Archeron Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Jeg sitter med en kollegas Toshiba laptop på nattevakt. Den nekter å boote windows, den passerer såvidt BIOS og gir "error starting OS". Jeg vil gjerne få tilgang til filsystemet for å få kopiert ut i386-mappen og få laget en ny windows-cd og gjøre clean install. Men hvordan kommer jeg dit? Finnes det et smart program som kan hjelpe meg dit når windows nekter å virke? Jeg har prøvd å boote Ubuntu 7.10 fra cd, men der kommer jeg ikke inn på windows-partisjonen (tror muligens det skyldes en NTFS-partisjon). Noen tips? Jeg savner Norton Commander... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Prøv UBCD. http://www.ultimatebootcd.com/ Kjør og velg PartedMagic. Det er en Linux distro med masse finesser, den klarer fint å lese NTFS og kopiere til USB. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 (endret) Btw . Det er ikke I386 i Vista . Lage ny DVD fra Vista/Win7 sw repository tatt fra en PC krever en helt annen 'approach' om mulig , dette da Vista / Seven benytter WIM (windows iimage) . Enkleste er vel å hente ut filer/dokumenter osv man ønker å bevare , for å reinstallere den med normalt Vista DVD medie. Endret 9. april 2012 av syar2003 Lenke til kommentar
Archeron Skrevet 9. april 2012 Forfatter Del Skrevet 9. april 2012 Btw . Det er ikke I386 i Vista . Lage ny DVD fra Vista/Win7 sw repository tatt fra en PC krever en helt annen 'approach' om mulig , dette da Vista / Seven benytter WIM (windows iimage) . Enkleste er vel å hente ut filer/dokumenter osv man ønker å bevare , for å reinstallere den med normalt Vista DVD medie. hmm... det var da som pokker. grunnen til at jeg ville lage cd'en slik er jo nettopp mangel på en Toshiba OEM-cd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå