Gå til innhold

Hva synes du om norge?


Gjest medlem-82119

  

95 stemmer

  1. 1. Hva synes du om norge?

    • Bedre enn andre land
      45
    • Hverken bedre eller verre enn andre land
      32
    • Verre enn andre land
      18


Anbefalte innlegg

Min personlig mening.

 

Man trenger ikke snakke om velstand eller penger! Sjela er viktig enn det.

 

Norge er et land hvor finner du kjærlihget og fred

Norge er et land hvor folk smiler til deg fra hele hjertet!

Norge er et land hvor finner du ekte venner!

Norge er et land hvor politimenn beskytter deg uten frykt

Norge er et land hvor potiet banker ikke opp sine fanger!

Norge er et land hvor folk bryr seg ikk eom penger!

Norge er et land hvor folk tenker og tror på kjærlighet og vennskap!

Norge er et land hvor sola skinner med glede til hver som er alene!

 

Vi utlendinger synes sola er i Norge best og derfor er skogene og fjell i Norge so eventyrlig fine og tilrekkende så!

Dette landet og folket her er dine beste venner om du trenger dem!

De spør deg aldri til seg selv men de spør når og hvor!

De stiller opp uten p tenke på seg selv!

Derfor alle i verden elsker Norge!

 

Og til dem som enda ikke tror på ekte kjærlighet ikke beskyld meg for smisk eller noe sånt,

Jeg har ingen kontroll over hjertet mitt og rennede tanker, de her ordene kommer fra hjertet som goluktede bladene fra vakre roser ...

 

Noen kan hate meg og banke opp, ikke håp jeg slår ikke tilbake, jeg bare smiler til deg fra hele gjertet mitt. Og vil si til deg en ting kjære vene: verden er bedre sted hvis du smiler til ham med en sjel ...

Endret av vestenersnill
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Før jeg flyttet hit

Elsket jeg å bruke opp penger

Å tøffe seg foran fine damer

Kjøre biler å vise muskler

Dyre klær og sånne tull

Men har i Norge møtt jeg folk som "lever" i sjøen"

Her i Norge lært jeg meg å snakke med fisker og krabber

Her i Norge lært jeg meg å høre tre i skogen synge

Her i Norge lært jeg å smile tilbake ...

Lenke til kommentar

Jeg synes Norge krenker min personlige frihet og legger en demper for ambisjoner, men det rettferdiggjøres med det sosiale sikkerhetsnettet, åpne regjeringen og rettferdigheten vi har i landet vårt.

 

Det spørs hva du definerer som et bra land. Det er ikke det ideelle landet for meg, men en subjektiv vurdering ville konkludert med at Norge er et veldig godt land.

Lenke til kommentar

Jeg synes Norge er et fryktelig kaldt land, mao noe som gjør meg deprimert og sint over at jeg må være her. Norge har begrenset ytringsfrihet, ikke like sosialdemokratiet er fyfy. Jeg synes Norge legger begrensninger på min arbeidsfrihet og mulighet til å tjene masse penger. Jeg synes Norge har altfor mange lattelig regler(åpningstider, hvor høyt det går ann å bygge). Jeg synes nordmenn har en veldig venstrevridd måte å tenke på.

 

Jeg synes Norge er veldig koselig om sommeren, spesielt Oslo er en fin sommerby. Jeg synes nordmenn er relativt attraktive i forhold til andre folkegrupper(briter, huff huff :sick: ). Jeg synes alkohol-kulturen her er helt grei, vi burde kanskje vært litt mer som britene, ellers er det fint.

 

Norge er et helt greit land, men veldig trangt på mange måter. Det er mange land jeg heller ville bodd i.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Min personlig mening.

 

Man trenger ikke snakke om velstand eller penger! Sjela er viktig enn det.

 

Norge er et land hvor finner du kjærlihget og fred

Norge er et land hvor folk smiler til deg fra hele hjertet!

Norge er et land hvor finner du ekte venner!

Norge er et land hvor politimenn beskytter deg uten frykt

Norge er et land hvor potiet banker ikke opp sine fanger!

Norge er et land hvor folk bryr seg ikk eom penger!

Norge er et land hvor folk tenker og tror på kjærlighet og vennskap!

Norge er et land hvor sola skinner med glede til hver som er alene!

 

Vi utlendinger synes sola er i Norge best og derfor er skogene og fjell i Norge so eventyrlig fine og tilrekkende så!

Dette landet og folket her er dine beste venner om du trenger dem!

De spør deg aldri til seg selv men de spør når og hvor!

De stiller opp uten p tenke på seg selv!

Derfor alle i verden elsker Norge!

 

Og til dem som enda ikke tror på ekte kjærlighet ikke beskyld meg for smisk eller noe sånt,

Jeg har ingen kontroll over hjertet mitt og rennede tanker, de her ordene kommer fra hjertet som goluktede bladene fra vakre roser ...

 

Noen kan hate meg og banke opp, ikke håp jeg slår ikke tilbake, jeg bare smiler til deg fra hele gjertet mitt. Og vil si til deg en ting kjære vene: verden er bedre sted hvis du smiler til ham med en sjel ...

 

Jeezes.. her var det mye sprøyt! 7 av de 8 punktene du satte opp er direkte feilaktige! Dette kan jeg vise til med kilder, men gidder ikke fordi innlegget ditt var på trynet :nei2:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

  1. Jeg synes Norge er et fryktelig kaldt land, mao noe som gjør meg deprimert og sint over at jeg må være her.
  2. Norge har begrenset ytringsfrihet, ikke like sosialdemokratiet er fyfy.
  3. Jeg synes alkohol-kulturen her er helt grei, vi burde kanskje vært litt mer som britene, ellers er det fint.

 

Sorry at jeg omstrukturerte innlegget ditt, men:

1 - Helt enig! Godt poeng. Dette er nok noe av grunnen til at folk rett og slett er deprimerte. Selvmordsstastikken i Norge er klart høyest under mørketiden, spesielt i Nord- Norge.

2 - Hva mener du med begrenset ytringsfrihet?

3 - Hvorfor mener du at mer alkohol er bra (hvis det er det du mener)? Sier ikke at jeg er uenig, jeg bare lurer.

Lenke til kommentar
  1. Jeg synes Norge er et fryktelig kaldt land, mao noe som gjør meg deprimert og sint over at jeg må være her.
  2. Norge har begrenset ytringsfrihet, ikke like sosialdemokratiet er fyfy.
  3. Jeg synes alkohol-kulturen her er helt grei, vi burde kanskje vært litt mer som britene, ellers er det fint.

 

Sorry at jeg omstrukturerte innlegget ditt, men:

1 - Helt enig! Godt poeng. Dette er nok noe av grunnen til at folk rett og slett er deprimerte. Selvmordsstastikken i Norge er klart høyest under mørketiden, spesielt i Nord- Norge.

2 - Hva mener du med begrenset ytringsfrihet?

3 - Hvorfor mener du at mer alkohol er bra (hvis det er det du mener)? Sier ikke at jeg er uenig, jeg bare lurer.

 

Med begrenset ytringsfrihet mener jeg at nordmenn flest er fryktelig glad i hvordan Norge er idag, og er lite mottagelig for kritikk. Jeg merker ihvertfall at amerikanere og briter er mer åpene for kritikk og andre meninger enn det nordmenn har, og at takhøyden for alternative meninger er høyere i andre land.

 

Jeg mener vel egentlig at jeg ikke har så mye imot drikkekulturen her til lands, har egentlig ikke noe imot at folk drikker seg helt drita. Samtidig hadde det vært fint om vi også hadde blitt flinkere til å drikke i moderate mengder, slik som briter, som har en veldig koselig pubkultur.

