Anon123 Skrevet 7. april 2012 Del Skrevet 7. april 2012 litt sent og skrive detta er nå med.. rundt 1-2 i dag (i går etter 12 vettu ) uansett.. skulle prøve og lage plumbo bombe da. jeg tok plumbo oppi en cola flaske en halv kork også tok jeg i vann rista den og kasta den ned fra et tak... så skulle jeg ned og hente flaska igjen da men så hadde det gått høl i den så kom det litt på honda så jeg jeg og tørka det vekk i gresset og tenkte at det sikkert ikke var så farlig Men noen timer etterpå begynte jeg og få små røde flekker under huden det er jo ( giftig? ) på en måte det er jo ikke akoratt bra med plumbo og vann rista sammen siden det etser jo som bare faen men har egentlig ikke tenkt noe på det før nå Noen som tror at det er farlig? noen som har vert borti det samme? Btw han jeg var med greide og få det i nakken :nei2: han ble helt rød Takk for svar! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 7. april 2012 Del Skrevet 7. april 2012 Plumbo er basisk. Behandle med noe som er surt. Sitron eller cola eller noe. Eller bare vask veldig godt og sørg for å stelle såret godt. Lenke til kommentar
Ståle Nordlie Skrevet 7. april 2012 Del Skrevet 7. april 2012 (endret) http://www.vg.no/nyh...?artid=10011004 Mer direkte relevant: http://www.f-b.no/nyheter/advarer-mot-plumbo-bombe-1.2522227 . Endret 7. april 2012 av Ståle Nordlie Lenke til kommentar
Anon123 Skrevet 7. april 2012 Forfatter Del Skrevet 7. april 2012 for og være mer presis.. det var nesten ikke en halv kork med pumbo engang og vann over halvfull liten cola flaske var ikke mye jeg fikk på den ene hånda.. gikk og tørket det av i gresset så tørket jeg aav det i jord så brukte jeg grus til og skrape det vekk med tanke på hvor mye vann det var og så lite plumbo og når jeg tørka meg så godt tror jeg ikke det er så farlig! Jeg veit at det er utrolig farlig med plumbo bombe.. broren min sa til meg at han hadde prøvd det og han sa at jeg ikke burde gjøre det, men sånn er det gjør det stikk motsatte men vi var ganskje forsiktige da ;P Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 7. april 2012 Del Skrevet 7. april 2012 Såpass svakt, ja. Da trenger du sikkert bare behandle symptomene. Utslett fjernes som regel av reseptfri hydrokortison. Og neste gang du får en base på huden behandler du med en syre før du får utslett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå