CasterAnd Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 Sender mld til lakus. Ser masse bugs på Mojira'en. Virker som at det er en velkjent bug i 1.7, og kan variere fra å være client-side til å være server-side til begge. Lenke til kommentar
Noeellerannet Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 Sender mld til lakus. Ser masse bugs på Mojira'en. Virker som at det er en velkjent bug i 1.7, og kan variere fra å være client-side til å være server-side til begge. Har samme bug som de andre har meldt. Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 Bra jeg ikke er alene.. Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 Dette kan ta tid. Ringte Lakus men fikk mobilsvar :/ Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 17. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2013 Æsj, æ e heim snart. Får itj gjort nokka fra telefon hær æ e. 2 Lenke til kommentar
DeepSpawn Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 haha, eg eneste som kommer inn? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 17. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2013 Minijulegave: En løsning på teleporteringen fra console! No longer a problem. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 19. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2013 Dinnerbone Reddit AMA: http://www.reddit.com/r/Minecraft/comments/1t6qn7/i_am_dinnerbone_a_minecraft_developer_ask_me/ Hello Dinnerbone! Are you guys going to work on the underground part of Minecraft(adding more ores/types of caves)? permalink [–]Minecraft DevDinnerbone[S] 133 points 3 hours ago Yes. Any thoughts of adding like y axis biomes? Like harder rock as you go lower that takes more durability permalink [–]Minecraft DevDinnerbone[S] 5 points 4 hours ago I'd actually love this. I've wanted it for so long but haven't figured out the best way to do it. [–]Chilangosta 43 points 1 hour ago * List of all the Minecraft development-related details Dinnerbone has shared so far, in (mostly) chronological order now organized by topic: 1.8 1.8 currently has 2 themes, for two different audiences. Mod/Plugin API No current date set for Plugin API release. Wants to do it right, not be rushed. Survival Jeb, after playing survival again recently, is currently working on adding new features to it. Mojang never completely satisfied with survival's balance, always changing it. Not catering to any particular audience. "Constantly working on making the hard difficulty more hard :)" 1.8 will have difficulty locking, where you can lock in a difficulty in a certain world, and not be able to change it. Combat/Weapons Would "like to add a different weapon, but it's hard to come up with an actual use for it to justify it." Calls tridents a "Good idea! Pointy!" Recently looked at the imbalance between Strength potions and their counter, Weakness potions. Called it "really tricky" to get right. The one thing he would redo if he could would be the combat system. "Enchantment that changes blocking {with a sword} could be fun, but I think that could better fit a different system I hope to be working on soon." "I was working on an enchantment that changes the... uh, I forgot what it's called now, tension of a bow? But it didn't feel right as an enchantment (because it can go both ways: faster draw+weaker short/slower draw+harder shot)" Mobs Theme in mind for 1.8 which may impact mobs "quite a bit, but not in the way which you'd expect." No plans currently to add more mobs. "I'm sure one day there will be" red dragons in Minecraft. "Not right now though." Would add pandas if it weren't a hassle to do. Blocks/Items "Lots" of ideas for new food, but they feel there's too many already. Likes the traditional "move items with water" approach to item transport. "conveyor belts could be difficult to do - but they fit in much better than pipes. Hmm!" Q: "1.8 seems to be oriented to new blocks and block improvements. Will this trend continue?" A: "Hehe." "I would like some new light sources, but just "new type of torch" doesn't feel like enough of a reason." Recently revisited lecturns, then scrapped them again. "Something with them just doesn't feel right with me and I don't know what or why..." No current plans for flint storage blocks. No plans to add any smaller blocks, per Notch's request. Q: "Why can't I make mossy stone brick out of 2x2 moss stone?" A: "Hah. Good question." Redstone Definitely plans to add capability to detect entities in the same way as blocks(/u/Histidine 's take on that here). No current plans to add loops (for, while) to command blocks. Terrain Generation Would like to see at least one rare structure per biome, but they're hard to do. Has a way to make them easier to implement on his "big virtual to-do list" Q: "Any thoughts of adding like y axis biomes? Like harder rock as you go lower that takes more durability" A: "I'd actually love this. I've wanted it for so long but haven't figured out the best way to do it." Dimensions Feels the End is in need of new features or an update Render/Lighting Engine Hopes to someday add portable light, but they're really taxing from a technical standpoint. Misc. After 1.9, development will probably continue to 1.10, 1.11, etc. without jumping to 2.0. Night vision on beacons "a cool idea." I will keep adding new comments as Dinnerbone makes them! When he's done, I'll maybe try and organize it a bit more. Feel free to help me out if I missed something or made a mistake. 3 Lenke til kommentar
Itek Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 (endret) Et forslag, Hva om vi setter opp / bruker bodene i spawn, tillater folk å sette opp skilter på salg av redskaper? Feks: Fositek Dia pick eff5unbr3silk 20 dia EDIT: Bad Norskigean Endret 19. desember 2013 av Itek Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Stemmer for Men bør vel kanskje ha et system for hva og hvem. Feks Tools i en bod, armor i en bod, anna shit i en bod. Eller at hver person har sin egen bod man kan titte innom. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 19. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2013 Spørsmål: Det er ikke plass til uendelig boder. Hvordan bestemmer vi hvem som får plass? Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Den som gir mest under bordet Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Server-styrte boder med folket som underleverandører? Eks. Diamant-hakke-kisten begynner å bli tom. Fositek fyller opp, og får tilbake samme mengde spenn som det koster å kjøpe. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Jeg tenkte mer som: "jeg har en til overs som jeg kan selge" og ikke: "jeg lager XXXXX og selger" Men joda, en liten bod hver (for ikke å gjøre ting for stort og komplisert) på feks 9 skilt hver er vel nok? Kan jo utvide. Bygge ny brygge? Lenke til kommentar
Itek Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Server-styrte boder med folket som underleverandører? Eks. Diamant-hakke-kisten begynner å bli tom. Fositek fyller opp, og får tilbake samme mengde spenn som det koster å kjøpe. Mulig du tror vi snakker om å innføre valuta igjen? Det er nok ikke aktuelt. Jeg tenker mer å sette byttene vi gjør ved å møtes i spawn, i litt mer system. Dessuten har de som er offline mulighet for å avtale bytte via mail og kister med lockette. Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Jeg har ikke planer om en ny brygge i spawn. Men kan tenke på ideer. Valuta er nok lite aktuelt om jeg kjenner Lakus rett... Boder er det få av, og de er en del av designet. Så det er liten sjans at de kan bli benyttet av spillere. Er som Lakus sier veldig få av de også. Men en mulighet for at en bulletin board kan lages. Skal se på det. Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Trodde det var snakk om å innføre bruker-butikker i spawn. Tenkte det ville spare spawn for mye rot ved å bare ha en bod som jeg forklarte, men visste ikke at valuta var ute av bildet (som jeg forsåvidt støtter). Lenke til kommentar
Noeellerannet Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Trenger ikke snakke valuta, kan jo heller snakke diamonds/gull. Veldig anvendelig form for "valuta" vil jeg si Støtter ideen om boder. Eventuelt, så kan man jo lage en shop location/verden. For eksempel, en liten verden på bare 500*500 som folk kan lage shops i. Lett å reise til ville det også vært Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 En shop verden var ikke dumt. Kanskje litt tungvint men en grei måte og ordne det på. Trenger ikke være egen verden, holder med en portal til langt vekk uti kartet hvor vi setter opp boder. Men det må i system, ikke hipp som happ overalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå