OAB1966 Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 (endret) Svindlerne som utgir seg for å jobbe i Microsoft ringer hjem til deg og sier at du har fått virus på pc'n din. Som oftest går de aggressivt til verks og gir seg ikke før du nærmest må mose din egen telefon med slegga for å bruke et sånt uttrykk. Microsoft har ikke en sånn framgangsmåte, men dessverre har noen faktisk blitt lurt og fått oppleve at hele pc'n deres har blitt kapret etter å ha fulgt instruksene fra stemmen i andre enden av telefonrøret. Alarmklokkene burde ha ringt for enkelte når stemmen i telefonrøret er på gebrokkent engelsk. Ikke la deg lure, men slå tilbake, lur svindlerne !!! Hvis du blir oppringt og får sterke mistanker om at pakket i andre enden er ute etter å svindle deg. Da kan du fortelle dem at de dessverre har kommet til arbeidstelefonen, men fortsett med å si at de heller må ringe hjemtelefonen som er +47 820 44 030. Dette er faktisk telefonnummeret til Stine Sofies Stiftelse som koster 200 kr om man ringer dit. Endret 8. april 2012 av OAB1966 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Haha, spørs om de går på den.. Men ville nok begynt å spørre dem ut litt... "Hva var navnet ditt igjen, og adressen? Nei, hjemmeadressen..." Lenke til kommentar
sykkeliten Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Åhh,shit,er det svindel... Tenk om de finner ut hvor mye ehhh,potpurri jeg har på pcen... De må bare ringe,så skal jeg klare å holde de på tråden lenge.. Uansett så lar alltids noen seg lure,vel nok prat,må laste ned ett par exe. filer fra scam.kåm no. Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Dette er jo ikke noe nytt. Microsoft har jo svindlet folk i over 30 år. Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 en ting jeg ikke fatter... hvordan i alle dager skal de kunne komme seg inn i nettbanken etterpå selv om de nå mot formodning fikk passordet ?? har ikke alle banker slike "kodenøkler" nå til dags da... altså en dings utenom man må ha for å klare å logge seg inn... Og en annen sak... bør det ikke være enkelt for politiet å spore disse tullingene opp når de tross alt ringer.. Er vel lettere å spore da vil jeg tro ? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 De kommer seg ikke inn i nettbanken, men de får kredittkortnummeret ditt og trekker fra det. Politiet kan ikke spore dem fordi de ikke på forhånd vet at de ringer. Og kjeltringene bruker antagelig Skype, som det er relativt enkelt å opprette på fiktive navn. Geir Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Helt hårreisende at folk faktisk går på dette. Hvorfor blir aldri jeg oppringt av sånne svindlere? Skulle fortalt dem et par ting. Lenke til kommentar
bas Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Alarmklokkene burde ha ringt for enkelte når stemmen i telefonrøret er på gebrokkent engelsk. Gebrokkent engelsk er vel mer normalen når man prater med servicetelefoner hos store internasjonale selskaper. Mye slikt som blir outsourcet og man snakker ofte med Indere e.l. Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Helt hårreisende at folk faktisk går på dette. Hvorfor blir aldri jeg oppringt av sånne svindlere? Skulle fortalt dem et par ting. Jeg ble oppringt av en slik ringe-pakistaner som utga seg for å være fra microsoft.Jeg fortalte da vedkommende at jeg satt og tørket meg i ræva med koranen og onanerte mens jeg ropte "allah er en syk hund" om og om igjen.Da la fyren bare på røret. 1 Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Helt hårreisende at folk faktisk går på dette. Hvorfor blir aldri jeg oppringt av sånne svindlere? Skulle fortalt dem et par ting. Jeg ble oppringt av en slik ringe-pakistaner som utga seg for å være fra microsoft.Jeg fortalte da vedkommende at jeg satt og tørket meg i ræva med koranen og onanerte mens jeg ropte "allah er en syk hund" om og om igjen.Da la fyren bare på røret. Du gjorde en heltedåd akkurat der. Men jeg ville forsøkt å gi dem litt dårlig samvittighet også. Uansett hvor hardhudet du er så liker du ikke å bli fortalt at du er en feig, æreløs og ekkel parasitt som angriper uvitende og hjelpeløse mennesker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå