ikke er det bare å gjøre det ved å fjerne dørene over. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 (endret) Okei, Jeg fjernet dørene. Det finnes en grense på maksimalt antall villagers i en verden (ca 100), ønsker derfor først å finne dem. Evt drepe villagere... [kilde: 03:30 i denne videoen]: Alle ironfarmer på serveren har stoppet/bremset kraftig opp, derfor. De som har iron farm eller villagers, les dette! Oversikt over ironfarmer: STED - DESIGN - EIER - VILLAGERS 1: Skyland [-875,53] - Iron trench - Fositek - 28 villagers 2: Skyland [-646,146] - Gammelt design - Hvem eier denne? - ca 96 villagers 3: Skyland [-206,359] - Gammelt design - Hvem eier denne? - ca 16 villagers 3: Lakusland (Hakkebakken) - Gammelt design - Hvem eier denne? - ca 0 villagers 4: Lakusland (Admah) - Iron trench - Hvem eier denne? - 28 villagers 5: Lakusland [-3372, 1723] - Iron trench - Kleppus - 28 villagers 6: Lakusland [229, 1802] - Gammelt design - D33pspawn - 12 villagers Villagers: 1. Skyland [-269, 392] - Mortensol - 13 villagers Vær snill og si ifra dersom det er en farm jeg ikke har fått med, si ifra om hvem som eier farmen og omtrent hvor mange villagers du har i farmen din! Er det andre som har villagers løse? feks for trading? Hadde vært kjekt om vi fikk igang farmene igjen! (oppdatert 26.01.14 kl 23.53) Endret 26. januar 2014 av Itek Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå