William_S Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Skal ta et uvisst antall av dem nå på onsdag hos en spesialist. Er usikker på om de skal opereres ut eller bare trekkes ut, min tannlege gjør ikke slikt så han bare ringte en spesialist og fikk time der med en gang. Gjør dette vondt? Har gått igjennom rotfylling, borring og ,mye faenskap hos tannlegen før så dette er ikke noe problem, men visdomstennene skal ha rykte for å være ekstra jævelige å gjøre noenting med. Håper dem kan trekkes ut for operasjon er visst mer omfattende. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Når jeg skulle trekke mine visdomsjeksler oppe, sa jeg på spøk at det ikke skulle gjøre vondt. Det skal vi fikse, sa tannlegen, og bedøvde meg så sykt mye at han kunne gjøre hva han ville uten at jeg kjente noe. Fikk 22 stikk i munnen fordelt over 4 sprøyter, samt et stikk i armen. Når jeg etterpå fikk en pose med paralgin forte med hjem så var det smertefritt for min del. Gjorde det på sykehus. Blødde litt, men med nok bedøvelse var det null smerter. Andre har skrekkhistorier, men det komemr av dårlige tannleger som bedøver for lite. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Jeg har trukket én på vanlig vis, og operert ut én. Ingen av delene var spesielt vondt, men operasjonen tok lang tid og var ganske ekkel. Tannen måtte knuses og plukkes ut bit for bit, før de skar vekk en del tannkjøtt og filte ned kjevebeinet mitt. Måtte sy 5 sting. Fikk kraftige smertestillende etterpå, men kan egentlig ikke huske at det var nødvendig. Lenke til kommentar
William_S Skrevet 8. april 2012 Forfatter Del Skrevet 8. april 2012 (endret) Man blir jo litt bekymret når man hører om folk som blir slått ut en uke etter operasjon, det har jeg egentlig ikke tid til. Håper det går bra iallefall. Jeg skal nemlig bort på seminar på fredagen allerede. Om det fortsatt er vondt osv og må gå på smertestillende, så unngår jeg selvsagt alkohol, poenget er at jeg må kunne fungere sånn nogenlunde. Skal forresten bruke de her http://www.oralkirurgisk.no/ Noen som har noen erfaring med dem? Endret 8. april 2012 av William_S Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Tror det skal gå bra, jeg var på jobb igjen dagen etter. Måtte ta det litt med ro for å ikke begynne å blø igjen, men det gikk helt fint. Det er kanskje ikke smart å drikke seg kanakkas rett etterpå, men det har jeg ikke prøvd, så hva vet vel jeg...? Lenke til kommentar
William_S Skrevet 8. april 2012 Forfatter Del Skrevet 8. april 2012 Tror det skal gå bra, jeg var på jobb igjen dagen etter. Måtte ta det litt med ro for å ikke begynne å blø igjen, men det gikk helt fint. Det er kanskje ikke smart å drikke seg kanakkas rett etterpå, men det har jeg ikke prøvd, så hva vet vel jeg...? Neida snakker ikke om rett etterpå - på fredagen to dager etter inngrepet kanskje. Men selvsagt så unngår jeg det om jeg fortsatt må gå på piller. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Jeg har trukket én på vanlig vis, og operert ut én. Ingen av delene var spesielt vondt, men operasjonen tok lang tid og var ganske ekkel. Tannen måtte knuses og plukkes ut bit for bit, før de skar vekk en del tannkjøtt og filte ned kjevebeinet mitt. Måtte sy 5 sting. Fikk kraftige smertestillende etterpå, men kan egentlig ikke huske at det var nødvendig. Hvor lenge er lang tid? Anonym poster: 13260aa9cbb449243e820f2a3ab8536c Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 ... Hvor lenge er lang tid? Anonym poster: 13260aa9cbb449243e820f2a3ab8536c Husker ikke helt, men rundt 2,5 timer + klargjøring og 30 minutters venting etterpå for å se at jeg ikke ble dårlig. Lenke til kommentar
brida Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Jeg trukket 2 av mine visdomtenner i mars. Det er bare visdomtenner i den nederste kjeven som krever kirurkisk inngrep. Hele operasjonen (to tenner: en oppe, og en nede) varte ca 40min. For meg gjørde det ikke noe vond i det hele tatt, klarte meg uten smertestillende etter operasjonen. Men ansiktet mitt ble veldig opphevet i hele uka. Vær forberedt på at du ikke klarer å spise noe og gape:) til du fjerner stingene. Lykke til! Lenke til kommentar
William_S Skrevet 11. april 2012 Forfatter Del Skrevet 11. april 2012 Da var inngrepet gjort og har tatt noen smertestillende gitt. Inngrepet var ikke så ille som jeg trodde. Tok 2 stk. Tannlegen gav meg fire stikk av bedøvelsen, to oppe og to nede. Under ingen omstendigheter kjente jeg noe, bortsett fra knasing og vrikking frem og tilbake som var litt småekkelt. Men begge tennene kom ut uten at de trengte å knuse dem. Den ene var litt mer vrang enn den andre, men kom tilslutt ut. Tok en av de smertestillende jeg fikk på resept med engang jeg var ute av kjøpesenteret, tannlegen sa jeg skulle ta en med en gang. Så er vel på tide å ta en snart igjen. Under hele prosessen hadde jeg en god dialog med tannlegen om alt han skulle gjøre osv, det var for meg veldig betryggende at man faktisk blir tatt på alvor som pasient. Sitter igjen med at det ekleste er smaken av bedøvelsesmiddelet, men det suger de heldigvis raskt opp. Middagen min blir nok Mr Lee nudler eller Rett i Koppen så jeg forberedte meg grundig. Neste runde blir i juni, da tar man de to siste, håper de går like greit som i dag. Lenke til kommentar
brida Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 heldigvis har vi bare to av dem:) Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Hyggelig å lese at inngrepet gikk bra. Hørte selv mange skrekkhistorier om dette før jeg skulle ta dem selv, men det gikk veldig greit hos meg også. Virker som om det er stor forskjell på hvem som gjør det, når noen opplever ren tortur mens andre får en smertefri opplevelse. Uansett, grattis med vel overstått :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå