Gå til innhold

Har allerede studieplass - søke på Samordna opptak

vegvalg

Anbefalte innlegg

Studerer for året på NTNU, men er litt i tvil om jeg har valgt riktig studie. Tenker derfor på å søke noen andre studier til høsten. Men det jeg lurer på er om jeg mister studieplassen min ved NTNU hvis jeg kommer inn på noe annet, eller kan jeg bestemme meg for å fortsette på studiet mitt på NTNU etter å evt ha kommet inn på noe annet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ganske så sikker på at du ikke automatisk mister plassen du allerede har hvis du får tilbud om et annet et. Hva som skjer hvis du takker ja til det tilbudet vet jeg ikke, men jeg antar at du må si ifra ved administrasjonen ved ditt studiested/ikke bestale semesteravgiften hvis du ikke ønsker å gå der lengre. Jeg tviler på at du mister den studieplassen du allerede har. Et tilbud er jo heller ikke bundet før du har svart på det, du kan jo si nei til tilbudet :)

Endret av Tusker
Lenke til kommentar

Såvidt jeg har forstått det så kan du i teorien ta to studier samtidig ;)

Jeg har selv søkt på et annet studie fodi jeg har lyst på et par ekstra fag senere, og det var tydligvis eneste måten å få det til.

At det er helt idiotisk at jeg skal ta opp en studieplass for å kun ta 1-2 fag er en annen sak, men når administrasjonen skal gjøre det så vanskelig så får man bare gjøre det sånn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...