Lenke til kommentar
  1. Jeg synes Norge er et fryktelig kaldt land, mao noe som gjør meg deprimert og sint over at jeg må være her.
  2. Norge har begrenset ytringsfrihet, ikke like sosialdemokratiet er fyfy.
  3. Jeg synes alkohol-kulturen her er helt grei, vi burde kanskje vært litt mer som britene, ellers er det fint.

 

Sorry at jeg omstrukturerte innlegget ditt, men:

1 - Helt enig! Godt poeng. Dette er nok noe av grunnen til at folk rett og slett er deprimerte. Selvmordsstastikken i Norge er klart høyest under mørketiden, spesielt i Nord- Norge.

2 - Hva mener du med begrenset ytringsfrihet?

3 - Hvorfor mener du at mer alkohol er bra (hvis det er det du mener)? Sier ikke at jeg er uenig, jeg bare lurer.

 

Med begrenset ytringsfrihet mener jeg at nordmenn flest er fryktelig glad i hvordan Norge er idag, og er lite mottagelig for kritikk. Jeg merker ihvertfall at amerikanere og briter er mer åpene for kritikk og andre meninger enn det nordmenn har, og at takhøyden for alternative meninger er høyere i andre land.

 

Jeg mener vel egentlig at jeg ikke har så mye imot drikkekulturen her til lands, har egentlig ikke noe imot at folk drikker seg helt drita. Samtidig hadde det vært fint om vi også hadde blitt flinkere til å drikke i moderate mengder, slik som briter, som har en veldig koselig pubkultur.

 

Jeg er enig i at det er kaldt og surt store deler av året, men jeg tror ikke du vet hva ytringsfrihet betyr.

 

Angående alkohol-kultur så forstår jeg heller ikke hva du mener. Jeg har nå bodd i Wales (Storbritannia) siden september, og har ikke merket noe forskjell mellom helgefylla her og i Norge, foruten om at det faktisk er mulig å starte i byen uten å tømme lommeboka. Tro meg, det er like mye rølpefylla blandt ungdommen her som i Norge.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Norge; navlebeskuende, radikalfeministisk og uniformert.

På den positive siden er det et godt land for barn å vokse opp.

 

Jeg vil ikke være så skråsikker på det... De høye skillsmissetallene, den omfattende barnepsykiatrien, det sjokkerende høye tallet med tenåringer som driver med selvskading osv, osv. tyder på noe annet.

Dette lukker man helst øynene for.

 

Disse problemene eksisterer i alle deler av verden. Kan selvsagt kun prate for min egen del, men familiære impulser fra andre land enn dette landet, samt en haug med venner som kommer fra vidt forskjellige land som Nederland, Russland, Iran, Israel så er det noe som er felles for oss angående synet på Norge. Momentet at det å få barn i dette landet har man veldig mange goder, som enten ikke eksisterer andre steder eller er langt dårligere enn norske.

Endret av norskgoy
Lenke til kommentar

Å støtte noen få forslag fordi sittende regjering er en mindretallsregjering kan ikke kalles makt. FrP har ikke på noen som helst måte fått gjennomslag for sin politikk. That`s a fact!

 

Å støtte statsbudsjett er ikke bare å støtte "noen forslag". Statsbudsjettet er "the one", om man vil ha utøvende makt i dette landet.

 

Forbud mot hijab handler nettopp om frihet for kvinnene det gjelder, men måten du formulere det på blir bare alt for usaklig til at jeg gidder å utdype noe videre..

 

 

AAaaah. Du tar en Bergstø altså.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at det er kaldt og surt store deler av året, men jeg tror ikke du vet hva ytringsfrihet betyr.

 

Angående alkohol-kultur så forstår jeg heller ikke hva du mener. Jeg har nå bodd i Wales (Storbritannia) siden september, og har ikke merket noe forskjell mellom helgefylla her og i Norge, foruten om at det faktisk er mulig å starte i byen uten å tømme lommeboka. Tro meg, det er like mye rølpefylla blandt ungdommen her som i Norge.

 

Deg om det, jeg synes det er problem at mange meninger i Norge ikke er akseptert. Det går riktignok ikke under noen lovgiving, men slik jeg ser det er det et problem og mangel på ytringsfrihet. Spesielt ille er det når vi har en statskanal som fronter dette.

 

Det er like mye fyll der, men etter min erfaring er også briter flinkere til å bare sette seg ned på en pub og ta en øl. Nordmenn er veldig enten eller. Enten er det flatfyll i helgen, ellers er du alkis hvis du tar et glass vin til maten i ukedagene.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at det er kaldt og surt store deler av året, men jeg tror ikke du vet hva ytringsfrihet betyr.

 

Angående alkohol-kultur så forstår jeg heller ikke hva du mener. Jeg har nå bodd i Wales (Storbritannia) siden september, og har ikke merket noe forskjell mellom helgefylla her og i Norge, foruten om at det faktisk er mulig å starte i byen uten å tømme lommeboka. Tro meg, det er like mye rølpefylla blandt ungdommen her som i Norge.

 

Deg om det, jeg synes det er problem at mange meninger i Norge ikke er akseptert. Det går riktignok ikke under noen lovgiving, men slik jeg ser det er det et problem og mangel på ytringsfrihet. Spesielt ille er det når vi har en statskanal som fronter dette.

 

Det er like mye fyll der, men etter min erfaring er også briter flinkere til å bare sette seg ned på en pub og ta en øl. Nordmenn er veldig enten eller. Enten er det flatfyll i helgen, ellers er du alkis hvis du tar et glass vin til maten i ukedagene.

 

Kan du utdype hva du mener med mangel på ytringsfrihet?

 

Det er forøvrig mange flere alkoholikere her til lands enn i Norge, og jeg vil ikke si meg enig i at det er mer vanlig å "ta seg en øl". Jeg vet om flere gjengangere (les: alkoholikere) som jevnlig kommer til en av pubbene for å drikke mer enn bare en øl. Jeg vet hva du mener når du sier at det går an å ta seg en øl på pubben her, men det er bare et tillegg til noe som jeg betrakter som flatfyll.

 

Statistikk forteller ikke naturligvis sannheten, men det forsterker det jeg sier om den britiske drikkekulturen:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_alcohol_consumption

Lenke til kommentar

Kan du utdype hva du mener med mangel på ytringsfrihet?

 

Du kan jo til eksempel forsøke å stå på Karl Johan og forklare hvor viktig det er å bevare Norges identitet og etniske egenart.

 

Det tar sikkert ikke mange minuttene før en eller annen på ytterste venstrefløy vil uttrykke sin misnøye i form av voldelige argumenter... Vi så jo det samme i Hellas her om dagen... Man skal ikke ha lov å tenke på et lands fremtid dersom det ikke innbefatter fortsatt strøm av fremmede.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Kan du utdype hva du mener med mangel på ytringsfrihet?

 

Det er forøvrig mange flere alkoholikere her til lands enn i Norge, og jeg vil ikke si meg enig i at det er mer vanlig å "ta seg en øl". Jeg vet om flere gjengangere (les: alkoholikere) som jevnlig kommer til en av pubbene for å drikke mer enn bare en øl. Jeg vet hva du mener når du sier at det går an å ta seg en øl på pubben her, men det er bare et tillegg til noe som jeg betrakter som flatfyll.

 

Statistikk forteller ikke naturligvis sannheten, men det forsterker det jeg sier om den britiske drikkekulturen:

http://en.wikipedia....hol_consumption

 

På ungdomsskolen husker jeg at læreren satt på Micheal Moore film. Det var for å vise hvor forferdelig USA var, og hvor viktig det var med offentlig helsevesen slik vi har i Norge. Micheal Moore er en like stor løgner som Fox News, men læreren vår valgte likevel førstnevnte fordi det passer inn i det vedtatte synet til nordmenn. Det er også noe jeg merker i det offentlige og privat at nordmenn har veldig lite tolleranse for andre meninger, hvis du ikke holder deg innenfor de vedtatte rammene som som ligger i grunnsynet til de fleste nordmenn skuler de stygt på deg. Og igjennom skole og media får vite hva som er riktig, og dette forplanter seg videre i befolkningen. Slik jeg ser det er det mangel på ytringsfrihet.

 

Vel, jeg tror ikke vi kommer til å bli enig på det siste. Mine erfaringer er nok noe anderledes enn dine. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg elsker mitt land, så langt er feilene jeg personlig har oppdaget med det resultatet av enkeltpersoner og ikke samfunnet som helhet eller systemet.

 

Jeg er noe misfornøyd med parlamentarismen som ikke er innfelt i grunnloven og hvordan kongens makt, så klar og tydelig i grunnloven, har blitt perversert ned til intet.

 

Vi har gode grunner til å være stolte av landet vårt for vi har et velferdsystem som hjelper de som er trengende, vi har gratis skolegang, (bor man hjemme eller jobber samtidig kan man i teorien ta 21 års utdannelse i Norge gratis; 21 år er ifra 1. klasse til en doktorgrad er ferdig), et helsesystem som er likt for alle, og hvor man har muligheten til å få nødvendig livreddende hjelp uansett inntekt. Det vi har å klage på her til lands er så sinnsykt ubetydelig sammenlignet med land som USA, Kina eller Russland (3 land med betydelig mer ressurser enn Norge). Vi har verdens høyeste lønninger, 4. høyest skattenivå, lavest kriminalitetsrate, (samtidig som vi har et veldig barmhjertig straffesystem), OG vi har oljen som istede på å sløse alt legger vi av en del av det til fremtidig bruk.

 

Dæven vi har det bra, og vi går bedre tider i møte ^^

 

-frank

Patriot, Nasjonalist, dvenskehater, innvandrings-støtter, rojalist, og monarkist, (åja, nå glemte jeg nesten de viktigste: LO-medlemm og AP-medlem) :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det er like mye fyll der, men etter min erfaring er også briter flinkere til å bare sette seg ned på en pub og ta en øl. Nordmenn er veldig enten eller. Enten er det flatfyll i helgen, ellers er du alkis hvis du tar et glass vin til maten i ukedagene.

Briter har på ingen måter bedre drikkekultur enn nordmenn. Har du noen sinne bodd i UK? Hvor har du egentlig dette fra?

Lenke til kommentar

Norge; navlebeskuende, radikalfeministisk og uniformert.

På den positive siden er det et godt land for barn å vokse opp.

 

Jeg vil ikke være så skråsikker på det... De høye skillsmissetallene, den omfattende barnepsykiatrien, det sjokkerende høye tallet med tenåringer som driver med selvskading osv, osv. tyder på noe annet.

Dette lukker man helst øynene for.

 

Disse problemene eksisterer i alle deler av verden. Kan selvsagt kun prate for min egen del, men familiære impulser fra andre land enn dette landet, samt en haug med venner som kommer fra vidt forskjellige land som Nederland, Russland, Iran, Israel så er det noe som er felles for oss angående synet på Norge. Momentet at det å få barn i dette landet har man veldig mange goder, som enten ikke eksisterer andre steder eller er langt dårligere enn norske.

 

Vel, bare siden mine egne foreldres ungdomstid, har det vært en ekstrem økning i disse problemene blant barn og ungdom. Selvskading for eksempel. Det at de samme symptomene forekommer i andre land med moderniserte strukturer som mer eller mindre minner om Norge (på noen punkter ihvertfall), er på ingen måte noen unnskyldning.

At disse problemene eskalerer til de grader, tyder ikke på at det moderne norske samfunnet er noe bra for barn og ungdom å vokse opp i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...