Populært innlegg Lakus Skrevet 8. april 2012 Populært innlegg Del Skrevet 8. april 2012 (endret) Vi satser på Minecraft slik Minecraft, ifølge oss meg, er ment å være; survival med muligheter for å spille sammen eller alene. Med andre ord er det lite her som forandrer på mekanikkene til spillet utenom at vi har tatt vekk creepernes evne til å ødelegge landskapet og litt sånt som vi føler gjør bygging bittelitt mer behagelig. De vil fremdeles skade deg, men bygget ditt står trygt. Vi har med andre ord modifisert opplevelsen litt, men kun for å gjøre den mindre frustrerende om man skal bygge. Sånn ellers kommer det monstre hver natt for å drepe deg, det er en custom terrain generator som har generert hovedkartet, materialene dine må du grave selv og om nettene kan du bli spist av diverse dilldallmonstre. Serveren er åpen for alle som vil inn å titte eller si hei, men du kan ikke bygge før du har blitt godkjent. Skal dog ikke mer til enn at du er oppegående og hyggelig. Om noen av de på serveren kjenner til deg fra før gir det en langt større trygghet for oss kontra det å slippe inn ukjente. Er du helt ukjent for oss er det vanskelig for oss å vite om du bare vil lage helvete eller være en del av serveren, så da er det greit å ha chattet litt ingame først. Så lenge du ikke er en grinebiter er det ingenting i veien for at du skal få spille, men vi slipper ikke inn nye spillere med en eneste gang de logger på. Denne måten å sortere inn spillere på har fungert ypperlig hittil, med minimale mengder griefing så vi fortsetter med det. - Detaljer om serveren: PVP: Nooooooope (bortsett fra spesielle anledninger) Modus: Survival + egne verdener for andre ting. DynMap-kart: mc.lakusland.net:8123 IP-Adresse: mc.lakusland.net 95.216.74.161 Admin: Lakus - Notistavle: D33PSpawn er definitivt MVP - Regler - Generell folkeskikk. Generell folkeskikk gjelder. Oppfør deg som et vanlig menneske. Etter 7+ år har jeg likevel skjønt at ikke alle forstår "generell folkeskikk", så her er en liten liste. - Griefing er ulovlig! Ikke grav deg inn i andres hus eller andre sprell uten tillatelse! Om døren er låst så er det fordi eieren av stedet ikke vil ha deg inne hos seg. Om du graver deg opp fra under bakken og ser du er på andres område så fiks hullet og si ifra til eieren med et lite skilt så vi senere slipper å bruke energi på å finne ut hvem som var der. - Juksing er åpenbart ulovlig! X-Ray, flying og andre måter å jukse på er absoutt ikke lov, og om du blir tatt i dette er et veldig langt fengelsbesøk det eneste som kan redde deg fra å bli bannet. Minimap og farms er helt greit. Om i tvil, spør, ingen her kan bite gjennom en skjerm. - Å stjele fra låste rom og kister er ulovlig. Å stjele fra åpne kister i åpne rom er helt greit. Om du finner åpne kister i et låst rom er det ulovlig å ta noe fra dem! Å røre en annen manns kone (sau) uten tillatelse er ikke greit heller dersom de er i en innhegning. Samme prinsipp. Er det gjort tilstrekkelig innsats for å sikre rommet/kistene/innhegningen/huset har du ingenting der å hente uten tillatelse. - Bruk et relativt normalt språk. Chatten er veldig åpen og lite regulert, men det er ingen grunn til å klikke helt. Stadig plagsom oppførsel kan resultere i handling til du oppfører deg. Om noen sier at det holder nå, så holder det. - Bygg hvor du vil. Nesten. Du står fritt til å markere opp ett område med skilt/fakler/whatever og generelt bygge hvor du vil, men gjør det innenfor rimelighetens grenser. Man må ikke ha et 1000×1000 blokker stort område for å bygge en jordhytte. Om du lurer på hvor nærme andre du kan bygge, så finnes det ikke noen spesifikk regel, bare spør dem. Alle har forskjellige preferanser for hvor nær andre de liker å bygge. - Last ned gamle kart her: Lakusland v1.torrent Lakusland v2.torrent Pakusland.torrent Endret 2. august 2019 av Lakus 20 Lenke til kommentar
SLi Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 (endret) Kult! Tar kanskje en tur innom snart! Ser ikke IP-adressen forresten...? NEEEI, jeg ser den! Edit: Fin spawn, men det er kanskje litt langt å gå/ du kan gå deg vil på vei ned fra slottet. Ser at du har noen skilter med info og hjelp på. Liker velkomsten din ( motd.txt ).. Det er bare en vei å gå, så det å gå seg vill er feil å se av meg. Hva er server specsene forresten? Endret 8. april 2012 av SLi Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 8. april 2012 Forfatter Del Skrevet 8. april 2012 Skal oppdatere plugins osv på serveren nå så kan hende det er litt problemer den neste timen Lenke til kommentar
