redig Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 jeg er ute etter to stk. 19", som ikke kan koste mer en 2000 pr stk. Noen som mener noe om dette? Jeg skal redigere film, er opptatt av stor arbeidsflate, men er usikker på om jeg kanske heller skal kjøpe en skjerm, da til rundt 4000? Dem blir råere, ingen tvil, men hvis jeg kjøper to billige blir arbeidsflaten større.... Derfor spørmålet, - om noen vet om et varp ville jeg blitt lykkelig 8) Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Jeg kjøper crt skjermer fra jmdata.as, rett og slett fordi du får veldig mye skjerm for pengene der. De selger brukte skjermer som er overhalt og med garanti. ta en titt på www.jmdata.as, eventuelt send de en mail og forklar hva du vil ha, kan godt hende de har noe som kan virke interessant :wink: Selv kjøpte jeg en Eizo F930 21" derifra for 3200,- Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Som vanlig vil jeg anbefale HYUNDAI F910, rett og slett fordi DETTE er MYE skjerm for pengene! (Ordentlig flatscreen, mulighet for BNC-kabel, gode farger, gode oppløsninger og Hz-rates, osv...) 1953,- i dag, tydeligvis, hos PSData. http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=942...lAction=details Eller så må du nok betale betydelig mer... (Og nei, Q910 er LANGTIFRA bedre, selv om den ser mer fancy ut og koster litt mer.) Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Er enig i at det er uten tvil ekstremt mye skjerm for pengene (snakker om Hyundail skjermen), men jeg har lest så mye positivt og negativt om den, vurderte den selv for en mnd. tid siden, var så "|-|" langt fra å kjøpe men valgte heller å spytte inn en tusing ekstra og få noe jeg VET er bra. Men for all del, lite tvil om at den har imponerende spesifikasjoner til den prisen. Hadde sett etter en test av den og søkt om den i forumet før jeg bestemte meg. Er kjedelig å bruke 4000,- på 2 skjermer du ikke blir fornøyd med Tror også mange av de som er missfornøyd er unaturlig kresene. Pr. dags dato så har ikke bnc den helt store fordelen på korte kabler etter hva jeg vet, bruker bnc selv, så en svak forskjell i meget høye oppløsninger (1600x1200@100/85hz), men det var ikke mye.. Så mitt råd blir da: 1. Ta en titt på www.jmdata.as og se først. (Personlig råd) 2. Søk på forumet før du kjøper Hyundaien og gjør deg opp en mening før du handler. 3. Vil du ha 2 stk nye skjermer så hersker det liten tvil om hvem du burde velge iforhold til prisen. Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Jeg har både en p910 og en f910 Hyundai. Jeg har brukt f910en i sånn nesten to mnd, og p910en siden mars, og har ikke noe som helst å utsette på disse. Bruker også helt vanlige vga kabler, koblet til, for tiden, på begge maskinene, ATI rage Pro kort. Jeg har og en kamerat som har en Hyundai p910 og han har heller ikke noe som helst å utsette på den, så jeg sier meg enig med The_ruthless her, Hyundai er mye skjerm for pengene. Lenke til kommentar
redig Skrevet 25. august 2003 Forfatter Del Skrevet 25. august 2003 ViewSonic P220f 22" koster 4495 hos dell... Eller er Phillips' 22" 202P bedre? jeg mener, kanskje er det et alternativ heller å gå for en av disse?[/url] Lenke til kommentar
nåvi Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Og nei, Q910 er LANGTIFRA bedre, selv om den ser mer fancy ut og koster litt mer. Så F910 er et bedre valg mener du? Hvis du ser bortifra pris. Tenker kun kvalitet. Og hva er forskjellen egentlig? Har sammenlignet spesifikasjoner og klarer ikke finne noen store forskjeller... Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Så F910 er et bedre valg mener du? Hvis du ser bortifra pris. Tenker kun kvalitet. Og hva er forskjellen egentlig? Har sammenlignet spesifikasjoner og klarer ikke finne noen store forskjeller... Forskjeller Billedflate. F910 er en flatscreen, mens Q910 er DynaFlat-X. Sistnevnte er ikke FLAT skjermflate, med bøyd billedflate med sinnsykt mye glass over, sånn at det virker flatt og sånn at du får en bisarr og litt ekkel 3D-følelse, som ikke skal være der. Kabler. På F910 kan du bytte kabel, og du kan i tillegg benytte en BNC-kabel. På Q910 er kabelen fast, og du kan ikke benytte BNC-kabel... Ellers er bildekvaliteten noget bedre på F910, og den er bedre å jobbe med over lengre tid. Så, med mindre du blir veldig opphisset av Q910's grelle design, så er valget klart. Lenke til kommentar
Mr. Candyman Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 the_ruthless: Ser hva du skriver, og du argumenterer bra. Jeg trodde det var en flat skjerm, og hadde tenkt å kjøpe den, fordi den er liten, bra og billig. Men nå lurer jeg på om jeg heller skal ha F910. Men....hvorfor har hw.no anbefalt Q910 til spillere isteden for å anbefale F910? Under anbefalinger til "spilleren"? Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Ikke det at jeg vet noe om den spesifikke saken, men kan anta at det er fordi at Q910 ser mer "spaced" ut enn F910, og er derfor litt mer gøy å ha med på LAN's og sånt. (Det er jo tross alt litt gøy med en skjerm som er annerledes...) Utenkelig at det er noen annen grunn. F910 er overlegen på alle andre vis. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Men....hvorfor har hw.no anbefalt Q910 til spillere isteden for å anbefale F910? Under anbefalinger til "spilleren"? Personlig tror jeg det skyldes dårlig research, noe som preger hele anbefalingsseksjonen igrunn. Om du tror anbefalingene bygger på egenerfaringer de har så tar du feil. Anbefalingene blir gjort etter å ha lest et par-tre reviews. Jeg har til og med observert at det er blitt spurt på IRC om noen har tips til produkter dem kunne anbefale i diverse kategorier og klasser. At det blir gjor dårlig research viser jo egentlig anbefalinga av den skjermen. HW.no skriver at den har flatt billedrør. Det er faktafeil. Videre har HW.no anbefalt produkter som ikke har kommet på markedet enda. Greit nok at man "vet" noen produkter vil bli gode, men å anbefale dem? Jeg stoler hvertfall ikke mer på hw.no sine anbefalinger enn jeg gjør på enkeltbrukererfaringer her på forumet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå