trrunde Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Hei har en Saab 9-5 2003 modell med automat, igår når jeg kjørte til jobb la jeg merke til en rar "ulelyd" når jeg trykker på gassen, tenkte ikke noe mer over dette. Idag la jeg igjen merke til den samme lyden og når jeg prøver å aksellerere går ikke dette i stedet for legger jeg igjen MASSE hvit røyk på motorveien. Minutter senere begynner det å lyse på oljelampa og jeg stopper for å peile denne, men det virker som det er nok av olje. Noen forslag til hva som er galt? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 (endret) Sjekk om du har vann i oljen. Skru av lokket og håp at du ikke finner hvit gugge. I tillegg kan du prøve og lukte på eksosen og håpe den ikke lukter kjølevæske. Endret 8. april 2012 av Må jeg? Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 8. april 2012 Forfatter Del Skrevet 8. april 2012 Det lukter noe spesiellt av bilen, syns ikke det kjennes ut som lukt av kjøleveske. Får se etter om det er vann i oljen. Håper virkelig ikke det er noe alvorlig galt med bilen :/ Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Sjekke etter vann i olje og sot i kjølevann. Jeg heller mer mot gåen turbo pga ulelyd. Dersom turbo lekker olje kommer det mye røyk. Men dersom det lekker så mye at oljetrykk forsvinner, vil oljen forsvinne på minutter. Merkelig. Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 For all del ikke kjør mer før du finner ut av problemet. Turboras gir som regel et blåskjær i røyken. Blå røyk er olje og hvit røyk er vann(som regel). Sjekk pluggene og oljen. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 10. april 2012 Forfatter Del Skrevet 10. april 2012 Har vært i kontakt med lokalt saab verksted på telefon, han mistenkte at turboen var gåen, han snakket også om en sil/filter til oljen som muligens var tett Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Jeg heller også mot turboen, ja. I alle fall om oljen har riktig farge. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 15. april 2012 Forfatter Del Skrevet 15. april 2012 Har fått svar fra verkstedet der jeg leverte inn bilen, var gåen turbo. Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Flott du tok deg bryet med å komme med fasiten! Lykke til med bilen! //Ole Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Har fått svar fra verkstedet der jeg leverte inn bilen, var gåen turbo. Taff for tilbakemelding Dyrt å fikse? Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 15. april 2012 Forfatter Del Skrevet 15. april 2012 Har fått svar fra verkstedet der jeg leverte inn bilen, var gåen turbo. Taff for tilbakemelding Dyrt å fikse? Ja ble noen lapper for å fikse bilen, bare turboen kom på 16000, men så viste det seg at det også var gåen en støtdemper, rust på bremsene og noen andre ting. Totalt skulle de ha 30000 for å fikse alt. Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Høres ut som det kan være greit å ta en dag eller to i Sverige. //Ole 2 Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Har fått svar fra verkstedet der jeg leverte inn bilen, var gåen turbo. Taff for tilbakemelding Dyrt å fikse? Ja ble noen lapper for å fikse bilen, bare turboen kom på 16000, men så viste det seg at det også var gåen en støtdemper, rust på bremsene og noen andre ting. Totalt skulle de ha 30000 for å fikse alt. Sverigetur er bra. Fikset min bil for ca halv pris hos nordmarken bil i Årjäng... Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 15. april 2012 Forfatter Del Skrevet 15. april 2012 Har fått svar fra verkstedet der jeg leverte inn bilen, var gåen turbo. Taff for tilbakemelding Dyrt å fikse? Ja ble noen lapper for å fikse bilen, bare turboen kom på 16000, men så viste det seg at det også var gåen en støtdemper, rust på bremsene og noen andre ting. Totalt skulle de ha 30000 for å fikse alt. Sverigetur er bra. Fikset min bil for ca halv pris hos nordmarken bil i Årjäng... Bor i Rogaland og da er det litt vanskelig å få bilen til Sverige for reperasjon når jeg ikke kan kjøre bilen bort for egen maskin. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Ah. Ja, jeg ser den Synd, egentlig Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Er det ikke mulig å kjøre bilen om du holder øye med oljenivået? Hva med alternativt ferge til Danmark? //Ole Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå