Gå til innhold

Hva synes du om norge?


Gjest medlem-82119

  

95 stemmer

  1. 1. Hva synes du om norge?

    • Bedre enn andre land
      45
    • Hverken bedre eller verre enn andre land
      32
    • Verre enn andre land
      18


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil bare bli kvitt den følelsen av at jeg har på håndjern her i Norge, staten skal alltid bestemme for meg som om jeg er en baby..Det er en ekle følelse..

 

Et land som lar staten formynde er et tydelig tegn på en land med en befolking som er på Engelsk complaisant med det at de lukker øynene for andres problemer å stiller ikke opp for andres kamper og de er ikke minst egosentriske..Noe Norge er generelt, selvsagt ikke alle men en stor del..

Endret av Dani46
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Ser at slik avstemmingen er sålangt så mener halvparten av de som har stemt at norge er like bra/dårlig eller verre enn andre land. Det bør jo være et tankekors at mens politikerne fremstiller norge som verdens beste land, og ihvertfall bedre enn andre land, så er kun halvparten enige.

 

Kanskje på tide at politikerne tar en realitetssjekk?

Lenke til kommentar

Jeg vil bare bli kvitt den følelsen av at jeg har på håndjern her i Norge, staten skal alltid bestemme for meg som om jeg er en baby..Det er en ekle følelse..

 

Et land som lar staten formynde er et tydelig tegn på en land med en befolking som er på Engelsk complaisant med det at de lukker øynene for andres problemer å stiller ikke opp for andres kamper og de er ikke minst egosentriske..Noe Norge er generelt, selvsagt ikke alle men en stor del..

Skjønner hva du mener, jeg var i USA på ferie og kunne se hvor fritt folk hadde det.

Pensjonister (både gamle kjerringer og menn) som kjører harley davidson og andre store sykler, på flotte 5 felts veier UTEN hjelm (ikke påbudt), og sikkert med en pistol i lomma for å kunne forsvare seg selv. Vi synes sikkert det er morsomt, men det burde vært normalt at man bestemmer over seg selv.

Det er eksempel på følelsen av friheten som vi ikke har. Her er alt ulovlig, dyrt, strengt og trangsynt.

Jeg blir kvalm når jeg ser såkalte "politimenn" gjemme seg i buskene og måler farten, og bøttlegger uskyldige folk som kjører 10-20km for fort for mange tusen kroner.

Fy fader for noen pyser, skal du finne skikkelig politimenn som du føler deg trygg med så er USA et bra eksempel. Norske regjeringen slipper inn hundrevis av kriminielle forbi grensa uten noe særlige kontroller, som tar de Norske sine jobber(yngre norske arbeidsledige folk som leter etter lette jobber er selfølgelig stort sett opptatt av utlendinger. Eller øst-europeere som voldtar, raner butikker, og private eiendeler/hus, hvor alle saker blir henlagt, mens politiet står å bøtelegger og anmelder ola nordmann for å ha kjørt 20km for fort, eller anmelder fulle folk som pisser på gaten, TRAGISK.

 

Veistandarden og bilparken i Norge er til å le av, så mange gamle farlige biler som ikke hører hjemme i det helle tatt i rikt land. Og nei det er ikke bare unge folk som kjører gamle biler. Biler som er 5år gamle eller eldre blir sett på som vrak nede i f.eks. Polen, og jeg ser flere nyere biler der enn her. Fjern avgiften på bensin, engangsavgiften på biler og skatter generelt så folk får leve normalt som resten i verden. Når jeg var i USA så kunne jeg omtrent ikke se noen biler eldre enn 2000, kanskje ikke så rart i når en bil som koster 300.000kr her koster 100.000kr der borte.

Hvorfor skal en bil som koster 150.000kr i USA/europa koste f.eks. 150.000kr mer i bare avgifter, er det for at folk ikke skal kjøpe nyere biler men risikere livet sitt i gamle biler? Javel, for et land vi bor i, vi må være skikkelige stolte og feire 17mai med glede...

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Problemet med USA er at den som har mest penger, vinner. Nesten uansett hva, du kan kjøpe deg fri fra alt og alle. Det er sansynligvis relativt mye du kan kjøpe deg fri fra i Norge også, men USA er litt mer ekstremt der.

 

 

Hva "vinner" amerikaner med penger? Hvor mange penger må du ha å "vinne"? Hvorfor flytter mer europeere til USA enn omvendt?

Lenke til kommentar

Stem FRP! så ordner alt seg.

Det var det mange som sa på forrige valg også, problemet er at de fleste gjennomsnittelige folk er fornøyd som de er da de sikkert har godt med penger og stemmer på det som er nå og gir faen.

Skulle FRP av et mirakel vinne en dag, så blir det vanskelig for dem å endre noe i det helle tatt da de andre partiene kommer til å motarbeide dem konstant pg.a. høyere makt.

Lenke til kommentar

Mye dårlig med Norge, men det er bare bagateller. Vi er best der det gjelder.

 

Verdens beste land.

 

frihet er ikke gjeldene i hva du anser som verdens beste land, det mangler UTEN tvil i Norge..

 

nordmenn er så kjipe, er ikke mange år man skal tilbake så var det uvanlig at nordmenn ga klemmer til hverandre, man stod rak rygget med håndhilsen.

 

dette henger igjen, lever man 100% i de normene satt av den Norske regjeringen så er sikkert Norge et jævlig bra land å bo i..

Endret av Dani46
Lenke til kommentar

Jeg vil bare bli kvitt den følelsen av at jeg har på håndjern her i Norge, staten skal alltid bestemme for meg som om jeg er en baby..Det er en ekle følelse..

 

Et land som lar staten formynde er et tydelig tegn på en land med en befolking som er på Engelsk complaisant med det at de lukker øynene for andres problemer å stiller ikke opp for andres kamper og de er ikke minst egosentriske..Noe Norge er generelt, selvsagt ikke alle men en stor del..

[...]

Jeg blir kvalm når jeg ser såkalte "politimenn" gjemme seg i buskene og måler farten, og bøttlegger uskyldige folk som kjører 10-20km for fort for mange tusen kroner.

Fy fader for noen pyser, skal du finne skikkelig politimenn som du føler deg trygg med så er USA et bra eksempel. [...] mens politiet står å bøtelegger og anmelder ola nordmann for å ha kjørt 20km for fort, eller anmelder fulle folk som pisser på gaten, TRAGISK.

 

Veistandarden og bilparken i Norge er til å le av, så mange gamle farlige biler som ikke hører hjemme i det helle tatt i rikt land. [...]

 

Jeg kjørte fra hjembyen min til byen jeg bor i i går kveld. Jeg har en eldre bil, så kjørte ikke fort. En ting jeg merker er at det er litt vanskelig å holde helt jevn fart, så hender jeg bikker over til 5- 6 km/t for fort uten at jeg merker det.

 

Det er en strekning mellom min hjemby og byen jeg altså bor i, hvor de har lagt til en strekning på ca 700 meter med tofelts og midteler. Her er det fremdeles 80, men de fleste pleier å svinge opp i hundre hvis det ikke er andre biler der. I går kveld var det en som sikkert gjorde dette. Jeg kunne se at han ikke kjørte latterlig fort, men lå som sagt anslagsvis i 100 på denne strekningen.

 

Jeg kjørte i motsatt kjørefelt, og så at en sivil politibil tydeligvis hadde ligget bak ham og målt, og stoppet ham. De var helt alene på veien, det er to felts vei, OG det er midtdeler. En stakkars mann prøvde sikkert bare å kjøre mer effektivt mens det var trygt (resten av veien er bokstavelig talt livsfarlig), og han ble stoppa. Hvis han kjørte i 95 (som jeg har konkludert med) fikk han vel 5000 - 7000 i bot.

 

Jeg så dette, og fikk heeeelt noia. Jeg fikk klump i halsen, så hyppig i speilet, var nervøs og vurderte å stoppe bilen og ta en pause på noen timer. Jeg har overhodet ikke råd til å betale bot, ettersom dette får SVÆRT store følger for meg. Jeg følte meg bundet, og pustet lettet ut da jeg var fremme.

 

Følte meg som en kriminell. Har ikke gjort noe ulovlig.

Lenke til kommentar

Jeg vil bare bli kvitt den følelsen av at jeg har på håndjern her i Norge, staten skal alltid bestemme for meg som om jeg er en baby..Det er en ekle følelse..

 

Et land som lar staten formynde er et tydelig tegn på en land med en befolking som er på Engelsk complaisant med det at de lukker øynene for andres problemer å stiller ikke opp for andres kamper og de er ikke minst egosentriske..Noe Norge er generelt, selvsagt ikke alle men en stor del..

Skjønner hva du mener, jeg var i USA på ferie og kunne se hvor fritt folk hadde det.

Pensjonister (både gamle kjerringer og menn) som kjører harley davidson og andre store sykler, på flotte 5 felts veier UTEN hjelm (ikke påbudt), og sikkert med en pistol i lomma for å kunne forsvare seg selv. Vi synes sikkert det er morsomt, men det burde vært normalt at man bestemmer over seg selv.

Det er eksempel på følelsen av friheten som vi ikke har. Her er alt ulovlig, dyrt, strengt og trangsynt.

Jeg blir kvalm når jeg ser såkalte "politimenn" gjemme seg i buskene og måler farten, og bøttlegger uskyldige folk som kjører 10-20km for fort for mange tusen kroner.

Fy fader for noen pyser, skal du finne skikkelig politimenn som du føler deg trygg med så er USA et bra eksempel. Norske regjeringen slipper inn hundrevis av kriminielle forbi grensa uten noe særlige kontroller, som tar de Norske sine jobber(yngre norske arbeidsledige folk som leter etter lette jobber er selfølgelig stort sett opptatt av utlendinger. Eller øst-europeere som voldtar, raner butikker, og private eiendeler/hus, hvor alle saker blir henlagt, mens politiet står å bøtelegger og anmelder ola nordmann for å ha kjørt 20km for fort, eller anmelder fulle folk som pisser på gaten, TRAGISK.

 

Beklager, du kommer nok ikke til å føle deg fri i USA heller, det er nemlig påbudt med sikkerhetsbelte i biler. Fy faen for et overtramp av personlig frihet!

 

Og om du tror at politiet i USA ikke kaster folk i fengsel for det minste påskudd de kan finne så har du vel egentlig gått glipp av ganske mye.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Norge er et fint land. Skattenivået er litt høyt, men syns det er greit med tanke på godene vi har her kontra Nigeria og andre plasser.

 

En av tingene jeg ikke liker er alle føringene vi får presset og påtvunget oss. Lover og regler mot alt som er gøy og artig. Meningsløse miljøavgifter på bil og kjøretøy.

 

Også er det den dårlige innvandringspolitikken da.

 

Bortsett fra dette er vel Norge stort sett bra, selvfølgelig mye som kunne vært bedre, men stort sett veldig bra!

Lenke til kommentar

Friheten til å ta egne valg er noe man mangler i Norge og noe som ødelegger for gleden i livet for meg, jeg greier ikke glede meg over leve i noe som for meg virker som et stort åpent fengsel..

 

Er jo en del som ikke engang har smakt frihet de har bare levd i en boble ifra fødsel,skole så ut i 8-16 jobb..De har aldri stilt spørsmål til hva,hvorfor,hvem osv, de ble doktrinært ifra første år på skolen å kom seg aldri utifra den påtvunget kunnskapen skolen ga..

Lenke til kommentar

Vi har tydeligvis forskjellig syn på hva frihet er. I norge har alle de samme mulighetene fra fødselen av. De kan bli hva de vil, gå på hvilken skole de vil. Staten hjelper deg hele veien. I norge er vi alle fri, nettopp pga sosialdemokratiet. Jeg vil ikke leve i et land hvor frihet koster penger.

Lenke til kommentar

Vi har tydeligvis forskjellig syn på hva frihet er. I norge har alle de samme mulighetene fra fødselen av. De kan bli hva de vil, gå på hvilken skole de vil. Staten hjelper deg hele veien. I norge er vi alle fri, nettopp pga sosialdemokratiet. Jeg vil ikke leve i et land hvor frihet koster penger.

nei, du er bare tydeligvis hjernevasket på hva frihet innebærer.

merker du ordet "egne" som eks egne valg.

Lenke til kommentar

Det å kalle alle som har et annet politisk syn enn deg selv for hjernevaskede er så utrolig barnslig.

du har bare et feil syn på hva frihet til egne valg er og forstår det ikke, du snakker om generell frihet som eks at du kan gå ut på gaten uten å bli arrestert.

ganske enkelt og ikke noe politisk med det..

Endret av Dani46
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...