Bulava Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Jeg har nettopp installert windows xp. Når jeg booter får jeg velge om jeg vil starte: - Microsoft windows - Windows (default) Windows (default) gir hal.dll error, mens Microsoft windows fungerer perfekt. Dette er veldig irriterende, da det tvinger meg til å sitte å se på PC-en boote, og jeg kan jo heller ikke fikse det ved å sette ned tiden jeg har til velge da det er default som ikke fungerer. I boot.ini er det kun ett operativsystem, og jeg får heller ikke fikset det ved å bruke "Check all bot paths" i msconfig under boot-fanen, selv om den skjønner at det er noe galt. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Hei - ser du på feil boot.ini (feil disk) . Har du to entrys ved boot har du to entrys i den aktive boot.ini filen. Default med annen peker enn den entry under [operating systems] Kan du lime inn innholdet av den/de boot.ini du finner og fortelle litt mere om systemet ditt , partisjoner antall disker installerte du XP oppå annet OS osv. Screenshot av diskbehandlig er kjekt , når man spør om slikt. Lenke til kommentar
Bulava Skrevet 8. april 2012 Forfatter Del Skrevet 8. april 2012 har kun én disk, med én partisjon aldri installert noe annet enn xp. første reboot hadde ikke dette problemet. default, og tilgjenglige operativsystemer (kun ett) i boot.ini stemmer overens Lenke til kommentar
Bulava Skrevet 8. april 2012 Forfatter Del Skrevet 8. april 2012 installerte XP med usb laget i wintoflash brukte en lovlig versjon. ikke piratkopiert Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 (endret) Er nok noe wintoflash har gjort. Kan du lime inn innholdet av c:\boot.ini filen her Endret 9. april 2012 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå