Laila - Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Det finnes digitale fotorammer. Det finnes lesebrett og I-pad mv. Det snakkes mye om kalibrering av farger på pc slik at fargene du ser på pc skjermen blir lik den du får i fotobutikken skrevet ut på fotopapir hos eksempelvis fotobutikken. Det koster litt for et kalibreringsprogram. En PC må byttes ut av og til, Derfor lurer jeg på; Finnes det en slags digital fotoramme eller nettbrett tilpasset kombinert med et lagrings og redigeringsmedium for bilder som også har kalibrering tilpasset bilder, og som kan knyttes opp mot internett. Vil vesentlig benytte det til det, og kunne brukedet til det i mange år fremover. Finnes det? Evt. har Ipad- de egenskapene, eller kommer det? Lenke til kommentar
se# Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 (endret) I øyeblikket finnes det ingen iPad eller lignende som er en fullgod erstatning for en PC/Mac på alle områder. Fotorammer er ennå lenger unna full funksjonalitet. Derimot kan en iPad helt klart være et alternativ til PC for den som først og fremst surfer, ser på bilder og kanskje skriver noen mailer. Sammen med et eksternt tastatur kan den til og med brukes til litt enklere tekstbehandling. Generelt vil jeg si en iPad ikke kan erstatte en PC til tyngre oppgaver som litt mer avansert bildebehandling, avansert tekstbehandling osv osv. Dette skyldes flere ting som begrenset lagringsplass, liten skjerm og relativt svak prosessor - iPaden er rett og slett ikke designet for alle typer oppgaver. Forøvrig er skjermen til iPaden meget bra, spesielt siste generasjon og den kan også kalibereres. Apple bruker LCD-skjermen basert på IPS-teknologi som er bra for bilder og du må et godt stykke opp i pris for å finne denne teknologien på vanlige PC-skjermer. Jeg har ingen konklusjon, alt i et løsninger er besnærende, men jeg tror du er bedre tjent med en PC eller Mac, også bærbare enn en iPad til generelt bruk. Å være av de første som prøver å bruke ny teknologi litt utenfor området den er beregnet på gir fort mye frustrasjoner og halvveisløsninger. Endret 8. april 2012 av se# Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Jeg har en Galaxy tab 7.7" som har veldig god skjerm med punch i fargene (super amoled) og det finnes endel "apper" og programvare for bilderedigering på Google play. Men støtter se#, et nettbrett er enda ikke en fullgod PC/ Mac erstatning for bilderedigering i mine øyne. Lenke til kommentar
ysoligard Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Sjekk ut Asus Transformer Prime eller Infinity. Nettbrett med "kraftig" cpu og gpu i tilligg har de avtagbart tastatur. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå