skyrim1 Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Hei bygget en stasjonær pc for et år siden nå, men i det siste har jeg hatt problemer med å starte pcen. noen ganger er det bare svart skjerm og jeg må åpne kabinettet og ta ut og inn eller vri litt på strømkablene til skjermkortet, så starter den normalt etterpå. Det har også begynt å bli noe jeg tror er "Screen flickering". Det er på en måte svarte/mørke streker som blinker nedover skjermen. Har testet med HDMI til tven min og det funker helt greit. Vet ikke om disse problemene henger sammen da. Takker for svar! Mvh skyrim1 Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Er du sikker på at det er rett type strømkabel som står i skjermkortet? Virker mistenkelig at du må bevege på kablene for at problemet skal løse seg. Du sier at svarte/mørke streker blinker nedover skjermen. Det første jeg tenker da er artifacts. Har du clocket kortet? Er det fult av støv? Sitter kjøleren ordentlig? Lenke til kommentar
skyrim1 Skrevet 8. april 2012 Forfatter Del Skrevet 8. april 2012 ja det er rette kabler, det står PCIe på dem. kortet er fabrikkoverklokka. det er dette: http://www.gigabyte.no/products/page/vga/gv-n570oc-13i/ Jeg vet desverre ikke hva artifacts er da. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Når jeg bruker begrepet "artifacts" så snakker i alle fall jeg om "digitale" bildefeil som oppstår i elektronikken i kortet, i stedet for i kablingen eller kontaktene. Slik som for eksempel her: http://www.playtool.com/pages/artifacts/screen0032fh.jpg Dette er riktig nok et ekstremt eksempel, men jeg håper du forstår forskjellen på en feil som dette, og en feil som for eksempel er at kabelen din er bare halvveis plugget inn. Lenke til kommentar
skyrim1 Skrevet 8. april 2012 Forfatter Del Skrevet 8. april 2012 ok, da er det ikke artifact ihvertfall. det er små, mørke blink som er konstant, men bilde er helt fint og ikke noe lag i spill. Blinkingen er kanskje på 5-10 blink sekundet. Lenke til kommentar
skyrim1 Skrevet 8. april 2012 Forfatter Del Skrevet 8. april 2012 Jeg tror det er skjermkortet som er noe feil med så burde jeg RMA det? vet ikke hvordan man gjør det da, jeg kjøptet kortet på dustinhome for akkuratt et år siden 14.04.2012 Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Ring dustin da. RMA betyr rett og slett å lage en sak til produsenten og be de reparere det. Lenke til kommentar
skyrim1 Skrevet 8. april 2012 Forfatter Del Skrevet 8. april 2012 er ikke RMA å sende kortet til produsenten, som er Gigabyte og så får man et nytt? jeg har sendt melding til dustin og gigabyte om dette. Venter på svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå