Decoman Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Jeg mener å ha fått med meg at man kan med fordel koble f.eks en 120mm vifte direkte til strømforsyninga via molex i stedet for å koble til hovedkortet, men er dette riktig og hva vil være fordelen? Når jeg demper volt på ei vifte for å få den til å gå med lavere rpm, så hender det at vifta aldri starter opp og jeg har ennå ikke skjønt om dette skyldes lav volt, eller om dette i hovedsak kanskje skyldes tilkoblingen til hovedkortet. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 (endret) Etter hva jeg har forstått er fordelen ved å koble vifter på hovedkortet at du kan styre viften via programvare eller en viftekontroller. Ellers pleier jeg å koble vifter på en molex feil vei (du må klippe litt i molexen) for å "5-volte" viftene. Mulig jeg tar feil her, så rett meg hvis dere kan. Endret 8. april 2012 av Bibow Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Også mange som gjør en enkel 7v mod - ved spennings tilføring til fan med å kople den mellom 5v og 12v Som også nevnes her er det ofte case fans ikke starter på 'kun' 5v. ref: http://www.techpowerup.com/articles/other/137 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå