Gå til innhold

maskinen restartet etter lang uptime, hvordan finne årsak?

DevianX

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har windows XP med sp1 installert med alle updates som finnes. Jeg har som oftest systemet på helt til noe programvare/window må oppdateres som krever reboot. I dette tilfelle hadde jeg en uptime på 2 uker, men løpet av natten idag, hadde pc'en restartet. Og når jeg logget inn på windows, fikk jeg en at explorer hadde stoppet å gi svar til systemet.

Jeg vil derfor gjerne ha løsninger på hvordan jeg skal gå fram til å finne ut hva som er årsaken til at pc'en restartet uten videre.

Har aldri opplevd denne før, og jeg har ganske lave temp både på hk og cpu. Og minne er det heller ikke noen problemer med. Jeg gikk innpå:

start>all programs>administrative tools>computer management

Der så jeg på systems logs, og ser at løpet av natten, hadde jeg fått to errors. De er som følgende:

The time provider NtpClient is configured to acquire time from one or more time sources, however none of the sources are currently accessible. No attempt to contact a source will be made for 239 minutes. NtpClient has no source of accurate time.

Dette er jo tiden på systemet. Det er slik jeg tolket det. Men uansett skal ikke dette forårsake restart.

og

Error code 10000050, parameter1 ffffffea, parameter2 00000001, parameter3 80515df1, parameter4 00000000.

Håper dere har noen gode forslag..

Takk på forhånd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...