Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Vista startup error, hvordan få tilgang til filsystemet?

Anbefalte innlegg

Jeg sitter med en kollegas Toshiba laptop på nattevakt. Den nekter å boote windows, den passerer såvidt BIOS og gir "error starting OS".

Jeg vil gjerne få tilgang til filsystemet for å få kopiert ut i386-mappen og få laget en ny windows-cd og gjøre clean install. Men hvordan kommer jeg dit? Finnes det et smart program som kan hjelpe meg dit når windows nekter å virke? Jeg har prøvd å boote Ubuntu 7.10 fra cd, men der kommer jeg ikke inn på windows-partisjonen (tror muligens det skyldes en NTFS-partisjon).

Noen tips? Jeg savner Norton Commander...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Btw . Det er ikke I386 i Vista . Lage ny DVD fra Vista/Win7 sw repository tatt fra en PC krever en helt annen 'approach' om mulig , dette da Vista / Seven benytter WIM (windows iimage) .

Enkleste er vel å hente ut filer/dokumenter osv man ønker å bevare , for å reinstallere den med normalt Vista DVD medie.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Btw . Det er ikke I386 i Vista . Lage ny DVD fra Vista/Win7 sw repository tatt fra en PC krever en helt annen 'approach' om mulig , dette da Vista / Seven benytter WIM (windows iimage) .

Enkleste er vel å hente ut filer/dokumenter osv man ønker å bevare , for å reinstallere den med normalt Vista DVD medie.

hmm... det var da som pokker. grunnen til at jeg ville lage cd'en slik er jo nettopp mangel på en Toshiba OEM-cd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...