Gå til innhold

Hva slags kamera kjøper du neste gang?

Hva slags kamera kjøper du neste gang?  

3 stemmer

1. 1. Hva slags kamera kjøper du neste gang?

• Digitalt speilrefleks
      37
    • Digitalt med elektronisk søker
      9
    • Digitalt kompaktkamera
      29
    • Filmbasert kamera
      3

Anbefalte innlegg

I det siste har det kommet mange spennende kameralanseringer. Valget mellom digitalt speilrefleks og kompakte high-end modeller med elektronisk søker blir stadig vanskeligere. Så hva slags type vil DU velge neste gang?

Med elektronisk søker mener vi kameraer med en liten LCD-skjerm der den optiske søkeren pleier å være, som HP photosmart 945, Minolta A1 og Fujifilm S5000.

Fint om dere kommer med kommentarer på hvilke modeller dere vurderer.

MLW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da jeg allerede har et speilreflekskamera i klassen 5-6k så har jeg egentlig bare behov for et billig digitalkamera. Kjøpte i dag et Sony DSC-P32 for å bruke til dokumentering på jobben.

Billig og forhåpentligvis ikke et dårlig kjøp....

Det neste blir nok videokamera med såpass høy oppløsning at det tar gode stillbilder i tillegg til video. Tror dette er fremtiden.

DrErling

Lenke til kommentar
Har A70 nå og synes 3x zoom blir alt for lite + at 2 mpx er litt i det minste laget.

A70 har vel 3mpxl?

Jeg ønsker meg Sony DSC-F828 (listepris 12.000kr), men det avhenger av at testene av kameraet blir gode. Tror nemlig at det kameraet kan bli et "røverkjøp" sammenlignet med 10D og 300D. Bare objektivet (T-optikk) på 28-200mm og største blender 2.0 ville jo kostet en formue alene til Canon kameraene. Her får man jo Sony sitt fine hologram AF-system, nightshot og 8 mpxl i tillegg.... At søkern blir av typen WYSIWYG (what you see is what you get) ser jeg ikke som noen bakdel (kanskje heller et pluss), hvis søkern er skarp og tydelig nok !

I tillegg hadde det passet bra med et A70 som kompakt-kamera !

Lenke til kommentar

Det blir nok en DSLR, da prisene begynner å bli overkommelige

for mannen i gata. Blir nok 99% sikkert en Canon, men innen jeg

har penger til å kjøpe et nytt (G3'n er bare 2 mnd) er det nok en

500D på markedet også :yes: Med den følge at 300D faller

såpass i pris at man kan få med 3 objektiver til 15.000,- (Håper vilt)

Lenke til kommentar

Det blir nok et kamera i samme gate som det jeg har nå, et Olympus C740. Årsaken er erfaringene med mitt gamle speilreflekskamera som har ligget i skuffen de siste årene.

Det er størrelse i forhold til funksjon som betyr noe for meg, så jeg tipper mitt neste kamera vil hete noe slikt som Olympus C 790 eller noe deromkring :-)

Lenke til kommentar

Har lenge vurdert kamera. Først havnet jeg S50, men leste mye om G5 og falt for dette. Canon 10D er jo en drøm, men litt dyrt og litt tungt. Så nå når 300D kom så ser dette ut til å bli mitt kjøp, da jeg har en del linser fra før. Dette kommer jeg til å savne på 300D:

-Vridbar LCD som på G5. Hvorfor har ikke speilrefleks dette? Slipper man å ligge med hodet i gjørma og ta bilder av soppen på undersiden.

-Super vidvinkel som 19mm er på 35mm kamera (10-12mm på digitalt som jeg håper kommer snart i 2 versjoner. En litt billig også)

-Rattet på baksiden på 10D

-blender og lukker info på toppen av kamera

-Sikkert mye annet også.

Lenke til kommentar

JEg har tidligere Canon EOS300, saa mitt neste kamera blir garantert EOS300D. Jeg har kikket paa D60 kameraet, men blir litt dyrt for meg. Her i Singapore saa vil nok prisen paa dette kameraet vere endel billigere enn i Norge.

I samme slengen, jeg kan godt tenke meg et Canon video kamera en gang i fremtiden, men det for jeg vente litt med :)

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

Hadde først olympus 2.o mpix og 10x zoom. Fant der etter ut at jeg trengte bedere bilde kvalitet. kjøpte så nikon coolpix 4500.

Nå har jeg tatt besluttningen om at dette er for stort og satser derfor på ett kompakt kamera som er lite og høy oppløsning.

Ixus 400.

Grunnen er enkel, ett lite kamera har man alltid med, i motsettning til ett som er så pass stort at det må ha egen bag.

Lenke til kommentar

Nå har jeg hatt Casio Exilim EX-M2 siden før jul, og er egentlig storfornøyd. Venter i spenning på den neste Exilim-lanseringen, og regner med jeg går for den slankeste løsningen (dette kameraet brukes stort sett kun til fest&moro).

Så er spørsmålet bare om jeg har samvittighet til å "dra en tynn en" mtp Lefdal sin idiotforsikring, en forsikring jeg selvfølgelig husket å tegne..

Lenke til kommentar

Har hatt et Ixus 400 i et par måneder nå og er skikkelig fornøyd. Slik jeg ser det nå vil et eventuelt neste kamera bli et med de samme kvaliteter, men enda lettere. En optio S eller Exilimsak med over 4 millioner pixler, og med en noe raskere autofokus. Jeg venter!!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...