Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

bygget stasjonær, dårlig skjerm eller gpu?

Anbefalte innlegg

Hei

bygget en stasjonær pc for et år siden nå, men i det siste har jeg hatt problemer med å starte pcen. noen ganger er det bare svart skjerm og jeg må åpne kabinettet og ta ut og inn eller vri litt på strømkablene til skjermkortet, så starter den normalt etterpå.

Det har også begynt å bli noe jeg tror er "Screen flickering". Det er på en måte svarte/mørke streker som blinker nedover skjermen. Har testet med HDMI til tven min og det funker helt greit.

Vet ikke om disse problemene henger sammen da.

Takker for svar!

Mvh skyrim1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du sikker på at det er rett type strømkabel som står i skjermkortet? Virker mistenkelig at du må bevege på kablene for at problemet skal løse seg.

Du sier at svarte/mørke streker blinker nedover skjermen. Det første jeg tenker da er artifacts. Har du clocket kortet? Er det fult av støv? Sitter kjøleren ordentlig?

Lenke til kommentar

Når jeg bruker begrepet "artifacts" så snakker i alle fall jeg om "digitale" bildefeil som oppstår i elektronikken i kortet, i stedet for i kablingen eller kontaktene. Slik som for eksempel her:

http://www.playtool.com/pages/artifacts/screen0032fh.jpg

Dette er riktig nok et ekstremt eksempel, men jeg håper du forstår forskjellen på en feil som dette, og en feil som for eksempel er at kabelen din er bare halvveis plugget inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...