SLi Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 (endret) Skal oppdatere plugins osv på serveren nå så kan hende det er litt problemer den neste timen Gidder du å gjøre meg til builder da? Hadde vært fint om jeg kunne gitt deg navnet mitt ingame og ikke her på diskusjon av .... diverse grunner. ( jeg er vel et halveis-kjent fjers ) Edit: jeg er den eneste på serveren din forresten, hadde vært koselig med litt besøk.. duuuu! Sett på border guard.. det siste du vil er at noen løper til serveren krasjer... hmm lithitiumS skyfarm.... heeeey jeg trodde jeg var den første.. Forresten, i det gratis soverom huset, der ligger det en kiste fult av stuff. Sier ifra isteden for å ta ( hint hint: ærlig spiller ) Endret 8. april 2012 av SLi Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Endelig en tråd så vi slipper å spamme ned SO1. Hva skjedde med "98% Sau" ? Lenke til kommentar
SLi Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 (endret) Th3btk, du bare joinet og leavet igjen ? edit: lol jeg er solguden.. du har god fantasi Lakus ( lager en ting høyt oppe i luften med et skilt du kan trykke på for å få finvær ). haha Endret 8. april 2012 av SLi Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 8. april 2012 Forfatter Del Skrevet 8. april 2012 Hva er server specsene forresten? Siden jeg ikke har muligheten til selv å ha en server stående er det en leid server fra vmlweb.co.uk. CopyPasta: Specs – France – Paris + Quad i7 2.66Ghz + 24GB DDR3 RAM + 2TB SATA2 HDD + 100Mb/s Unmetered Lenke til kommentar
Mr Serious Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Ruuroo her, jeg som ikke smisket noen ting litt før i dag ^^ gjør du meg grønn ? Lenke til kommentar
SLi Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Tror ikke du skal spørre om å bli "Trusted", bare vent, vær ærlig spill mye på serveren og HØR PÅ ADMINS! Lenke til kommentar
LithitiumS Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Lakuspakus! Gled og fryd deg over ørten generasjoner sauer i byen Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 9. april 2012 Forfatter Del Skrevet 9. april 2012 (endret) Sånn. Nå skal alle plugins være helt oppdatert og jeg har også lagt til WorldEdit. Skal kun brukes mot griefing, ikke om du driter deg ut ^^, Edit: Og ja, jeg vet at serveren er nede. Som sagt så leier jeg serverplass hos wmlweb.co.uk, og de oppdaterer serverne sine i dag. Toppen et par timer fikk jeg beskjed om at det skulle ta. Mao sikkert oppe og går igjen før mange av dere merker noe til det. Men nå som alle plugins er oppdatert og serveren blir oppdatert fra deres side også så er forhåpentligvis vår tid med problemer over Edit 2: Serveren er oppe igjen. Hurra. Nå er alt som det skal være. Vi får se hvor lang tid det går før noen kræsjer en plugin Endret 9. april 2012 av Lakus Lenke til kommentar
SLi Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 (endret) Fint det Hvor mye betaler du i måneden, om jeg får lov til å spørre...? lol@title 23/7 oppetid... er det nå man skal bruke " xD " ? Kan forresten anbefale http://Verygames.co.uk til å leie server neste månede om det er billigere der(?). Bruker de selv på min server ( og nei jeg får ikke noe rabatt for å anbefale dem ) Endret 9. april 2012 av SLi Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 9. april 2012 Forfatter Del Skrevet 9. april 2012 Jeg betaler ca 110kr/mnd, avhengig av valutakursen. Kan hende det blir et bytte om serveren blir større og flere personer trenger info samtidig. Lenke til kommentar
qlimaxxx Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Hei, skulle sjekke ut serveren men hvilken versjon er det? jeg kjører 1.8.1. Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Hjelpe Lakus med brystning på borgen: Første feil: 7 stone blocks 2. feil: 15 stoneblocks 3. feil etter å ha forklart Lakus at han mangler en rad to ganger - og han ender opp med å dele opp feil vei: Priceless. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 9. april 2012 Forfatter Del Skrevet 9. april 2012 Hei, skulle sjekke ut serveren men hvilken versjon er det? jeg kjører 1.8.1. 1.2.5 Hjelpe Lakus med brystning på borgen: Første feil: 7 stone blocks 2. feil: 15 stoneblocks 3. feil etter å ha forklart Lakus at han mangler en rad to ganger - og han ender opp med å dele opp feil vei: Priceless. Det var ikke så enkelt okey ^^; Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Hva slags system har dere i kistene deres? Mine to ser ut som om det har gått av en bombe i dem - finner aldri noen ålret måte å gjøre det på. Lenke til kommentar
SLi Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 kiste 1: Ores ( kull, diamonds, redstone gold osv) kiste 2: Tre ( alle tre typene ) sånn gjør jeg det. Ellers har jeg bare en kiste som jeg kastet en granat i.. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 9. april 2012 Forfatter Del Skrevet 9. april 2012 Mer eller mindre bombe her og Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 (endret) Skulle gjerne vert med men orker ikke en server der jeg må spørre om lov til å bygge. Ender alltid opp med at jeg aldri får kontakt med admin... Edit: uff.. Endret 14. april 2013 av Hunterra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå